Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Täällä on vauva rauhoittunut tosi paljon viimesen reippaan viikon aikana. En tiijä johtuuko siitä että en enää kiusaa sitä jatkuvalla yskimiselläni, vai voisko olla et synnytys lähestyy ja vauvallakin alkaa olla epämukava olo ja sen käytös on vähän muuttunu tms. o_O
 
Joo täällä kanssa on liikkeet rauhoittunu viime aikoina. Iltaisin yleensä on yhet venytys-tsembalot, muuten rauhaisaa :)
 
Täällä on kans todella rauhallista liikkeiden suhteen, toivon tietysti sen tarkoittavan lähestyvää synnytystä mutta varmaan tilanpuute on se suurin syy. Maha on ihan täynnä vauvaa.
 
Täällä kans liikkeet rauhoittunut tosi paljon, lähinnä liikkeet aika iltapainotteisia. Sais kyllä enemmänkin liikkua, ettei tarvis huolestua.
 
Samaten täällä. Liikkeet enemmänkin sellaisia "vaihdanpa hieman asentoa" tyyppisiä rauhallisia käännöksiä/möyrimisiä.
 
Olin eilen neuvolassa ja terkka kyseli liikkeistä. Kun kerroin liikkeiden vähentyneen kuluneen viikon aikana, niin sanoi sen johtuvan juuri lähestyvästä synnytyksestä. Lisäksi totesi, että se näkyy minusta jo kasvoistakin, koska turvotus hiukan lisääntynyt viime näkemästä (ei oo ollu koko raskauden aikana aiemmin yhtään turvotusta kasvoissa tai käsissä, mut nyt selkeästi aamuisin ollut).
Rv39+4
 
^täällä on myös turvotusta, paino oli noussut viikossa 1,4kg :eek: oi, niin toivoisin että synnytys ois lähellä :) (tai no, Maks.2vkoa niin onhan se lähellä, mut lähempänä :') )

Rv40+0
 
Mullakin oli noussu paino viikossa reilun kilon. Huomaan juurikin kasvojen ja sormien turvotuksena. Neuvolatäti ei sanonut mitään lähellä olevasta synnytyksestä vaan että ylipäänsä synnytyksessä keho sitten käyttää noita kertyneitä nesteitä, kun hikoilee jne :) Ananasta kävin ostamassa, jos sais vähän liikoja liikkeelle.
 
Mulla oli vika neuvola rv 38 kans paino noussut +900 g viikossa. En osannut sanoa itse oliko miten turvotusta ja mikä lihomista kenties. Mutta synnytyksen käynnistymispäivänä olin selvästi enemmän turvoksissa, sormista näki selvästi ja taas yksi sormus ei enää mahtunutkaan. Edellisenä päivänä kans kun otettiin kuvia, olin mielestäni kunnolla "turpea".

Mulla myös vauvan liikkeet oli enemmän möyryämistä loppua kohti. Synnytyksen alussa kylläkin heräsin esim. poikkeuksellisesti siihen, että oli levoton yöaikaan.
 
Kertokaas miten teette tuota liikelaskentaa? Ja kuinka monta kertaa päivässä sitä pitäisi tehdä?
 
Mä oon laskenut liikkeitä tasan yhden kerran ku oli hiljasempi päivä vauvalla ja sitäkin jaksoin tehdä 10 minuuttia kunnes tunsin pari potkua. Mut siis join eka kylmää vettä ja söin banaanin ja kävin lattialle kyljelleni odottelemaan :) Tänään täällä taas hiljaisempi liikkumispäivä, mutta on ilmeisesti jo niin alhaalla ja lähes kiinnittynyt, ettei kuulukaan olla jatkuvaa myllerrystä.
 
Takaisin
Top