Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Täällä on kanssa vahvat nyrkit, eniten liikkeet sattuu tuonne vas. lonkkaluun tienoille ja sit ihan alas kohdunsuulle sukkapuikkovihlasut. Tai se vissiinkin on enempi pään paineesta kun liikkeistä? :) Mutta tää ei oo kylkiluita potkinu, toisin kun esikoinen aikanaan :eek: ja mä oon kanssa aika lyhyt ja luulisin että kyllä ylettyy sinnekin asti halutessaan :grin vas.kyljessä tuntuu myös ikäviä venytyksiä ja muljahduksia mitkä ihan sattuu :confused:
 
Ei mullakaan pituutta liikaa ole (153cm) :D
Mut aika eteen näyttää maha tulevan.
 
Mulla onneksi sen verran pitkä selkä (ilmeisesti) ja hyvin tilaa (ja vauva alhaalla), ettei satu lainkaan tai tunnu edes ikävältä potkut. Peppu on vasemmalla puolella ja potkut tulee ylös ja oikealle, missä ne kyllä tuntuu aika vaimeilta istukan takia. Käsillä sitten mukiloidaan mm rakkoa :D
 
Täälläkin pitkä selkä ja ilmeisesti sen vuoksi ei käy lähelläkään kylkiluita. Sykkyrän asennon vuoksi kyllä muuten työntämiset tuntuu välillä tosi ikävältä, varsinkin iltaisin kohdun ollessa kireällä ja supistellessa. Ainoa mukava asento tuolloin on puoli-istuva löhöasento, silloin saa myöriä niin paljon kuin vaan jaksaa ja ei juuri satu...paitsi jos survaisee ilmeisesti päällä jotenkin ja tuntuu ikävästi nk sukkapuikolla työntäisi..
 
Kunnon rytinää ja ryminää täällä aika ajoin :-D 35+1
 
Täällä rv36+0 (tai 35+4...riippuu pidänkö pääni tuon alkuperäisen menkoista lasketun LAn suhteen) ja liikkeet tosiaan aika hurjia. Maha heiluu välillä oikein kunnolla. Ennen selkä oli selkeästi tuolla vas. kylkiluiden alla ja potkut osui oikean kylkikaaren alareunaan. Nyt tyyppi on kääntynyt siten, että on enemmän keskellä rintalastan alla ja potkut osuu alemmas oikeaan kylkeen. Onneksi ne potkut kyllä hiukan vähenee viimeisillä viikoilla samalla kun tila kohdussa vähenee. Jännästi muuten nyt kun tyyppi on vaihtanut asentoa on tuolla vasemmalla suoliluun (?) yläpuolella nyt hiukan kipeä alue...ennen oli siis vauva siinä, mutta nyt tyhjillään. Neuvolassa kun lääkäri tunnusteli mahaa niin teki todella ikävää just siitä kohtaa...
 
meän muksulla oli eilen kauhea tarve puskea oikeaan puoleen vatsaa. veti sen puolen niin pinkeäksi, että napaan sattui. Se jos mikä on inhottava tunne kun navassa tuntuu että repeää auki. Muutenkin oli toispuoleisesti vaikea hengittää :O kuuma suihku auttoi ja muksuki rentoutui.
 
Täälä taas poika mönkii nii lujss että kalvot poksuu, raukka ku ei tajua että navasta ei pääse pihalle. :D oliski mielenkiintosta jos vauva pystyis potkasemaan kalvot rikki mutta en usko.
 
Me kysyttiin neuvolassa tota että saako vauva potkittua itsensä ulos ja kuulemma ei pitäisi onnistua. Helpotti kyllä kuulla.
Mulla on kans tosi pitkä selkä mutta se ei oo silti estänyt jäbää potkimasta mua kylkiluihin.
 
