Vauvan liikkeet

Mua alkaa jo vähän pelottaa, ku tuntuu noi potkut niin kovaa, et montakohan kylkiluuta menee poikki parin kuukauden päästä :D
 
Miks mun vauva tuntuu olevan hereillä vain öisin?
Päivisin en tunne mitään, mutta iltaisin noin klo 21.30 jälkeen alkaa mekastus, taukoaa hetkeksi ennen puoltayötä ja alkaa taas uudelleen ja kestää aamuyölle...
Omg jos tää on vauvan vuorokausirytmi kun se syntyy :confused::eek:
Mutta pääasia et olen nyt alkanut tuntemaan näitä liikkeitä, on edes jonkinlaista mielenrauhaa :)
 
Miks mun vauva tuntuu olevan hereillä vain öisin?

Rauhoitutko päivällä missän välissä pitkälleen tai muuten ihan aloilleen? Vauvathan yleensä herää ja liikkuu kun me ollaan levossa ja kun liikutaan niin nukkuu. Esikoinen kyllä mylläsi mahassa aina aamuyöt, nukuin tai olin yövuorossa hommissa, mutta yönsä on koko ajan nukkunut synnyttyä hyvin. Eli toivoa on. :wink
 
Rauhoitun päivälläkin, välillä ihan tarkoituksella juurikin vauvan takia ja monesti makoilen päivisin esimerkiksi lukemassa kirjaa sängyllä.
Mutta nytkin taas alkoi vauvalla olla meno päällä vasta noin klo 22, muuten ollut aika hissunkissun päivän :confused::D
 
Täällä vauva neuvolassa ihan poikittain potkiskeli. Aktiivinen on kyllä pitkin päivää, mut etenkin yöllä :)
 
Miks mun vauva tuntuu olevan hereillä vain öisin?
Päivisin en tunne mitään, mutta iltaisin noin klo 21.30 jälkeen alkaa mekastus, taukoaa hetkeksi ennen puoltayötä ja alkaa taas uudelleen ja kestää aamuyölle...
Omg jos tää on vauvan vuorokausirytmi kun se syntyy :confused::eek:
Mutta pääasia et olen nyt alkanut tuntemaan näitä liikkeitä, on edes jonkinlaista mielenrauhaa :)

Täällä sama meininki!! :grin
Meillä oli nelonenki
samanlainen että yöt valvoi masussa.
Kauhulla jo loppuajasta neuvolassakin puhuin, että voiko vauva jatkaa samalla rytmillä synnyttyään.
Ei kuitenkaan jatkanut kun oli muita ongelmia siinä mutta olisi ollut mielenkiintoista nähdä vaihtaako rytmin heti synnyttyään. :joyful:
 
Meil ollaan tasaisen aktiivinen pitkin päivää, ehkä johtuu siitä etten pysty/on kielletty kaikki ylimääräinen häsääminen.
 
Täällä vauva liikuskelee ja myllertää myös pitkin päivää, mutta erityisen voimakkaiksi potkut muuttuvat klo 22-24 eli kun olen menossa nukkumaan..

Heräättekö te yöllä sitten niihin potkuihin oikein vai? Kun tämä yksilö ainakin tuntuu havahtuvan yöllä potkimaan ja mönkimään vain, kun itse esim. käännän kylkeä tai käyn vessassa. Vaikka tosiaan olen herkkäuninen.
 
Täällä vauva liikuskelee ja myllertää myös pitkin päivää, mutta erityisen voimakkaiksi potkut muuttuvat klo 22-24 eli kun olen menossa nukkumaan..

Heräättekö te yöllä sitten niihin potkuihin oikein vai? Kun tämä yksilö ainakin tuntuu havahtuvan yöllä potkimaan ja mönkimään vain, kun itse esim. käännän kylkeä tai käyn vessassa. Vaikka tosiaan olen herkkäuninen.

Minä herään mutta yleensä vaan niin että huomioin että siellä se jumppailee mutta nukahdan saman tien uudestaan. Mulla tosin pikkuinen jumppailee ympäri vuorokauden noin 3-4 tunnin välein. Rauhottuu aina vähän siitä kun laittaa käden mahan päälle.
 
En mäkään kyllä vauvan liikkeisiin herää. Omaan vessahätään tai isompien lapsien elämöintiin kyllä joka yö :D

Päivisinkin vaihtelee liikkeiden ja potkujen sijainti & voimakkuus tosi paljon. Ilmeisesti vauva vaihtelee asentoaan vielä sen verta usein ja siksi tosi erilaisia tuntemuksia päivästä riippuen...
 
