Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haha.. Pikkunen heräs :) Se niin vihaa tätä läppäriä peppunsa päällä :D Oon huomannut, et tälle on taas muodostunut rytmi. Nykyään liikkeet loppuu puoliltaöin ja alkaa taas siin 5-6 aikaan. Onko muuten normaalii pitkät liikkumattomat ajat? Eikö sikiökin nuku aika paljon, eikä sätki ihan koko aikaa? Oon huomannut, et päivän aikana täl on 4-6 aktiivisempaa aikaa, jollon möyrimistä tuntuu jatkuvalla syötöllä.

Vauvan liikkeistä kaikki ei edes tunnu. Osa liikkeistä voi olla niin hentoja ettei niitä huomaa ellei kiinnitä erikseen huomiota. :)

Jännä nähdä minkälainen iltavilli meidän viikarista tulee. Päiväsaikaan liikkeitä ei nimittäin juurikaan tunnu (tai sitten touhotan niin etten tajua), mutta annas olla kun yritän asettua iltasella telkkarin ääreen. Ei siinä noin vaan sohvalla istutakaan :D

Meillä on vilkkautta kyllä ympäri vuorokauden.. Tai niin aamuisin ehkä hieman rauhallisempaa ja sit käytännössä 10 eteenpäin ihan iltaan asti touhuaa poju :) ja öisinkin vielä! Välillä siis ihan kun herää vessaan niin huomaan että poju kauheasti liikkuu ja touhuaa :D

Varoittivat muuten neuvolan valmennuksessa että sama rytmi saattaa jatkua sit aika pitkään syntymän jälkeen myös! :D

Mulle ainaki sopis se, että lapsi ois synnyttyään samanlainen ku nyt. Aamusin on hyvin rauhallinen siihen asti, että saan aamupalan syötyä ja kahvit juotua, illat sitten yleensä pyöriskelee ja touhuaa. Oon ite niin iltaihminen, että kauhean aamuvirkku lapsi vaatisi paljon enemmän sopeutumista. No, nähtäväksi jää :)

Joo en oo listaan jaksanu merkkailla kun tää möyrii ihan tarpeeks, välillä jos oon ite touhunnu ja mahaliikkeet ei oo tuntunut, niin sitten pysähdyn varta vasten laskemaan.

Huh mikä aamupäivä! en tuntenut aamulla lainkaan liikkeitä, kuten normaalisti. yritin liikelaskentaa ja parin tunnin jälkeen sain ehkä just 10 liikettä tuntiin. kuuntelin vielä dopplerilla, että syke löytyi ja sen jälkeen uskalsin vihdoin lähteä kauppaan. ja eikös autossa alkanut melkein heti pikkujalat vispaamaan :Heartred ajelin varmaan puolet matkasta huojentuneena käsi masulla.

Mä olin äsken kaikkea muuta kuin huojentunut. Ajelin siis puolen tunnin matkan hammaslääkäristä kotiin ja voi jösses että teki pahaa! Iskua ja vääntöä tuli ylös ja alas enkä välillä meinannu saada henkeä kun sopivasta kohtaa vihlas. Muutenkin liukasta tuolla ja ajelin jonkun ison rekan perässä josta hyvin pöllys lumi. Ei ollu kaikista helpoin matka, onneks oli sentään tuttu reitti. Ihana oli päästä autosta ulos ja suoristaa ittensä :D

Mulla myös edelleen bebe erittäin aktiivinen. En oo kertaakaan varmaan tän raskauden aikana huolestunu kunnolla liikkeitten vähyydestä, kuinkahan vilkas tää on ku on syntyny..:facepalm:

Otetaanko muuten liikelaskennassa huomioon venytykset? Tai ainakin luulen että vauva venyttelee, kun kylkiin ilmestyy kovat pallurat, jotka pysyvät siinä joskus pitkänkin aikaa ja lopulta "sulavat" pois? Vai lasketaanko vain nopeat muljahtelut ja liikkeet?

Mä oon ihan hukassa, miten päin tää kaveri nyt on! Monta päivää on vissiin ollut perätilassa, koska sellainen keilapallo tuntui kylkiluiden alla. Tänään on niin kovin möngerretty, että on varmaan yrittänyt kääntyä :joyful: Enkä tiedä onko onnistunut lukuisista yrityksistä huolimatta! :grin Hikkakin tuntui joka puolella eli siitä ei voi päätellä mitään...

Takaisin