Mulla potkut tuntuu nykyään todella alas ja yleensä tuonne vasemmalle suoliluun harjalle. Muuten möyryäminen on aikamoista...vatsa aaltoilee hullusti puolelta toiselta. En tiedä unohtamani näitä, mutta en edellisistä muista tällaista liikehdintää :)
 
Vauva on nyt jämähtänyt yhteen ja samaan asentoon, onneks pää alaspäin. Selkä on mun oikean kyljen puolella ja jalat takoo aika raivolla vasenta kylkeä. Alkaa olla jo aika hellänä koko vasen puoli... :schocked028
 
Täällä on yhtäkkiä tänään/yöllä vaihdettu puolta vasemmalta oikealle:rolleyes: monta viikkoa ollut tuolla vasemmalla kyljellä ja pää alaspäin, potkinut vaan oikealle ja nyt potkut tuntuukin vasemmalla ja hikka oikealla/keskellä..no, kunhan ei pyörisi ainakaan perätilaan enää..
 
Mulla vaihtoi kans puolta eilen illalla vaikka oli jo pitkään ollut vasemmalla. Nyt tuntuu ettei poika oikein kuitenkaan tykännyt tästä uudesta asennosta. Hirveää möyryämistä.
 
Täällä molemmat vauvelit potkii tonne alas joten pissalla saa ravata. Eka niit liikkeit ootti ihan innolla ja nyt toivois et vähän hellittäis..noh enää kolme viikkoo ja loppuu odotus pikku hiljaa. Nyt rv 35
 
Tuli tehtyä tänään ensimmäistä kertaa liikelaskentaa. Vauva liikkuu selvästi vähemmän ja liikkeet ovat muutenkin muuttaneet muotoaan. Kymmenen liikettä tuli kuitenkin puoleen tuntiin ja sit nukahdin hetkeksi. Kun sit rupesin miehelle kertomaan, niin tyyppi rupes venyttelemään ihan kunnolla.

36+1
 
Eiii, tänään 35+1 vauva kääntyi perätilaan. Perjantaina neuvolalääkäri. Toivon niin et mahtuu vielä kääntymään itse tai kääntöyrityksillä :sad001
 
Öynöy Edith! Toivotaan tosiaan että kääntyy. Synnytysvalmennuksessa neuvottiin liikkeitä, joita kandee tehdä, jos vauva on perätilassa, mitkä voi saada sen kääntymään. Eli selinmakuulle, nostat lantion ylös ja olet siinä max15min kerrallaan ja voi tehdä useita kertoja päivässä. Näin sinne tulee tilaa lantioon ja vauva voisi itsekin kääntää itsensä. Jos et pysty kannattelemaan lantiota ilmassa kipujen takia, niin laita vaikka iso pino tyynyjä sinne pepun ja koukistuneiden jalkojen alle.
 
Öynöy Edith! Toivotaan tosiaan että kääntyy. Synnytysvalmennuksessa neuvottiin liikkeitä, joita kandee tehdä, jos vauva on perätilassa, mitkä voi saada sen kääntymään. Eli selinmakuulle, nostat lantion ylös ja olet siinä max15min kerrallaan ja voi tehdä useita kertoja päivässä. Näin sinne tulee tilaa lantioon ja vauva voisi itsekin kääntää itsensä. Jos et pysty kannattelemaan lantiota ilmassa kipujen takia, niin laita vaikka iso pino tyynyjä sinne pepun ja koukistuneiden jalkojen alle.

Kiitos! Miä alan jumppaamaa :)
 
Liekö auttoi parit yöunet vai asentohoito, mutta meillä ollaan takaisin RT :Heartred Huolet tipahti harteilta.

Jes! Hienoa, nyt pysyköön noin päin :hello2Mullakin kävi esikon kanssa, että samoihin aikoihin heitti yllättäen viimeisen voltin, mutta ilmeisesti totesi olonsa olleen epämukava ja oli seuraavana yönä kääntynyt itse takaisin rt:aan.
 
Takaisin
Top