Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muska, jospa vaavi välillä lepää, että jaksaa taas muistuttaa äitiä olemassaolostaan :) Meilläki tosi aktiivinen, mut joskus pitää lepopäivän.

Eilen illalla lueskelin sängyssä niin vauva aloitti kunnon potkutreenit ja ekaa kertaa huomasin liikkeet ulospäin, koko vatsa heilui ja pomppi :happy: mies kerkesi myös nähdä ja ensimmäisen kerran sai kunnon potkun omaan käteensä tuntumaan! On tää ihmeellistä :Heartpink

Pikkuhiljaa mun vatsakalut alkaa tottumaan tähän metakkaan, eikä enää ole niin huonoa oloa jatkuvasti. Hyvä. Tosiaan täällä vauva on ollut vallan poikkiasennossa, jalat ja peppu vasemmalla ja pää oikealla puolella. Ulospäin mun vatsa on ihan epämuodostuneen näköinen, eli on huomattavasti korkeammalla oikea puoli, tai itse sen ainakin erotan kun yläältä katson... Nyt on ollut oman nukkumisen kanssa tasaisesti ongelmia, eli vasen kylki on hieman arka, eikä sillä kyljellä sitten oikein nukuta. Vauva on todella aktiivinen, eli eipä kauheasti ole mitään rauhallisia hetkiä. Välillä jopa kävellessä tulee tiukkoja iskuja.. Eli duracell pupu taitaa meille syntyä ;) Hiukan kun koitan ottaa rauhallisesti puoliistuvassa asennossa, niin johan taas myräkkä alkaa.. On tää jokseenkin erikoista, että sisällä on joku pieni täystuho... Niin huomenna alkaa sitten taas viikko 29.

Mä kävin tänään varmuuden vuoksi äitiyspolilla näytillä. Viimeiset 1,5 viikkoa liikkeet on palanneet monesta päivittäisestä potkunyrkkeilyottelusta pieneen ja hyvin vähäiseen kuplintaan ja hipsutteluun. Sen lisäksi vuorokauteen ei tuntunut liikkeitä käytännössä lainkaan. Sainpahan mielenrauhan, kun sydänäänet kuului vahvoina ja alkoi sitä liikettäkin tuntua siinä makoillessa ja lääkäriä odotellessa. Varmuuden vuoksi vielä ultrattiin ja katsottiin, että pieni on kasvanut normaalisti eikä supistelut ole aukaisseet kohdunsuuta tai lyhentäneet kohdunkaulaa. Kaikki hyvin, minityyppi kasvaa normaalisti, painaa jo lähes kilon (huh, 3kertaistanut painonsa kuukaudessa :O ) eikä ole mitään hätiä tai ennenaikaisen synnytyksen riskejä ilmoilla supisteluista huolimatta. :)

Huh. Meillä aiheutti ylimääräistä paniikkia viimeviikolla.
Normaalin neuvola käynnin yhteydessä tulin maininneeksi kun masu asukki on ollut kovin vaisu viimeiset pari viikkoa.
Ihan vain muutamia potkuja päivittäin.
Olin ollut hirveässä flunssa ja sen jälkeen keuhkoputken tulehduksen sairastanut.
Eikun pikana lähete naisten akuuttiin ja käyrille ja ultaan.
Sydän äänet kuului mallikkaasti ja ultrassa näkyi terve hyvin liikkuva pikku tyyppi.
Syynä vaisuuteen varmaankin oli tuo pari viikkoinen sairastelu ja etuseinämä istukka joka blokkaa paljon potkuja.

Nyt masu asukki on taas oma itsensä ja myöryää sen minkä kerkee.
Viime yönä yllätyin kun kylkeä käänsin kun tulikin niin kova potku. Unenpöppörössä koira sai syyt niskoilleen että eipäs tökitä mammaa massuun. (Ja toinen oli tyytyväisenä eri huoneessa nukkumassa) :')

Ulpuri hyvä että vauvalla oli kaikki hyvin vaikka oli ollu vähän hiljaisempi! :)

Ootteko huomannu vielä et vauvalla olis joku tietty rytmi?
Meillä ei niinkään päivisin oo tiettyä aikaa koska liikkuu mut aamulla klo. 5 on jo muutamien viikkojen verran potkinut. Saa nähä meneekö loppuu asti aamu viiden heräämisillä :grin

Ulpuri, onneksi kaikki oli hyvin! :)

Mä olen nyt kolmen päivän ajan huomannut, että välillä vauvan potkiessa/liikkuessa, jos laitan käden sen jälkeen masulle, tunnen siinä kovan kohdan. Vielä en kyllä yhtään osaa sanoa mikä raaja siinä mahtaa olla. Aika villiä! :grin

