Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meni viime yö sinänsä paremmin, ettei kovin pitkään joutunut yöllä valvomaan eikä myöskään suppoa tarvittu. Mutta pari kertaa yöllä piti saada tissiä, ja jonkun kerran piti ottaa mahan päälle hytkyteltäväksi, että sai taas uneen. Että ei se meidän pieni vielä ihan kunnossa ole. SItten herätys joskus 6.40, onhan se ihan ok aika, mutta vähän paremmin pitäis saada äidin nukuttua, että ois oikein iskussa. Mutta kyllähän se tästä taas lähtee.

Noi minipäikyt on ruvennu venyyn alle tunnin unista reiluun 1,5 tunnin uniin... Nyt tälläki hetkellä herra nukkua posoottaa edelleenki... :o

Äh, minä luovutin ja siirsin pinnasängyn takasin meidän huoneeseen. Ei tullu mittään siitäkään. Yhtä huonosti poika kumminkin nukkuu tuolla meidän huoneessakin.

Me alettiin kokeileen eilen, josko poika nukahtais itekseen. Auttais sit öihinkin jos herää niin osais nukahtaa uuestaan. Aika hyvin meni illalla. Tehtiin iltapuuhat normitapaan ja iltasadun jälkeen toivotin hyvää yötä ja lähdin pois. Poika könys tietenkin heti pystyyn ja höpötti ja päristeli aikansa kunnes alko itkemään, jolloin menin luokse, otin pojan syliin rauhottumaan ja rauhallisena takas sänkyyn, toivotin uudestaan hyvät yöt ja lähdin pois. Pari kertaa piti käydä hetki rauhottamassa, ennen ku lopetti ylös könyämisen ja nukahti. Alkuyöstä vähän itkeskeli ja taas sylin kautta sänkyyn. Sit nukkuikin 5 asti, jolloin annoin maitoa sit jatko unia. Nukkumaan meni 21.30 ja herättiin 7.

Meillä Kiira on nyt tietysti noussut myös pinnasängyssä seisomaan, joten iltaisin rauhoittuminen sinne voi olla vähän hankalampaa, kun töröttää vaan pystyssä. Päiväunille asettuu kyllä hienosti. On jo oppinut siihen, että pinnasängyssä nukutaan, joten jos yöunille laiton osaisi ajoittaa oikein, niin menisi varmasti ihan kivasti. :) No, jos parin viikon päästä aloitetaan tosissaan treenaaminen. :D

Arttu rupee aina huutaan kun sen laskeekin tonne pinnasänkyyn. Sit se nousee seisoon ja vaan huutaa. Tänäänkin oon yrittäny saada sen nukkumaan päikkyjä omaan sänkyynsä huonoin tuloksin. Se ei oo nukkunu kuin vajaan tunnin tänään yhteensä juurikin sen takia, kun sen oon sinne sänkyyn unisena vieny ja kun huomaa olevansa pinnasängyssä... :sad002 voi ristus sentään! Onhan se ollu kyllä sen olonenkin tänään ettei oo nukkunu paljoa. No sinnikkyys palkitaan ja nyt maidon päätteeksi vein pojan pinnikseen ja sinne nukahti kerran parkaistuaan. Huh huh...

mulla on kohta sama homma eessä,tyttö nyt tos lattialla riekkuu,tarkotus ois saada se tarpeeks väsyneeks et ei tarvis ite seisoo sängyn vieressä kahta tuntia ennenku piltti nukahtaa.

Meillä oli viime yö huono ja vähäuninen. Monta kuukautta on jo nukuttu tosi hyvin, mutta nyt selvästi vesirokkonäpyt kutittivat pikkuista ja nukkui tosi levottomasti. Onneksi mies vein tytön muutamaksi tunniksi aamupäivällä puistoilemaan ja saatiin vaavin kanssa nukuttua univelat pois :)

Mua jotenkin niin huvittaa kun muutamat teistä kertoo että vauvat jo seisovat!!! Miten nämä voivat kasvaa ja kehittyä niin nopeaan kun ne pieni hetki sitten olivat vielä ihan vastasyntyneitä rääpäleitä :)

orvokki 81: Teillä siis sitten puhkes se vesirokko myös pienimmälle? Mulla on vielä vastaamatta sun sähköpostiin, kun täytyy vielä keskustella äipän kans millain se sunnuntai... :confused004

täytyypä kopauttaa puuta,kopkop.mutta nyt on ruvennu menemää yöt parilla tutin laitolla,saa nähä kauan menee että tarvii taas ruveta ravaamaa tytön luona.

Nonih.. viime yö taas erilainen. Poika heräs puol yks huutamaan. Huusi sellaista palosireenihuutoa. Sylissä sit rauhoittui ja laskin takaisin nukkumaan. Taisin vähän liian helpolla nostaa pojan neljältä sit tissille, kun vähän kitisi. Ja siihen se sit jäi taas viereen, kun mä nukahdin.. :D

Suviii: Juu, kyllä se vesirokko vaan pikkuseen tarttui. Nyt on pikku reppana ihan täynnä paukamia, mutta onneksi ollut ihan hyvävointinen! Vastaile vaan rauhassa ja nyt on se hyvä puoli että tauti on sitten selätetty loppukuuhun mennessä :)

Nippula on ihmeelline.. Nyt se on ruvennu pyöriin vattallensa ku se nukkuu/on menos nukkuun.... Yölläkin varmaa 5 kertaa meni mahallensa.... Aamulla sama homma ku heräs....

Meillä oli viime yö taas todella levoton. Pari yötähän tuon flunssa jälkeen ehtikin olla vähän parempaa, kun herättiin vaan pari kertaa, mut viime yönä oli taas hullua pyörimistä ja sit toi poika löi koko ajan omaa vatsaa. Voisko se tarkoittaa, että vatsaa sattuu? Ihokin näyttää vaihteeks tosi hyvältä.

Meillä on alettua pinnasängyssä repimään kaikkea mistä vaa saa kiinni ja jaloilla potkimaan joka paikkaa. Siinä käy välillä sellanen töminä että huhuhu, parikyt minsaa ni täydes unessa :grin

meillä on nappo sama juttu,tyttö kääntyy kokoajan mahallee.kaikki vaatteet pitää pukee päälle sillee et tyttö on sylissä,koska pukemisesta ei tuu yhtää mitää.sama juttu on kun laitan sen päikyille,se kääntyy kokoajan.nyt oon sit ollu niin julma ja imetystyynyillä tukenu sen pysymää selällää.ei haittais toi vatsallaa olo jos se osais kääntyy takas selällee tai jos se nukkuis mahallaa,mut se vaa pönöttää siellä sängyssä ja hohhailee niin ei siitä nukkumisesta mitää tuu.

Tästä on nyt näköjään tullu ihan normaalia että poika herää viideltä eikä nuku sen jälkeen vaikka mitä koittaa. Neuvolassa sanoivat ettei auta vaikka koittas venyttää illalla nukkumaan menoa kun laps vaan yliväsyy eikä sitä kukaan saa sitte nukkumaan.

Vauvoilla noi unirytmit tuppaa vaihtumaan helpostikin. Mä kans pelkään sitä aikaa, kun toi herää ennen sian pierua.. nyt kuitenkin sen 9-11 tuntia nukkuu yöllä, vaikka välillä kitisee ja kerran syö. Viime yön nukkui kokonaan meidän välissä, kun en jaksanu tassuttaa ku pari kertaa.. :D

Takaisin