Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyl mulla jos sattuu olemaan dopleri päällä ja sydänääniä kuuntelee, niin ku siinä sydänäänien päälle kuuluu kovempi tumpsahdus, niin tunnen sen tosi tosi vähän mahassa myös just sellasena jännänä kuplintana tms. Tämä siis ihan uusi juttu täällä, ei ole aikaisemmin tuntunut kuin nyt muutaman kerran. Riippuu varmaan paljon missä kohtaa huitelee menemään ja miten liikkuu et sattuuko tuntumaan.

Tämän saman mä oon nyt kans huomannut!

Ja toinen raskaus siis kyseessä. Ekassa tunsin myös aika aikasin, oisko ollu viikoilla 16 jos oikein muistan :)

Mulla on nyt siis 11+0. Ja kyllä sen pitäs paikkansa pitää ainaki varhaisultran mukaan. :)
Mulla ei oo aikasemmin tuntunut mitään siks vähän ihmettelinkin nyt.

Sanoisin että taidat vaan niin innolla seurata ettet oo ennen huomannut. Ihminen ei tunne sydämenlyöntiäkään kun vasta hengästyneenä että uskoisin ettei pari senttinen pikkuotus saa vielä aikaiseksi mitään kovinkaan tuntuvaa. Ruuansulatus muuttuu raskauden aika huimasti ja olen itse ainakin huomannut että ilmavaivat ja närästys astuvat mukaan heti alussa joten kuplivasuoli on mitä todennäköisin vaihtoehto tähän.

Oon kans kuvitellut tuntevani jo jotain pieniä liikkeitä (kuplintaa, muljaisuja), mutta taitaa mennä mielikuvituksen piikkiin. :rolleyes: nyt siis rv 13+4. Edellisessä raskaudessa liikkeet alkoi tuntumaan vasta tosi myöhään ja muutenkaan liikkeet ei koskaan tuntuneet muuta kuin kyljissä; kiitos edessä olleen istukan. Tällä kertaa istukka olisi sivulla/takana, joten luulisi liikkeiden tuntuvan paljon aiemmin.:)

Täällä 13+4 ja oon ollut myös tuntevinani hentoisia liikkeitä ja kuplintaa, toinen raskaus.
En edes ajatellut että niitä liikkeitä voisi jo tuntea kunnes aloin tunnustella. Mieskin tunsi sellaisen muljahduksen. <3

Oon aika varma, että mulla on taas istukka edessä. Nyt on kohtu kasvanut riittävän suureksi, että tunnen sen itsekin vatsan läpi itseltäni ja siinä häpyluun päällä ympäriinsä tuntuu oma syke niin kuin viimeksikin. Saa nähdä ens viikon ultrassa, oonko oikeassa. Ei tartte kyllä hetkeen odotella vielä liikkeitä jos näin on. Viimeksi varsinkin loppuraskaudessa liikkeet tuntu parhaiten jossain omien kylkiluiden sisäpuolella. En kyllä oikeastaan ikävöi sitä fiilistä, teki istumisesta aika tuskaa :D

Joo nyt 14+2 ja nää tuntemukset on erilaisia ku aikasemmin mitä oon tuntenut. Kyllä sitä toisaalta odottaa että liikkeet tuntuu kunnolla ni voi stressata vähemmän.

Mä oon jo jonkin aikaa tuntenu sellasia hentoja tömähdyksiä :) eka aattelin et ne on jotain muuta mut kyl ne niin erilaiselta tuntuu ku mitkään suolenmutkissa kulkevat ilmat :D tää on nyt kolmas raskaus ja aikaisemmissa oon alkanu tuntee liikkeet siinä rv 16 tienoilla.

Mäkin oon tuntenut just sellasia pieniä tömähdyksiä. Varsinkin jos istun vaikka tosi lysyssä maha kaksinkerroin, että kohtu on vähän ahtaalla. Jos vauveli siellä ilmoittelee, että tila loppuu kesken. :D

Mä oon melko varma, että tunsin potkun. Alavatsalla tuntui yksi pieni tömähdys<3 Suolen kuplinnat kyllä ei tunnu samalta ja ne tuntuu tuolla sivussa. Vaihtuuhan tässä kohta jo viikko 16 ja esikoisesta tunsin selvästi muistaakseni rv19.

Mä oon myös nyt kolmena tai neljänä päivänä tuntenu joskus semmosen pienen yksittäisen tömähdyksen mikä mun mielestä on beebis. Veikkaan että ei ole potku vaan semmonen kun kunnolla pomppaa ja ponkasee itsensä suoraks ja pää tömähtää jotenki tuntuvammin.

Tänään taas aamulla pötkötellessä tunsin muljahduksia ja tömähdyksiä, kyllä ne liikkeitä on. ♡
Esikoisesta tunsin rv 16 jo hentoisia pulputuksia ja kunnon liikkeitä rv 18. Siis tosi aikaisin ensi odottajaksi niin ei ehkä ihmekkään että nyt tuntee jo. Tänään vaihtui rv 15. :)

Mulla varmasti menee vielä aikaa ennen kuin minkäänlaisia liikehdintöjä tunnen. En ole kyllä edes keskittynyt tunnustelemaan, mutta tuskin siellä mitään tuntemuksia olisi, vaikka miten keskittyisin :) Myöhemmin sitten.

Onneksi nyt enää ei ole ihan niin karmeata stressiä ja paniikkia, että onko siellä joku hengissä, vaikka eihän nämä viikot vielä riskejä tietenkään poista, pienentää ehkä vähän vaan. Hyvä kuitenkin, että pääsen neuvolaan vielä tässä kuussa, pääsen edes sykkeet kuuntelemaan, jos siellä joku vielä on hengissä. Viikot on silloin 16+3.

Kaari, kyllä se riski on valtaosin jo takana, eikä vain vähän pienentynyt. Koita parhaasi mukaan jo nauttia!

Mies väittää et se aina yöllä tuntee vauvan liikkeet. Se kokeilee niitä aina kun sitä ei nukuta ja miä vedän sikeitä. En oo kehannu sanoo, kun toinen on niin tohkeissaan et ei ne ehkä vielä päälle päin tunnu :D tai mistäs sitä tietää, mut vähän epäilen, en ole kyllä ite vielä kädellä koittanu masun päältä kun ne tulee niin äkkiä aina. No onhan sillä yöllä aikaa. Jotenkin söpöä kyllä :p

Takaisin