Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moondance, Söpöö! <3 Voi ne tuntua, mä luulen että oon tuntenut liikkeet käteen ja mies myös muutaman kerran. :) Ja mulla ne tuntuu enimmäkseen just illalla tai aamulla kun herään, joten miksei vois sitten yöllä bebe siellä bailata?

Tuossa kun ruokaa laittelin, niin tunsin kyllä ihan selvästi taas kun pikkunen potkii. Aika hentojahan ne potkut on, mut kyllä huomaa ja tuntee. Ja samassa kohtaa tosiaan mistä sydänäänetkin löytää :) Selvästi vahvempia potkut jo kuin esimerkiksi viikko sitten.

Onko kellään tietoa, milloin kaksosraskaudessa voisi tuntea liikkeitä? Jostain luin, että ne voisi tuntua aikaisemmin kun yksösessä, mutta enpä sitten tiedä, kun kokemusta ei ole.

Taas pieni potkutteli ja piti melkoista melskettä masussa, kuulosteltiin miehen kanssa sohvalla. En kestä miten ihanalta tuntuu tuntea jo vähän liikkeitä. <3 :happy: Alkaa tuntua todelta tämä raskaus.

Mä en ole nyt varma, tunsinko liikkeitä nyt viikonlopun aikaan. Kahtena päivänä autossa istuessa tunsin ihan hennon töykkäisyn, ja sitten muutaman kerran yöllä selällään maatessa sellaista hentoista hipsuttelua. Alavatsalta taputtaessa ihan kuin olisi hetken päästä vastannut hipsuttamalla? Nyt on menossa h12+0, enkä ole vielä np-ultrassa käynyt (menossa vasta 13+1, huokaus). Olisko tämä vain toiveajattelua ja stressaantuneen mielen keino rauhoitella itseä?
Koko ajan on pelko päällä onko pieni enää hengissäkään.
Mulla on paljon vatsavaivoja joten mielestäni osaan kuitenkin erottaa suolen liikkeet näistä uusista tuntemuksista.

Inkeri, Minä aloin tuntea juuri kuvailemisia hipsutuksia ja töytäisyjä juuri tuossa vaiheessa. Nyt ovat jo selkeästi napakampia. :)

Ekasta tunsin liikkeet aika myöhään, kun istukka oli edessä, olisko ollut n. 20-21 rv. Nt-ultrassa sanoi, että istukka näyttäisi taaskin olevan edessä, joten en odota tuntevani liikkeitä kuin vasta rakenneultran tienoilla.

Toisaalta eikös monet tunne liikkeet toisessa/myöhemmissä raskauksissa aiemmin tai ainakin osaavat paremmin tunnistaa kuplinnat sun muut liikkeiksi.

Mulla istukka myös edessä, mutta vauvan liikkeet tuntuu ajoittain. Kolmas lapsi tulossa että sekin varmasti vaikuttaa.

Luulen että mullakin istukka edessä, kun vaimeammin tuntunut liikkeitä, mutta eilen illasta ja yöllä bebe kyllä mekasti todella selvästi. :grin

Mulla tällä kertaa istukka takana ja oon tuntenu jo hetken aikaan hentoja liikkeitä, nykyään säännöllisemmin!

Jotenkin kamalan malttamaton olo, kun itse tällein ensiodottajana ei oo tuntenut vielä mitään ja monilla muilla samoilla viikoilla olevilla tuntuu jo :joyful: Kyllä mä eilen sydänäänet löysin, että siellä se on tallessa, mutta olis ihana tunteekin jotain :grin

Mä olen parina iltana tuntenut liikkeitä. :)
En varmaan muuten osaisi tunnistaa nimenomaan vauvan liikkeiksi ellei olisi jo yksi raskaus takana!

15 viikkoa täynnä tänään eli juuri alkoi 16.viikko ja tosiaan parina iltana olen tuntenut. En kättä vasten tietenkään, mutta siis tuntenut. :) Esikoisen kohdalla tunsin vasta rv18 paikkeilla mutta nyt osasin kuulostella kun iltaisinhan ne vauvat on aktiivisia kun äidit menevät nukkumaan :D

Mä aiemmin tunsin liikkeitä mut nyt en oo varmaan yli viikkoon tuntenut. Toki se huolestuttaa mutta täytyy vaan luottaa, että siellä kaikki hyvin on, kun istukkakin on edessä.
Esikoisesta vaan, kun ne liikkeet alkoi tuntua ensikertaa ni päivittäin tuntui ja aina vaan vahvemmin, mutta siinä olikin istukka takana :happy:

Ei mullakaan sanmarie ole joka päivä liikkeitä tuntunut :) en osaa huolestua kun liikelaskentaa ei pitäisikään pystyä vielä harrastamaan tässä vaiheessa, vaan ennemmin satunnaista herkkua nämä vauvan pyörimisen ja hyörimisen tunteminen.

Takaisin