Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Mulla vähän sama ku piinamiinalla, liikkeet on vähentyneet, pitää kokeilla sitä laskemista. Joku sanoi että loppuvaiheessa voi liikkeet vähentyä kun vauva kasvaa eikä oo enää niin paljoa tilaa liikkua. En tiedä onko näin, kuulostaa kyllä ihan järkevältä.
 
Joo liikkeet on täälläkin vähentyneet. Välillä meinaa tulla huoli et onko kaikki kunnossa. Usein vauva alkaakin just sillon viimeistään liikuskelemaan. Neuvolassa ainakin sanottiin et on normaalia kun tilaa on vähemmän ja kyllähän se ihan järkevältä kuulostaa.
 
Täälläkin on liikkeet vähentyneet. Viikko sitten neuvolassa oli jo asettunut synnytyskanavaan vaikka oon vasta viikolla 35. Tunsin selvästi käännöksen perätilasta raivotarjontaan ja sen jälkeen liikkeet on vähentyneet. Oon tehnyt liikelaskentoja ja onneksi tulee kuitenkin ne 10 liikettä helposti. :)
 
Miusta tuntuu et tää kaveri vieläki hengailee poikittain, ku potkut tuntuu oikealla kyljessä/ joskus vähän ylempänä.. ja hikka tuntuu vasemmalla alhaalla.. et ei oo vielä tajunnu mennä pää alaspäin :D tosin kerkeehän sitä vielä, nyt mennää rv 34+3..
 
Muksumuksen liikehdintä on tosi vaihtelevaa. Välillä mennään ihan hiljaa (onneksi tällä hetkellä öisin rauhassa) ja sitten taas yhtäkkiä kauhia möyrintä. Asento käsittääkseni on silleen edelleen että pää on alhaalla lantion tuntumassa ja jalat ristissä vatsani yläosassa. En oo ihan varma onko selkä vielä vasemmalla puolella vai onko se jo kääntynyt oikealle puolelle. Möykkä tapahtuu rintalastan alapuolella näin aamuisin kun se aamupalasta niin tykkääpi :D vasta viime aikoina olen alkanut huomaamaan milloin muksumuksella on hikka, ennen ollut vain epämääräistä värinää.
 
Täällä ei oo tietoakaan rauhottumisesta.Kiinnittyi jo reilu 2viikkoa sitten..Huomenna viikkoja 36.
Muksutkin kattoo silmät pyöreenä kun maha vispaa puolelta toiselle :woot:
Välillä jopa vähän ärsyttää kun ei hetkeäkään rauhaa saa,joko riehutaan tai supistaa.Yöt kumminkin nukkuu mamman tahtiin :)
 
Täälläkin edelleen aktiivinen liikkuja. Uskoisin ettei oo kiinnittynyt vielä. Punkee itseään napaa kohti ja monottaa ihan kunnolla. Liikelaskentaa ei oo tarvinnu tehdä. Jos muksun pitäisi rauhoittua kun synnytys lähenee niin täällä ei sit kyllä synnytellä vähään aikaan..
 
Mulla on välillä tosi vilkas ja välillä tosi hiljanen. Ja toiset sanoo että vilkastuu ennen synnytystä, toiset että rauhottuu :D mulla on kans laskeutunu mutta ei kiinnittyny. Mutta liikkeet sattuu jo tosi paljo, eilenki taas sai kylkiluut osumaa ku herra oikeen venyttelee ittiään.
 
Täällä sama, kuin mekaanikolla. Ei tietoakaan rauhoittumisesta! Itseasiassa poika oli tosi levoton viimeyönä. Sitten kun viimein rauhottui ja minäkin pääsin uneen niin kohta sai olla vessassa ja hän oli taas hereillä. Nyt kyllä tuntuu rauhoittuneen jo, mutta hereillä ollaan. :D
 
Mun neuvolatäti sanoi että voi kiinnittyä vasta siinä ku synnytys on aluillaan/alkanut. Mutta hyvän aikaa jo hengailtu silti rt ja lääkäri ultrassa sanoi et ei sen enää pitäs väärin päin kääntyä :)
37+1
 
Mua jotenkin ahdistaa kun koko ajan rauhoitellaan, että "sulla vaan on rauhallinen vauva" mutta kun tuo perustelu tulee vaikka itkien soitan ettei bebe oo liikkunut pariin päivään. Että mitään ei voi laskea liikehälynä kun se kerran vaan on niin rauhallinen...
 
En kyl yhtään tajua mitä tuo muksu tuolla hommailee, kääntyi illalla jotenkin oudosti poikittain, en tiedä yrittikö kääntyä takas perätilaan mutta jäikin puolitiessä jumiin vai mitä ihmettä...Tosi epämukavan tuntuista, kun ei tuo laps enää vaan taida tonne poikittain mahtua, ni miks pitää väkisin yrittää niinpäin olla :wacky: Ennustan tän kokemuksen perusteella, että meidän muksusta tulee semmonen hömelö joka yrittää tunkea itseään kaiken maailman paikkoihin ja jää siit korvistaan jumiin tms :hilarious:
 
Miullaki yks ilta tuntu kipeeltä ku tää työnti päätä vasempaa lonkkaan päin silleen et koski ihan.. naureskeltii miehen kanssa et hää nyt varmaan yrittää etsiä sitä reikää mistä tulis pois mut ku tuolla on niin pimeetä et se ei löydä sitä :D
 
Gagezzz jos on olo että haluat tarkastukseen niin meet, kyllä niitten pitäis ottaa vastaan. Ja vaikka on rauhallinen vauva nii mummielestä sen liikelaskennan pitäis silti täyttyä.

Tääläki on tänään ollu taas levoton vauva, kauheat mönkimiset menos. Mä niin toivon että tämä mönkis kalvot rikki :D
 
Nyt on taas sellastaki möyrintää että oksat pois. Ihan ihme touhua. Sattuu taas ku nii möyrii.
 
Tänää neuvolassa tunnusteltiin ni kyl hää pää alaspäin on mut ei vielä kiinnittynyt. Nyt hän on alkanu vaihtamaan asentoa että välillä pylly on navan vasemmalla ja välillä oikealla puolella . Ja oikein kunnolla venyttelee, aina ku pylly nousee ni tuntuu vastakkaisella kyljellä pienet kädet/jalat jotka työntää :D
Ja alkaa hän jo jotain miun hermoja painamaan, tänää tosissaan ollu koko päivän oikean käden pikkurilli puutumisherkkä!
 
Ja alkaa hän jo jotain miun hermoja painamaan, tänää tosissaan ollu koko päivän oikean käden pikkurilli puutumisherkkä!
☺ Ei se vauva sun yläraajan hermotukseen voi vaikuttaa (paitsi välillisesti turvotuksen muodossa). Mut toi on siis ilmeisesti aika tyypillistä, että loppuraskaudessa voi tulla noit puutumisoireita turvotuksen vuoksi (mullakin on lievää oireilua, vaikkei käsissä näkyvää turvotusta olekaan...esikoisen kohdalla kädet puutui oikein kunnolla loppuraskaudessa aina öisin). Joillakin tulee oikein pahatkin oireet eli silloin on kyseessä rannekanavaoireyhtymä... muistaakseni yhdeltä ystävältä jouduttiin jopa leikkaamaan raskauden aikana canalis carpi, kun oli niin pahasti pinteessä.
 
Aijaa no sitte :D se turvotus sen sit todennäkösesti tekee.. inhottava vaiva on kyllä.
 
Alkaa tän mutsin silmät välillä pullistuu päästä ku vauva puskee niin lujaa.
 
Takaisin
Top