Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon myös huomannut tämän kakkosen kanssa, kun on etuseinäistukka ylhäällä, niin liikkeet tuntuvat lähinnä vaan alavatsalla. Tosi harvoin tunnen ylhäällä mitään. Esikoisen kansa takaseinän istukka ja liikkeet tuntui jokapuolella.

Mulla kans tuntuu että melkein kaikki liikkeet on kyllä erotettavissa mut mulla on istukka just takaseinässä. Toisaalta jos vauva kääntyy selkä mahaan päin ja potkii tonne selkään niin niitä en ole tuntenut kyllä ollenkaan! Eli kyllä se istukka vaikuttaa ja paljon.

Hämmentävää. Liikkeitä ei ole tuntunut juurikaan kahteen päivään. Sellaista pientä muljumista, paineen tunnetta ja välillä varpaat jossainpäin. Syke kuitenkin reipas 150 ja liikkeet kuuluu doppleriin. Olenkin ahkerasti kuunnellut taas vauvaa ja ahdistavaa kun on useiden tuntien paussia liikkeistä. Yön makasin taas silmät auki eikä massussa liikahdettu kertaakaan. Varmasti heppu on vain epäedullisessa asennossa liikeiden tuntemisen kannalta eikä saisi murehtia, mutta väistämättä sitä aina murehtii.

Joo itellä kans oli taas "miellyttävä" herätys.. Liikkeitä ei oikein tuntunut ja oli taas outo olo. Nytkin tosi vähän liikkeitä vaikka siis muutamaan otteeseen on potkuja tullut. Varmaan taas tosiaan semmoisessa asennossa että ei meinaa tuntua liikkeet.

Mulla samaa, koko raskauden ja viimeiset ultrat oon sanonut, että tunnen aina ja edelleen liikkeitä todella vähän. Joudun ihan keskittymään iltaisin, että tunnen edes jotain kerran päivässä. Liikkeet tuntuu edelleen hentoisilta enkä tiedä mitään siitä, mistä muut puhuu, että myllerrystä jatkuu tuntejakin. Viime yönä ja illalla nukkuun alkaessa en jälleen tuntunut mitään, aamulla en mitään, klo 7 söin banaanin enkä silti tuntenut mitään. Olin jo aamulla todella huolissani asiasta, mutta syötyäni klo 11 puuron, hedelmän ja mehua, tunsin edes jotain. Siltikin jouduin makaamaan lähes puoli tuntia ruuan jälkeen sohvalla odottaen, että tunsin mitään. Sen jälkeen tuli yhtäkkiä seitsemän pientä liikettä ihan putkeen ja sitten ne loppui taas kuin seinään. Todella raastavaa, kun nyt jo kuitenkin menossa 30. viikko ja liikelaskentakin olisi jo ensi viikon jälkeen ajankohtaista. Ihmetyttää liikkuuko vauva oikeasti näin vähän, nyt keskiviikkona ultrassakin oli ongelmana se että vauva ei liikkunut juuri yhtään ja siksi mittoja ei meinattu saada, mutta kun liikkeitä ei oikein tunnu muutenkaan. Toivottavasti kyse on tosiaankin vaan siitä että istukka on edessä. :'(

Rv 29+2

Mulla kyllä muuten liikkunut paljonkin tämä vauva, mutta jostain syystä tekee näitä jaksoja jolloin ei liiku.

Mulla myös tota samaa.. Varmaan kerran viikossa tulee päivä tai kaksi kun vauva liikkuu vähän.. Sillon mulla on myös yleensä just samaan aikaan enemmän supistuksia tai kasvukipuja eli varmaan vauvakin sillon lepää enemmän ja kasvaa :)

Täällä kanssa kerran tai pari viikossa on saanut kaivaa doplerin esille kun itsestä on tuntunut ettei liikkeitä juuri ole ollut. Nyt on kyllä joku poikkeus meneillään kun eilisestä asti on tuntunut olevan lähes koko ajan myllerrys menossa! Aiemmin liikkeet ovat tuntuneet alavatsalla heikkoina ja potkuja on tullut oikeaan kylkeen. Tällä hetkellä liikkeitä tuntuu vain molemmissa kyljissä, joten onkohan vauva kääntynyt poikittain? Illalla ajattelin että supistaa, mutta kun ei ottanut ollenkaaan loppuakseen, niin ilmeisesti vauva venytteli juurikin poikittaissuunnassa kun maha oli kyljistä ihan pinkeänä. Inhoittavan tuntuista! Mutta ei sillä, ihanaa kun kerrankin tuntuu kunnolla!

