Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän vauvan liikkeet tuntuu jo lähes tunnin välein, ainakin tän viikonlopun perusteella. Ihme sytkytystä tuntuu kyljessä, kun makaa kyljellään. Miten ihmeessä se tekee niin nopeeta liikettä :D

Samaa oon ite miettiny ku tuntuu esim noi käsien liikkeet tai semmosta nopeaa sätkintää :D melkeen ku kala sätkyttää menemään :D

Mulla on edelleen liikkeettömiä/vähäliikkeisiä päiviä jolloin doppleri on mulle hyvä kapine. Näinä päivinä myös maha pienenee, luulen että vauva menee niin syvälle ja selkä ulospäin, ettei tunnu mitään vaikka kuuluu. Eilen oli taas liikkeetön päivä, yöllä ilmeisesti kääntyi kun heräsin potkuihin ja koko aamu potkutettu. Ihan en oo varma onko nyt heppu pää ylöspäin kun syke kuuluu korkealta kun aiemmin alavatsalta. Liikkeet myös muuttunut erilaisiksi, tuntuu että pienillä sormilla yritetään ottaa kiinni kylkiluusta :D

Mä en ainakaan erota. Pepun luulen silloin tällöin erottavani, kun mahassa tuntuu iso möykky jossain, mutta en kyllä siitäkään ole mitenkään varma.

Huomaa kyllä, että vauva on kasvanut. Se yltää nyt yhtä aikaa jo koko vatsan alueelle, ja kylkiluissakin tuntuu välillä pikku potkuja ainakin, kun istun. Viime päivinä se on ilmeisesti yrittänyt pönkeä itseään oikeasta kyljestä ulos, lähes selän puolella on tuntunut kunnon möngerrys. Luulen ainakin, että vauva on ollut pää ja kädet edellä menossa, mutta voi kyllä olla ihan toisin päinkin.

Käden liike on hellä verrattuna potkuun ja saattaa tulla niin että toisessa kohdassa tuntuu just käsien liike ja toisessa selvästi kova potku.
Muuten en ole varma että missä on pää tai peppu ennen kuin alkaa toi potkinta :)

Tääl taas on selkeet potkut muuttunut semmoseks möyrimiseks. Hyvä kuvailu vois olla, et kissa juoksis ympyrää päiväpeiton alla. Semmoselt ainakin välil tuntuu :D Eihän tolla enää pitäis edes olla niin paljoo tilaa. Tulee niin alieni fiilis xD Tais vihdoin tajuta, ettei äippä halua mennä lääkäriin, ku yks on potkinut kylkiluun hajalle :)

Joo siitä tulikin mieleen että noi käden liikkeet on välillä just semmosia että ihan kuin yrittäisi tarttua johonkin.. Semmosta pientä hassua muljahtelua :)

Mulla on tuntunut parina päivänä ihan ylävatsalla joku pieni kova, ehkä kantapää, joka muljahtelee ihan pinnassa. Tuntuu siis kädelläkin ja melkein voisi napata siitä kiinni! Mietin, että mikä jättivauva täällä kasvaa, kun esikoisesta tällaisia liikkeitä tuntui vasta paaaljon myöhemmin!

Pää on kuulemma iso pyöreä ja peppu on vähän pienempi ja terävämpi.

Erottaa... potkut tosi voimakkaita ja kipeitäkin, käsien liikkeet sellasta pientä rapsuttelua ja tökkimistä. Tietenki paikannuski auttaa kun jostain syystä mulla tykkää vauvat olla kilosta eteenpäin kokoajan pää alaspäin :D

Mulla neuvolassa merkattiin raivotila asennoks, kun täti paikansi vauvan sijainnin. Saa nähä onko ankkuroitunut jo siihen, ainakin pää oli kuulemma syvällä.

Mulla tuntuu vaihtelevan ainakin just tuo potkujen suunta vielä ku välillä tuntuu tosi alhaalla potkut ja välillä ylhäällä. Tänään tosiaan pää taitaa olla alaspäin kun tuntui alhaalla just tommosta windyn kuvaamaa rapsuttelua :) ja potkut tuntuu ja näkyi navan yläpuolella.

Huoh. Alkaa stressaamaan vauvan vähäliikkeisyys. Tai liikkeiden tuntemattomuus. Mulla istukka edessä kuten esikoisestakin ja tiedän et se vaimentaa liikkeitä. Eikä liikkeitä ylipäätään oo tässä raskaudessa paljon tuntunut. Mutta kun aattelee et nyt niitä pitäis jo enemmän tuntea ja tunnen tosi harvakseltaan. Rv 27+4 nyt ja seuraava neuvola vasta parin viikon päästä. Kotidoplerilla oon mielestäni sykkeet kuitenkin tuntenut. Ei haluis hermostua mutta alkaa silti hermostuttaa...Onko muita joilla vastaavaa?

Oli tänään jopa hieman kurjaa olla siellä luennolla kun poju vaan potki ihan kauheasti ja tosi pitkään. Ja sit ku se kesti melkein 2h ja tää vaan vaihto sit jossain vaiheessa tyytyväisenä asentoa niin oli välillä hieman tuskaista!

Ei oo meidän poju ankkuroitunut vielä synnytysasemiin sittenkään, vaikka neuvolassa niin arvailtiin. Eilen illalla jonkun pää tuntui vasemmassa kyljessä ja aika terävästi :D tuntu tosi villiltä kun tajus että sen pää on tossa ihan käsin kosketeltavissa.

Vieläkään erota, mikä osuu milloinkin. Sen oon huomannut, et voimakkaimmat potkut aiheuttaa yökkäysrefleksin :sad001 Ja alkaa puistattaa, jos jokin liike tuntuu kauan samassa kohtaa :sorry:

Täällä alkoi vauvelilla kyllä kans melkoinen meno kun sain tuon sokerilitkun juotua.. Vissiin mukavasti energiaa sai :D Pari päivää nyt on ollu melko ikävän tuntosta kun pää tuntuu selvästi vasemmassa kyljessä ja jalat hakkaa jonnekkin tuonne alas :D
Täällä sinja ihan samat meiningit, onneks jo loppusuoralla tässä oottelussa. Tuntu että vauva liikku tosi vihasesti illalla kun äiti ei syönykkään iltapalaa :D

Takaisin