Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mies tunsi eilen illalla ekaa kertaa liikkeet ja rupesi nauramaan kun oli ilmeisesti niin hassun tuntuista :D pakostakin itteä sitten nauratti.. Tuli tosiaan joku 9 oikein kovaa potkua illalla kolmen sarjoissa.
Täällä ilmeisesti myös heittänyt kuperkeikkaa kun tuntui potkut eri kohdassa kuin ihan tossa navan vieressä

Vasta pari päivää tuntunut kunnon liikkeitä, sellaisia joita ei tarvitse erikseen kuulostella ja jotka ei jätä mitään epäilystä. :happy: Istukka edessä ja eka raskaus menossa niin selittänee tuon liikkeiden myöhäisen tuntumisen. Nyt odotellaan miehen kanssa innolla että alkaisi masun päällekin tuntumaan.

Musta tuntuu että tää liikkuu aina eri asentoon, kun vaihdan sängyssä kylkeä, sit välillä selällä maatessa se kömpii toiselle puolelle, jolloin maha on toispuoleinen. Huomaa kyllä mikä liike on potku ja mikä asennon vaihto. Ihanaa <3

Luin jostain alkuviikosta että näillä viikoilla sikiö kuulee jo äänet ja nyt olen muutamana päivänä laittanut sellaisen vedettävän soittorasian mahan päälle soimaan, niin heti on alkanut potkimaan :woot:

Liikkeet tuntuu menevän parin päivän sykleissä, ensin pari päivää kauhea möyrintä ja sitten pari päivää hiljaisempaa. Onneksi on tuon soittorasian avulla saanut liikettä mahaan hiljaisempinakin päivinä ettei ole tarvinnut alkaa murehtimaan.

Mä niiiiiin toivon, et tää rytmi jatkuis syntymän jälkeen. Hetken jaksaa liikkuu illalla, ku meen nukkuu, ja alottaa liikkumisen taas, ku oon ollu pari tuntii hereillä :) Kertaakaan en oo valvonut tai herännyt liikkeitten takia. Huoh.. Olispa jo joulukuu, ja sais tän syliin. Nyt on välil vaan semmone alieni fiilis, ku näkyy liike :D

Mites liikelaskenta? Vauva on kyllä varsin aktiivinen mutta silti väliin säikähdän kun ei hetkeen liiku. Kuulostellessa kyllä tulee aina ne vaaditut 10 liikettä viidessä minuutissa. Tästähän onkin kiva kehitellä itselle paniikin aihe :D

Ainakin TAYSin ohjeen mukaan liikelaskentoja tehdään vasta rv 30 jälkeen http://www.pshp.fi/fi-FI/Ohjeet/Potilasohjeet/Sikion_liikkeiden_vaheneminen(47709) Ja ohjeen mukaan tulisi jatkaa laskemista vasta, jos "Mikäli tunnet alle 10 liikettä tunnin aikana, jatka laskua toinen tunti. "

Itse pidän vielä ihan luonnollisena, että esim. minuun päin tehdyt liikkeet eivät tunnu. Kohdussa pitäisi kai olla aika hyvin vielä tilaa, mikä sekin kai liikkeiden voimakkuutta hieman lieventää. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Mulla saattaa mennä pari päivääkin etten tunne liikkeitä ja sitten taas mukelo pyörähtää niin, että monotukset tuntuu. Liikelaskenta tuntuis aika varhaiselta tässä vaiheessa? Nyt 23+2.

Ite en ainakaan laske vielä liikkeitä sen enempää kun ei ole ohjeistettu niitä laskemaan. Mut kyllä niitä jatkuvasti tuntuu kuitenkin :)

Huh, täällä on niin voimakas heppu että potkut jo sattuukin välillä, varsinki kun suuntautuu alaspäin.. ihana silti kunon taas sellanen kokopäivämyllääjä ettei todella tarvi mitään laskentoja suorittaa :D

OON NIIN ONNELLINEN <3 nyt pieni poika on saannut vähän ytyä ja alkanut liikkumaan niin järkyttävästi että välillä pitää sanoa että nyt nukkumaan siellä masussa! Oma isäni oli innoissaan kun kuvasin puhelimella videon masusta kun jätkä liikku ihan kunnolla! Joka päivä tää alkaa vaa ole todellisempaa enkä millään jaksaisi odottaa joulukuuhun :)

Mäkin välillä havahdun että onko tää mahdollista! Ei kannata miettiä mitään liikkeiden määrää vaan sitä että mitä pystyis ite vielä tekemään ja mistä pystyis vielä nauttimaan, ennen kuin se seremoniamestari putkahtaa sun arkeen määräämään tahtia :D

Oon havainnut että päivät on erilaisia liikeiden suhteen. Esim eilen tunsin ehkä max kolme potkua ja olin kokoajan dopplerilla että löytyykö syke. Taas tänään sitten heräsin klo 7 aamulla potkuihin jotka jatkunut lähes taukoamatta tähän hetkeen. Potkii nytkin.

En tiiä vaihteleeko niin asentoa sitten että välihin ei vaan tunnu mitään vai onko muuten uupunut vauva ettei tahokkaan potkuttaa. Kun välillä on niin yliaktiivinen että ottaa kipeää.

Onko muut huomannut, että oma aktiivisuus vaikuttaisi vauvan liikkumiseen? Välillä ainakin tuntuu, että aktiivisina päivinä on vatsassa hiljaisempaa ja toisin päin.

Heräsin parina yönä ilmeisesti vauvan myllerykseen. Tyyppi teki kunnon kuperkeikkoja, näytti ja tuntui niin hämärältä, kun mahan pinnassa näkyi kunnon alien pyörimässä :D Sen jälkeen nappula on tyytynyt vaan potkimaan, mikä on vähän sääli, koska nuo kuperkeikat vaan näyttivät niin hämmentäviltä.

Mä oon huomannut jo että meillä rupee olee selvä rytmi liikkumisen suhteen :) tiettyinä kellonaikoina alkaa kunnon hulinajumppa. Niin aktiivinen että en enää edes itse reagoi potkuihin pitkin päivää, välillä sitä kyllä sit havahtuu siihen että hitsiläinen siellähän liikutaan :D onko kukaan muu "tottunut" niin ettei enää reagoi joka liikkeisiin ?

Alise, mä oon kanssa huomannut tuon oman aktiivisuuden vaikutuksen vauvan liikkeisiin. Toisaalta välillä tuntuu myös, että kun on itse liikkeessä ja kiireinen päivä, niin sitä ei edes ehdi huomaamaan vauvan touhuja samalla tavalla kuin laiskana päivänä. :)

Täällä myös valvotaan öitä, kun pieni touhuaa ja myllertää niin kovasti.

Takaisin