Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohon liian aikaisin heräämiseen saattais auttaa päikkäreiden vähentäminen. Voihan sitä ainakin kokeilla, jos siltä tuntuu. Me koitetaan nyt siirtyä kaksiin päikkäreihin, jos helpottais iltanukahtamista (tuskin) ja pidentäis yöunia...saa nähdä. Mä oon myös niin kyllästynyt kolmiin päikkäreihin, kun koko ajan pitää rampata ulkona, että toivon todella että kahdet riittää!

Mä kans toivon, et poika siirtyisi kaksiin päikkäreihin. Tosin hän kyl nukkuu pinniksessä ihan hienosti aina päikkärit, et ei tarvi aina ulos lähteä. Toistaiseksi meillä on auttanu se, ettei enää illalla nukuta ennen kuutta. Jos ei kuuteen mennessä oo nukkunu viimeisiä päikkäreitään, niin saa torkahtaa sit vartin, mut sit hellästi herätellään. Näin maistuu illalla ja yölläkin meillä uni, eikä ainakaan toistaseks liian aikaisin herää... ehkä tää menee eteenpäin lapsentahtisesti. :)

Meillä poika kans menee yleensä ysin ja kympin välissä nukkuun. Nyt meni vartti sitten. Poika herää aamulla yleensä 6.30-7.00.. Joskus nukkunu jopa kasiin, mut harvoin. Tuohon sisältyy yksi yösyöttö ja vaihtelevasti silittelyä ja tassutusta.

Meillä on nukuttu jo pitkään vaan kahdet päikkärit. :thumright Ensimmäiset nukkuu 10.30 tai 11.00 ja nukkuu semmosen 1-2 tuntia, seuraavat sitten 15.00, 16.00 tai 17.00 riippuen päivästä ja tuolloin nukkuu yleensä enää 45 minuuttia tai tunnin. Illalla menee yöunille 20.30 tai 21.00 ja nukkuu yhden syötön voimin 8.00 tai 9.00. :happy119 Mutta ottaen huomioon Santtu on ihan vauvasta asti nukkunu yöt tosi hyvin!

Santtu nukkuu paljon enemmän näemmä vuorokaudessa. Mut hänhän tarvitseekin eheyttävää unta varmasti kun on ollut niitä koettelemuksia. :) Meillä poitsu nukkui eilen päikkäreitä yhteensä vaan reilu kaksi tuntia.. ja kolmessa erässä ne veti, niinku aina. :D

meillä nukuttii eilen kahet puolen tunnin päikkärit ja sit yhet tunnin päikyt kun käytii ajelulla et saatii tyttö nukkumaa,ei kelvannu ees sitteri.no äsken sit laitoin tytön sitterii päikyille ni nyt se jo heräs.tais nukkuu vartin:mad:

Meillä meni viime yö Kiiran osalta ehkä jo paremmin. Menin yhdessä tyttöjen kanssa nukkumaan jo puol ysin maissa. Edellinen yö oli taas tosi huono ja olin ihan tööt, joten itseäkin väsytti jo kovasti tuohon aikaan. Ja kun tää mahatauti oli eilen taas ihan kamala itellä. Kiira nukkui aika hyvin, ei paljon mahaansa kitissyt yöllä, kerran pöräytteli pieruja, mutta ei tullut tavaraa vaippaan, ja kerran tai kahdesti söi vähän. Itse jouduin kerran vessassa käymään ton mahan takia, mutta muuten nukuin ihan ok. Muuten vaan on veto pois ja vähän heikko olo. Kiira sentään pönöttää taas tukevasti sohvaa vasten tuossa, joten sillä ihan hyvä fiilis. :)

Huhhuh... 2x painajaisia ja 4x unissaan käänty mahallensa + kauheet kitinät päälle... Oon kääriny pikku peitot pojan ympäri ettei se pystyisi pyörähtää mahallensa mut aina se onnistuu ittensä punkee... melkonen yö takana ja tänään neuvola... vähä jänskättää kuinka mahtaa mennä... :(

meillä heräiltii 22,23 ja yhen jälestä piti antaa maitoo,sit nukku kuutee ku se amispaska pöris ikkunan alla.