Täällä kans parhaillaanki menossa sellanen iltajumppa et suosiolla selailen nettiä tovin, ei toivoakaan koittaa oikeesti nukahtaa :grin Tuntuu et liikkeet vahvistuu ja voimistuu päivä päivältä, ei sitä enää muistakkaan et miltä ne tuntuu sit viimesillään ku nyt jo on tämmöstä :woot:

Nyt on alkanu tulla sellanen ”rytmi” vauvalle, sillä on kolme selkeää liikkumispiikkiä päivässä + satunnaiset muut tuntemukset välissä.. Aamulla heräillessä on eka selkeä jumppatuokio, seuraava iltapäivällä 12-14 välillä ku esikoinen nukkuu ja itekki rauhotun sillon kokonaan ja suurin on tää ilta sitte kolmantena :grin
 
Joo liikkeet kyllä voimistuu koko ajan ja se myllerrys lisääntyy. Alkaa tosiaan huomata tiettyjä aikoja jolloin vauva on enemmän liikekannalla. Yks selvä on melkein joka ilta klo 23-00. :grin
 
Onko teillä jonain päivinä vauva rauhallisempi kuin toisina? Mulla tuntuis nyt olevan vähän silleen ja mietin, pitääkö huolestua. Ehkä oli samaa ekassa raskaudessa varsinkin lopussa, kun sydän syrjällään välillä teki liikelaskuja ja kaivoi doppleria esiin. Ei enää oikein muista oliko semmoista koko ajan.
 
Joo, mulla ainakin vauva selkeästi on toisina päivinä paljon rauhallisempi kuin toisina. Joskus liikkuu pitkin päivää ja möngertää ja potkii, mutta toisinaan tuntuu päivän aikana vain vähän liikkeitä ja hikka. Ainakin useampi viikko meni näin. Nyt on monena päivänä ollut aktiivisempi jo. Luulen, että johtuu vauvan asennosta ja istukan etuseinäsijainnista ainakin osittain tämä vaihtelu. Nyt kun vauva on jo voimakkaampi, ei istukkakaan ehkä niin enää vaimenna iskuja. Rv 26+0 on nyt.
 
Tänään ekaa kertaa mies tunsi potkut kädelleen niin, että oli itsekin ihan varma niiden olleen potkuja ja ihmetteli, että tuntuupa kovasti.. :) :Heartred hän ei aiemmin ole ollut kovin kärsivällinen kokeilussa, mut nyt poika potki jo heti kovasti kun tunnusteli :Heartred

Rv24+4
 
Täällä heiluu jo maha sen verran, että esikoinen näkee jo liikkeen ja kova nauru perään. Ei malta tunnustella, mutta tökkää sitten ihan oikeaa kohtaa kun on nähnyt potkun. Ja mies erottaa jo viereiseltä sohvalta. :grin Pari kertaa nyt huomannut mahan pitkällään ollessa olevan täysin toispuoleinen, taitaa tämä kaveri löytää saman lemppariasennon kuin esikoinen ja työntää pyllyn/selän vasemmalle navan viereen. Hauska jos asettuu samalla tavalla, yhtä liikkuva ja vahvaliikkeinen tyyppi tuntuu ainakin olevan.
Muoks. Rv 23+0 siis täällä menossa.
 
Mulla kans maha heiluu välillä tosi hauskasti ja sitte kun pyydän esikoista 2,5v. kattomaan niin heti loppuu :hilarious: Eikä hän sitten jaksa siinä sekuntia pidempään odotella tietenkään.. En malta odottaa, että esikkokin näkisi tai saisi tuntea potkut myös! Voi olla että naurattaisi tätäkin :)
 
Onko teillä jonain päivinä vauva rauhallisempi kuin toisina? Mulla tuntuis nyt olevan vähän silleen ja mietin, pitääkö huolestua. Ehkä oli samaa ekassa raskaudessa varsinkin lopussa, kun sydän syrjällään välillä teki liikelaskuja ja kaivoi doppleria esiin. Ei enää oikein muista oliko semmoista koko ajan.

On joo erilailla vauhdikkaita päiviä, niin kauan ku edes jotain tuntuu päivänä aikana niin ei syytä huoleen :)Ellei sit oo jo oikeesti montaa oudon vaisua päivää peräkkäin ja jos huolestuttaa niin kannattaa toki käydä näytillä..
 
Takaisin
Top