Mulla vauva usein potkii ennen ruokaa ja ruuan jälkeen, illalla kun käyn makaamaan sekä yöllä kun käyn vessassa. Mutta en ole huomannut että se liikkuisi tiettyyn kellonaikaan eikä se myöskään ole herättänyt minua.
Tänään 26+4

Täällä aamuisin potkitaan aamupalatilauksen merkeissä ja mikäs sen parempi tapa saada tilaus perille keittiöön kuin herättää äiti :D Päivisin töissä ja muualla liikenteessä ollessa en liikkeitä tunne kuin todella harvoin. Joka ikinen ilta, kun käyn makuulle alkaa hänellä sitten ne jumpat jotka kestävät välillä hyvinkin pitkään ja vaikeuttvat näin ollen unensaantia. Jumpat jatkuvat usein myös yöllä kun vessareissut ovat käynnissä...

Mä olen kans miettinyt tuota rytmijuttua. Joinain päivinä oon huomaavinani moista, toisinaan en niin selkeesti.

Aamuisin tyyppi potkuttelee yleensä jo silloin, kun mä vasta heräilen. Myös aamupalaa laitellessa, syödessä ja sen jälkeen on kova liikuskelemaan. Päivällä viettää usein tovin siestaa, kunnes kahen kolmen maissa alkaa taas villimpi vaihe. Myös iltaa kohden liikkuminen taas lisääntyy.

Illalla välillä sängyssä pitää kovaa mylläkkää, samoin välillä öisin käännyttyäni oon havahtunut hikkailuun tai muuhun heilumiseen masussa. Hauska tyyppi :) ❤️

Nessu 27+5

Itse huomasin eilen ensimmäistä kertaa, että pienellä oli hikka. Se oli aikamoista ja erittäin hellyttävää. Voi toista! Muuten vauva kyllä säännöllisesti muistuttaa äitiään olemassaolostaan potkimalla/nyrkkeilemällä..yleensä juuri silloin, kun minun pitäisi päästä unten maille ☺

29+5 ja aika juoksee

Yöllä alkaa maha-asukilla mylläkkä kun kääntää kylkeä, viime yönäkään en saanut heti uudestaan unta kun piti jäädä seurailemaan pienen menoja :) :Heartpink Aamulla kun makoilee hereillä sängyssä alkaa myös potkimaan. Päivällä tunnen liikkeet miten milloinkin, yleensä silloin kun istun paikoilleen, en tarkemmin ole rytmiin kiinnittänyt huomiota. Ja liikkeet vaan voimistuu, tällä viikolla olleet paljon voimakkaampia kuin viikko sitten, näkyy jo ulospäinkin joka päivä, hassun näköistä :happy:

Täällä vilkkainta masussa aamuisin ennen aamupalaa ja ilta-aikaan, varsinkin klo 22-23 aikoihin, oikein kunnon iltavillit menossa usein silloin :grin Ja äiskä haluaisi jo rauhoittua nukkumaan :laughing002
Muutenki on aikas vilkas tyyppi ja potkut ja nyrkkeilyt tuntuvat entistä vahvempina ja välillä näkyvät vatsan läpi. Hikkaa en oo vielä huomannut, nyt viikkoja 29+0.

Täällä on selkeät ajat milloin ollaan aktuivisimmillaan. Yleensä aamulla herätessä ja sängyssä venytellessä pieni alkaa möyrimään ja illalla nukkumaan mentäessä on kovat bailut. Päivisin vähän vaihtelee oman aktiivisuuden mukaan, sillä menossa en huomaa liikkeitä juurikaan(kovimmat potkut joo) mut istuessa sit tuntuu myös pienet hipasut.

Sama kuin edellä, aamulla ja illalla sängyssä tuntuu eniten. Samoin aamupäivällä ja alkuillasta. Nyt just tää vielä syntymätön kuopus pitää äippää hereillä alkaen klo 5.30.. ja näinköhän saan enää unta.

Onko teillä jo tietoa / aavistusta kumminpäin pikkuinen masussa köllöttää..? Meillä oltiin jo rakenneultrassa pää alaspäin ja nytkin uskon näin olevan, kun pienemmät tönäisyt nyrkeillä tuntuu nivusissa ja isommat potkut sitten ylempänä. Meillä vielä keskiviikkona ultra, joten silloin varmistunee tuo asentokin :) Aion vielä myös kysyä, että onko siellä edelleen tyttö :)

Takaisin