Santtu nukkuu paljon enemmän näemmä vuorokaudessa. Mut hänhän tarvitseekin eheyttävää unta varmasti kun on ollut niitä koettelemuksia. :) Meillä poitsu nukkui eilen päikkäreitä yhteensä vaan reilu kaksi tuntia.. ja kolmessa erässä ne veti, niinku aina. :D

Mahtuu meillä mukaan niitäkin päiviä, kun päikkäreitä nukutaan yhteensä vaan se tunti koko päivän aikana. :grin Mutta yleensä nukkuu kyllä just noin, kun kirjotin. :thumright Voiko jaksaakaan ihan niin hyvin kuin normaali vauva, kun sydämessä on häikkää. Ihmeen hyvin silti jaksaa ja sinällään ei eroa huomaa tavalliseen vauvaan. :)

Se on hyvä, että jaksaa. Tunnen erään sydänleikkauksia syntymästään läpi käyneen vauvan. Ei erottaisi muista mut nukkuu yöt mahdottoman hyvin sekin mussukka.

huh,olipa homma saada piltti unille:eek: nyt ois itellä mahollisuus syyä mut näinköhän sitä uskaltaa jääkaapin ovea aukasta,ettei hömelö marsu luule et se saa ruokaa...

Meillä poika on allergioiden takia erittäin herkkäuninen. Hän usein heräilee kesken unien huutamaan ihan täyttä kurkkua kun kutiaa tai jotain ja sittemmin on tullut tosi herkäksi myös kaikille äänille. Sit meillä on uudet rattaat, niin niissä ei osata nukkua ollenkaan ja jos sattuu niihin nukahtamaan, niin herätessä hirveetä paniikki itkua alkaa toinen huutaa ja hänet on pakko nostaa syliin oltiimpa sitten bussissa, kaupassa tai missä vaan.

Poika nukku pitkästä aikaa kunnolla unensa...! Tosin meni vasta 22 nukkuu ku isäntä anto sen nukkua liian pitkät iltapäikyt.. Heräs ennen 7 ja sanoin pojalle et nukutaan viel vaik puol tuntii jooko kulta.... Noustiin 8.30 :DDD Kelpaa mulle :D

Meillä on nyt onneksi ollu pari 1syötön yötä!!! Tuntuu hurjalta, kun tähän asti on syöty sen 3-4kertaa :) Jäpälä menee tai nukahtaa yleensä siinä ysin aikaan ja nukkuu sinne aamuyön puolelle, jolloin syö ja aamulla sitten 06-07 välillä herätään :) Neuvolassa eilen sano, että vois sitä yösyöttöä lopetella pikkuhiljaa, varsinkin kun olen töihin lähdössä kesäkuun alussa. Itse ajattelin, että eiköhän se jää pois sitten aikanaan. Edelleen siis tissitellään. Kun nyt vaan sais jäpälän juomaan korviketta mukista tai pullosta, onnistus hoito hieman helpommin :)

Ei oo vielä ainakaan pidentänyt yöunia, vaikka siirryttiin kahtiin päikkäreihin. Tänään aamu alkoi klo 5:15. :sad001 Tosin nukahtikin illalla jo klo 20:15. Silti olis ihan kiva nukkua vaikka edes kuuteen. Toistaiseksi ei muutenkaan oikein toimi nämä kahdet päikyt, koska välillä tyttö nukkuu aamupäikkyjä vain 40 min, niin ei sillä meinaa kovin pitkään jaksaa...nyt on jo tokilla unilla...joudutaan ilmeisesti nukkua vielä kolmannetkin tänään. Höh.

Minusta nuo päiksyt menee lapsentahtisesti. Mun puolesta poika saa nukkua kahdet tai kolmet, miten tykkää. Kyl se itellään siitä muuttuu. :)

mä viis veisaan päikkyjen määristä,tärkeintä on tytsy jaksaa ja käy yöunille normaalii aikaa.

Takaisin