Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun vauvalla on ollut nyt lähes viikon päivittäin hikka ja melko usein! Tuntuu tasaista jumputusta lähellä häpyluuta. Ikävä kun ajattelee toisen puolesta että ei oo varmaan sit yhtään kiva o_O kuulema oli sama juttu itsellänikin kun äiti mua odotti, samaa ei ilmennyt veljelläni ollenkaano_O

Muokattu viimeksi:
Mie en ole tunnistanut vielä lainkaan hikkaa.. Mut tänään taas semmosta myllerrystä että taas sattuu maha.. En tiiä mikä siinä on mutta nyt ku käytiin taas tänään tommosella luennolla niin kauhea myllerrys alkoi ja kesti yllättävän kauan.. Joku melkein puolitoista tuntia liikkeitä max 5mik tauoilla.

Oiskohan täällä nyt hikka, tuntuu säännöllisesti sellanen pieni nykäys, muuten on aika paikallaan. Voihan ressua, saiskohan sitä millään autettua pois? Vihaan ite hikkaa niin suunnattomasti.

Eihän hikka vauvaa haittaa. Ei se taida sitä edes huomata :) Veljen esikoinen hikkaili paljon vauvana. Ainut ero normaaliin menoon oli se pieni *hik* ääni :D

Eilen oli sen verran kiireinen päivä, etten huomannut yhtään liikettä. Aamulla, ku viideltä heräsin (kiitos karvakasan), ni makasin selälläni. Iski helvetillinen paniikki, et onko pikkunen kunnossa, ku ei tuntunut mitään. Mieski ehti huolestuu. Kunnes sit tuli ilmotus olemassa olosta tosi voimakkaalla potkulla :D Taitaa olla vaan ihmeissään, ku herätys on tuntia aikasemmin, ku normaalisti :)

Täällä pieni myllertäny yleensä niin että alamahalla tutuu potkut. Viime yön jälkeen potkut siirtyny navan yläpuolelle ja pää tuntuu alhaalla paineena. Ja ultrakin vahvisti että raivotarjonnassa on. Helpottaa kyl omaa oloa..voi kun pysyis loppuun asti näin...mut pääseehän tuo viel liikkumaa ihan miten vaan. Rv26

Ihanaa kun liikkeet on alkanu tuntua ja jopa näkyäkin kunnolla. Vähemmän ihanaa on että kun välillä oikein möyrii tulee melkeinpä huono olo. Muilla samanlaista?

Joo mulla ainakin oikein kovasti jos myllertää niin tulee huono olo.
Mikä ihmeen yökyöpeli tää poju oikein on kun aina illalla ja varsinkin silloin kun meen nukkumaan alkaa potkunyrkkeily harjoittelu :D
Vaikka isänsä ei harrasta mitään liikuntaa niin valvomisen suhteen ihan isäänsä tullut :D

Mun esikoinen ei hikkaillut mahassa, mutta toinen lapsi hikkasi sitten 30+ päivittäin ja tällä lapsella hikka herkässä muutenkin ollut koko ikänsä, nyt 9v. Tästä masuhepusta olen ollut tuntevani hikan, mutta koska se rytmikäs tulitus on ollut niin lyhytkestoista, että luulen että on vain rytmi veressä :P (rummut odottaa!)

Mulle sanottiin tosta selällään makaamisesta, että äidille tulee huono olo ennenkun vauvalle edes käy mitään. Ja onhan se loogista - melko tyhmä evoluutio jos vauvat kuolisi äidin sisälle koska makoilet selälläsi.

Onkohan muiden mielestä liikkeet vaan ihania vai löytyykö samanlaisia kuin minä joiden mielestä ne on vähän epämiellyttäviä. Eteenkin nyt kun vauva on isompi mutta pääsee edelleen möyrimään niin tuntuu hetkittäin todella epämiellyttävältä - muljuu ja kääntyy siellä vatsassa.

Qaakkeli mulla on niinku sekä että.. Välillä oikeasti ällöttää ja tulee huono olo ja välillä on vaan tosi ihanaa ja suloista. Esim jos kovin muljuaa ja potkii voimakkaasti niin ällöttää ja jos hellästi käsillä räpeltää niin on vaan ihanaa :)

Mulla yleensä ottaen tuntuu ihanalta liikkeet. Tosinaan ku vauva kunnolla möngertää ni vilkkaan mielikuvituksen ansiosta alan kuvittelee kaikkea maan ja taivaan väliltä, et mahassa heiluu esim koira. Tai kala. Vaikka oon nähny et vauva se on mut se tuntuu enemmänki joltain ihan muulta.:hungover: Sillon se ilettää!

Meilläkin on aina iltaisin pieni potkunyrkkeilijä ja vatsa heiluu puolelta toiselle ☺ päivisin liikkuu aika vaihtelevasti, yöllä silloin tällöin tunnen pientä liikettä. Joskus myös tulee huono olo jos on selällään ja vauva pyörii mahassa.

Joku kysyi et mistä pään ja pyllyn erottaa. Esikoisrsta muistan ihmetelleeni et on jotenkin luisen oloisen kova pylly. Ilmeni sit et olikin pää... ja pää kai näillä viikoilla vielä isompi kuin pylly ja taisi ainakin meillä olla vielä synnytyksessäkin.

Pikkunen ei uskalla paljoo liikkuu mun stressin takia :( Pitäis olla helpottunut, mut tunnen itteni vaan niin huonoksi. Muutenkin välillä syyllisyys kalvaa, ku en vaan osaa nauttii täst raskaudest. Kaik muut tuntuu olevan täst niin ilosii ja niin halutaan nähdä ennen synnytystä. Mut ku mä haluaisin tän jo ulos, et saa alotettu uuden "normaalin arjen".
Äääh.. Miten voi olla nyt niin synkkä pää :D

Välillä liikkeet oikeasti sattuu, kun tuntuu että täysillä yritetään puskea mahasta läpi! Silloin ei kyllä nautita :shifty:

Eilen illalla en meinannut saada unta ollenkaan kun oli ihan mahdoton jumppatuokio menossa. Samoin heräsin siihen muutaman kerran yöllä. Ja aamulla. En tiedä mistä nyt on niin innostunut, oma rytmi ja ruokavalio ei ole mitenkään muuttunut. Ehkä vauveli ymmärsi kun juttelin, että tästä eteenpäin on kaikki viikonloput töistä vapaita :) ajatteli sitten varmaan, että joutaa äippä valvomaan :D

Mun poika on niin voimakas että eilen sohvalla istuessa näin liikkeitä kahden paidan läpi ja navan yläpuolella! Mulla on istukka navan kohdalla keskellä, joten se on ollut sellaista tunnotonta aluetta pitkään, mutta nyt on poika niin vahva että saa istukankin heilumaan <3

Takaisin