Vauvan liikkeet

Joo toiset päivät huomattavasti rauhallisempia täälläkin. Epäilen johtuvan vauvan asennosta ja siitä ettei itse kiireisempinä päivinä tule kiinnitettyä niin paljoa huomiota asiaan. Sitten huomaan illalla miettiväni, että onkohan tämä ihan normaalia... omalla kohdallani olen aika lailla varma että johtuu kuitenkin ihan noista edellä mainitsemistani asioista. Mutta jos huolestuttaa niin ilman muuta yhteys neuvolaan. Kyllä äiti tietää parhaiten :wink
 
Nyt potkut ovat niin reippaita, että näkyvät jo päällepäin ja ja sain kuvattua videon (sukulaisia varten). Muistaakseni huomenna tulee 26 viikkoa täyteen.
 
Tääl ollaan nyt lähemmäs viikko liikuttu hyvin aktiivisesti, välillä jopa niin kovaa et sattuu. Onneks en herää öisin liikkeisiin, mies on vaan sanonu et ku nukun kyljelläni ja vauva liikkuu kunnolla koko sänky hytkyy :eek:
 
Tääl ollaan nyt lähemmäs viikko liikuttu hyvin aktiivisesti, välillä jopa niin kovaa et sattuu. Onneks en herää öisin liikkeisiin, mies on vaan sanonu et ku nukun kyljelläni ja vauva liikkuu kunnolla koko sänky hytkyy :eek:

Eikä! Aika hauska, että sänkykin jo hytkyy. :D Kipu ei tietysti ole kiva asia..

Meillä kans liikutaan jo ihan hirveästi. Vauva selvästi herää öisin, kun mä käyn vessassa ja sitten on niin kovaa myllerrystä, että en pysty nukahtamaan kunnolla. Aika väsynyt oonkin sitten työpäivän aikana.
 
Täällä on tuntunut potkuja jo parin viikon ajan ja nyt on rv 18+6. Esikoista odottelen mutta takaseinässä istukka niin voi vissiin tuntua jo vähän aikasemmin :) on se ihana tunne! :Heartred
 
Ensimmäinen napsahdus kuultu tänään! :woot: Kalvot napsahti, kun vauva yritti pungeta navan vierestä läpi. Pelästyin, kun en muista, että näin aikaisin olis esikoisesta kuulunu :grin Toivottavasti ei kuitenkaan merkkaa mitään..
Nyt rv 30+1
 
Mihin kohtaan vauva teillä muilla potkii? Mulla tuntuu ainoastaan potkut alas nivusiin tai yleensäkin pelkästään sivuilla tuntuu liikkeet, ylös ei ollenkaan. Näin on ollut siitä asti kun aloin liikkeitä tuntemaan. Meinaakohan tämä asukas kääntyä ollenkaan, ainakin luulen että on koko ajan tuolla istuskellut tai ollut vaan poikittain :nailbiting: rv 30+6
 
Mihin kohtaan vauva teillä muilla potkii? Mulla tuntuu ainoastaan potkut alas nivusiin tai yleensäkin pelkästään sivuilla tuntuu liikkeet, ylös ei ollenkaan. Näin on ollut siitä asti kun aloin liikkeitä tuntemaan. Meinaakohan tämä asukas kääntyä ollenkaan, ainakin luulen että on koko ajan tuolla istuskellut tai ollut vaan poikittain :nailbiting: rv 30+6
Mulla kans tuntuu liikkeet eniten sivuilla ja alhaalla, joskus ylhäällä mutta harvemmin. Silti viime neuvolassa täti oli sitä mieltä että on kääntyny pää alaspäin, että tiedä sitten missä solmussa tyyppi tuolla mahassa hengailee :grin
 
Mä tunnen selkeesti vatsanpäältä että vauva on pystypäin, mut liikkeitä tunnen sekä ylhäällä (sivulla) että alhaalla, joten en yhtään tiedä mitenpäin tyyppi on....
 