Meillä vedettiin yöllä tunnin potkunyrkkeily harkat siinä yhden jälkeen.. Hieman olin kiukkunen ku yritin nukkua.. Mut no ainakin tietää että kaikki on hyvin :)

Mulla tuntuu liikkeet enemmän kui esikoisesta, vaikka molemmissa raskauksissa etuistukka. Nyt tulokas on viihtynyt jo yli viikon poikittain ja möyrintä tuntuu erilaiselle. Erotan pään ja pyllyn selvästi. Pyllypuoli mahasta ihan selvästi isompi

Johan on kumma! Meidän sintti möyryää ja pyörii tosi paljon, mutta onko mun mahan tunto nyt niin hellänä etten enää tunne niin hyvin. Kun käden laittaa mahalle niin tuntuu hirveetä meuhaamista! Kipua ei potkut oo vieläkään aiheuttanut mutta välillä ilmeisesti survoo itteään kipeeseen paikkaan, kun tuntuu tasainen hetkellinen kipu.
Ihme tyyppi. <3

Mistä pään ja pyllyn erottaa? :D mul on vähä niiku vasemmalla puolen ylhäällä semmome kovempi "pallo" oletan vaan ite että se on pää mutta en oo iha varma :D

mul on nii mahtavat vatsanpeitteet etten päältä tunne kyllä vauvaa... Mut tunnen kun puskee päätään alavatsalla ja hipsuttaa varpaillaan ylävatsaa. Tunnen myös kuinka peppu työntyy kohti kylkiluita...

Tää heppu on keksinyt ilmeisesti mun suolen... Välillä kauhea paineentunne että just nyt tulee housuun ja sitten se menee yhtäkkiä pois niinku tulikin. Tosi kiva... :P

Mulla on välillä oikeasti maha kipeä kun vauva möyryää niin paljon. Mut sillon mulla yleensä myös tuntuu paremmin noi liikkeet kun se tekee vähän kipeää :( tuntuu myös mahan päälle liikkeet välillä jos oikein potkii ja möyrii.

Mulla on välillä oikeasti maha kipeä kun vauva möyryää niin paljon. Mut sillon mulla yleensä myös tuntuu paremmin noi liikkeet kun se tekee vähän kipeää :( tuntuu myös mahan päälle liikkeet välillä jos oikein potkii ja möyrii.
Mäki oon muutaman kerran joutunu menee lepäämään kun alkaa sattua pelkästään se kun kaveri jumppaa niin voimakkaasti..

Joo siis miettii että tässä on menossa vasta se 26+3 joten miten paljon tuo sitten tuntuu lopussa.. Vähän pelottaa kyllä kun oikeasti on todella voimakkaat nuo liikkeet.

Joo siis miettii että tässä on menossa vasta se 26+3 joten miten paljon tuo sitten tuntuu lopussa.. Vähän pelottaa kyllä kun oikeasti on todella voimakkaat nuo liikkeet.
Onneks ne liikkeet yleensä vähenee ja muuttuu erilaisiks kun tila käy ahtaaks viimesen kuukauden aikana, ei saa sitte enää jalkoja potkittua suoraks eikä (yleensä) heitä enää kuperkeikkaa.. tää on just pahin vaihe ku on voimaa ja tilaa

Joo siis tulee välillä semmonen ontto ällöttävä tunne mahaan kun tää potkii niin paljon.
On kyllä ollut nyt toistaiseksi hiljaisempaa potkujen suhteen mutta kuitenkin liikkeet tuntuu. Ihme räpellystä tuntuu melkein jatkuvasti :D

Näköjään stressi saa liikkeet vähenee. Kerran uskaltanu potkasta nyt, ku on vähän stressaavampi hetki. Katotaan, mitä tapahtuu, kunha stressi helpottaa. Niin joo.. Ja tää on tottunu meijän karvapallon ääniin, ni välillä menee vuorotellen, et kisu maukasee ja tyyppi sit potkasee. Eilen jatku pari minuuttii niin :D

Meillä toi syliin tunkija ei välitä enää potkuista :D selvästi tottunut jo siihen että monoa tulee. En tiedä kuuluuko toi kissan hurrutus tonne mut ilmeisesti poju tykkää kuitenkin siitä että toi kissa on sylissä :D

Takaisin