Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nyt 19+3 ja en myöskään voi vielä sanoa, että olisin varmasti tuntenut mitään. Vähän huolestuttaa, vaikkakin varmoja liikkeitä kait pitäisi odottaa vasta parin viikon päästä tuntevaksi.

Mä vähän yllätyin kun on tosiaan eka raskaus kyseessä ja istukka on edessä - luulin että tunnen liikkeet aikaisintaan rv 20+. Olen kuitenkin jo reilun parin viikon aikana tuntenut liikkeet todella hyvin ja ihan tässä kahden päivän aikana ovat voimistuneet todella tuntuviksi. Yleensä aamupäivällä ja alkuillasta liikkuu eniten. Tosin neuvolassa lääkäri totesi viime viikolla, että kohtu on ylittänyt jo navan ja siksi ne tuntuukin jo niin hyvin :)

rv 19+0

Mulla on liikkeet siirtynyt alas navan kohdilta. Ensin jo säikähdin että toinen sikiö jäänyt ultrassa huomaamatta kun liikkeet tuntuu ihan et paikassa kun aiemmin. Mutta tää tyyppi on päättänyt mennä alavatsalle kun monta viikkoa oli navan vieressä vasemmalla :)

Tunsin aamulla ihmeellistä tavallaan paineen tunnetta navan lähistöllä ja sit kokeilin että mikä ihme tää nyt oli niin taisi tuo pötkylä tunkea itsensä siihen just sillon ku sormiin tuntui tosi kova möykky. Ja hetken päästä se möykky katosi siitä :D hieman rupes naurattamaan kyllä.

Tuntuu ihan siltä että tunnen jo vauvan kaikki liikket ja tiedän koska on hereillä ja koska nukkuu. Istukka on etuseinässä mutta aikalailla möyrii silti koko mahan alueella. Ja iskut ei oo enää mitää hentosia, vaan kunnon pamautuksia. Vielä viikko sitten liikkeet olivat satunnaisia. Alkaa heppu vissiin saamaan jo kokoa :) aamulla heräsin ennen häntä ja puoli tuntia tämän jälkeen ilmoitti olevansa hereillä ja koventuu vaan tämä liikehdintä, ihanaa <3

18+5

Tunsin aamulla ihmeellistä tavallaan paineen tunnetta navan lähistöllä ja sit kokeilin että mikä ihme tää nyt oli niin taisi tuo pötkylä tunkea itsensä siihen just sillon ku sormiin tuntui tosi kova möykky. Ja hetken päästä se möykky katosi siitä :D hieman rupes naurattamaan kyllä.
Voi tuosta tuliki muisto esikolta, tosi hämärää kun alat aina tuntee kädellä et aha, tossa pää, tossa peppu. Esikoinen oli iso ja hirviän liikkusa, työnsin ja vääntelin monesti mahan päältä kaksin käsin ku tunki jalkaa kylkiluihin tai takapuolella keuhkoja :) nyt taas kaikki eessä <3

Ääääh! Minun tuntemukset on niin pieniä ja hentoja, välillä toki muljahtaa, muttei kunnon monotusta oo tullu vielä. Sit ärsyttää ku yrittää käsiä pitää mahalla, et josko tuntis potkuja tai liikettä ni eikös vaan kohdun verisuonet vai mitkä lie jyskyttää navasta alaspäin tasaseen tahtiin, niin että saa olla melko napakoita potkuja että jotain niiden alta tuntisi. Onneks maanantaina on ultra ja näkee et onko se sintti voimissaan.

Mulla on tuo sama ongelma vatsan päältä kokeillessa, että oma syke jyskyttää melkein koko alavatsalla, vaikea siitä sitten erottaa mikä on vauvan potkua ja mikä omaa sykettä. Sisältä päin tuntuu kyllä jotain hentoa liikettä, mutta niin heikosti, että vaikea aina yksittäisestä muljahduksesta sanoa tuliko suolesta vai vauvasta. Tietää vaan, että pelkkä suoli ei voi muljua näin paljon tai olisi melkoinen vatsatauti päällä. :grin

Mulla on mennyt raskauden ansiosta suolen toiminta kokolailla uusiksi, ummetuslääkettäkin olen joutunut ottamaan sen verran että kyllä siltäkin suunnalta tulee välillä varsin veikeitä tuntemuksia. :grin Mutta oikeassa olet, että eihän se suoli sinne alavatsan keskelle enää mahdu, että kyllä sen alueen muljunta on jo ihan puhtaasti rakkaan vauvan aikaansaannosta.

Takaisin