Täällä vauva tuntuu liikkuvan kuin väkkärä, tai sitten hän käyttää kaikkia raajoja tehokkaasti touhuissaan :D eilen lähes kaikki liikkeet tuntuivat alhaalla, ihan häpyluun ja nivusten tuntumassa, tänään taas ylhäällä oikealla kylkiluiden alla. Ja jos makaan kyljelläni, jumpsuttaa hän yleensä alempaan kylkeen, oli se kumpi tahansa. Yksi päivä bebe taisi treenata kurkipotkuja tai jotain, kun aina samaan aikaan tuntui hurja tömäys suoraan alaspäin ja oikeaan yläkylkeen. Enemmän liikkeitä tuntuu ehkä oikealla puolen.

Terveydenhoitaja kyllä viimeksi neuvolassa sanoikin, että vauva ei ole oikein mitenkään päin selvästi (ehkä viistotarjonnassa?) ja arveli, että koska olen aika pitkä niin bebellä on tilaa pyöriä vielä pitkään :)
 
Mä oon tuntenut kans ihan alhaalla paljon liikettä ja vähän sivuilla. Tänään ekaa kertaa vähän ylempänä, mutta en usko että on kääntynyt.
Ultrassa viikko sitten köllötteli vielä perätilassa tyytyväisenä xD
 
Täällä vauva ollut nyt viikon verran rt, potkut ja muksahtelut tuntuvat sivuille ja välillä puskee päätä alaspäin. Muuten pyörinyt miten sattuu tähän asti ja välillä potkut tuntuneet tosi ikävästi alhaalla. Saas nähdä asettuuko nyt näin vai jatkaako pyörimistä.

Meidän esikoinen pyöräytti itsensä perätilaan vielä 36 viikolla, vaikka syntyi lähes nelikiloisena kolme viikkoa myöhemmin. Että kai sitä voi mahtua pyörimään siellä vatsassa jos oikein kovasti haluaa :D
 
Aa täällä ryhmässä oli juttua näistä asennoista! Kerkesin toiseen ketjuun jo kirjoittamaankin. Ennen tunsin siis alhaalla potkut ja vauva oli viikko sitten vielä perätilassa, mutta tänään tuntuu oikealla sivulla ja pihdiskelen että onkohan vauveli jo mahtanut kääntyä :D toivottavasti xD
 
Mä tunnen potkut myös lähinnä navan korkeudella oikealla. Joskus möyrintää tai vaimeampia potkuja on ihan kylkien alapuolella. Mutta tämä koko bebe on oikeastaan vain oikealla puolella, tunnustelemallakin sen huomaa :)

Neuvolatäti sanoi viime käynnillä, että vauva vaikuttaa olevan raivotarjonnassa. :happy: Huh
 
Siis miten te tunnustelemalla huomaatte miten vauva on! :D esikoisenkaan kanssa en tajunnut vaikka istukka oli takana, nyt on edessä..
 
En mäkään tajua onko pää ylös- vai alaspäin, mutta tuossa oikealla on sellainen kova pitkämäinen möykky, joka koskettaessa joskus liikkuu :D Olettaisin sen olevan vauva :laughing002 Mullakin on istukka edessä, ja olenkin ajatellut, että se on varmaan sitten vasemmalla, kun koko raskausajan liikkeet tuntuneet pääsääntöisesti oikealla.
 
Mulla tuntuu semmonen pitkulainen kova möhkylä. Veikkaisin että "terävämpi" pää on pylly ja sit "isompi"/enemmän ulospäin tunkeva pää on olkapää. Tää ihan mutua.
Nyt taitaa vauva olla pää alaspäin, kovemmat potkut tulee ylös tai yläsivuun. Alhaalla ihme näpertämistä. Veikkaan että selkä ulospäin mun oikeaa sivuapäin, koska sinnepäin puskee.
 
Tääl on liikkeet vähentynyt, eivät oo enää selkeitä ja teräviä. Enemmänkin nyt sellaista lievää myllerrystä.
 
Takaisin
Top