Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää pyörii vielä joka suuntaan ympäri. Välillä pää ylös päin, välillä alas, välillä sivuttain. Samaa teki esikoinenkin, ihan loppuun asti vaihteli asentoa. Ei tuntunut kovinkaan mukavalta viimeisillä viikoilla... Toivottavasti tämä lopettaisi pyörimisen aikaisemmin, mut en jaksa uskoa niin käyvän.

Tema, kuvailepa, miltä vauvan kunnolla pyöriminen tuntuu susta? Meillä Pikkutyyppi on ollut ultrissa ihan miten päin sattuu ja myös pyörinyt niissä koko ajan vinhasti eri asentoihin, milloin pää ylös ja alas. Uskon, että pyöriminen jatkuu edelleen, koska liikkeitä ja muksintaa tuntuu ihan masun joka kolkasta, milloin mistäkin. Samoin välillä tuntuu sellaisia vähän epämukavampia "vääntöjä", jolloin mahassa hulahtaa ja vääntää yhtä aikaa useammassa paikassa - veikkaan, että silloin vauva on heittänyt itsensä kunnolla akselinsa ympäri. :D

Nessu 28+4

Täällä oltu pää alaspäin (raivotarjonta kuulema :D) jo ainakin reilu kuukauden ajan, kun ollaan käyty radin takia ylimääräisissä ultrissa. Mutta kyllä mahassa silti tuntuu myös isompia muljahteluita ja välillä koko vatsa on ihan vinossa :D

Nyt 31+2

Tema, kuvailepa, miltä vauvan kunnolla pyöriminen tuntuu susta? Meillä Pikkutyyppi on ollut ultrissa ihan miten päin sattuu ja myös pyörinyt niissä koko ajan vinhasti eri asentoihin, milloin pää ylös ja alas. Uskon, että pyöriminen jatkuu edelleen, koska liikkeitä ja muksintaa tuntuu ihan masun joka kolkasta, milloin mistäkin. Samoin välillä tuntuu sellaisia vähän epämukavampia "vääntöjä", jolloin mahassa hulahtaa ja vääntää yhtä aikaa useammassa paikassa - veikkaan, että silloin vauva on heittänyt itsensä kunnolla akselinsa ympäri. :D

Nessu 28+4
Jotenkin vaikea kuvailla, miltä se tuntuu. Sellaista kunnon rytistelyä, maha heiluu joka suuntaan ja sisuskalut hakee paikkaansa uudelleen. Nyt ei vielä tee kipeää, koska niin pieni kaveri vielä, mut tosiaan se 4 kiloinen kun pyöri, niin tuntui ihan tosissaan siltä, että paikat hajoaa.

mullakin radin takia ultria useesti niin eka oli pää alaspäin, sit olikin poikkitilassa ja nyt viimeisimmäs ultras oli taas pää alaspäin, katotaa ens viikolla et miten sit :D

Mulla kyllä tuntuu potkut/liikkeet usein ilkeeltä kun tulee oikein sarjatulena. Tänään töihin ajellessa nakutti radiosta soivan Menolippu-biisin tahtiin :). Tiedä sitten kuinka isoksi oon jo saanut babyn kasvamaan tällä radi+herkut yhdistelmällä..

Aika jännää lukea näistä kun oma harrastaa vaan potkiskelua ja ehkä oman akselin ympäri pyörimistä. Pää kuitenkin ilmestyy joka päivä muutaman kerran päivässä pönkäämään oikeaan kylkeen ja aina vaan samasta kohdasta.

Meillä käy aikamoinen riehuminen pitkin päivää eikä ole todellakaan enää pientä hentoista hipsutusta. Välillä oikein särkee paikkoja kun vauva pyörii joka suuntaan ja työntää raajoillaan mahasta läpi :P hyvä että virtaa löytyy...

Liikkeet alkaa olla sen verran voimakkaita, että välillä huomaa potkut vaikka on itse liikkeessä. Viikkoja mulla nyt 27 + 6.

Juu, ei tuota voi olla huomaamatta, kun pönkää päällään kyljestä, nii et mahanahkat vaan venyy!

Meillä kolmatta päivää hiljaisempi jakso. Yksittäisiä potkuja ja hikka tuntuu, mutta myllerrys loppunut eikä vatsa heilu holtittomasti. Pää alaspäin, hakee ehkä jo paikkansa eikä kääntyile enää? Yhdistettynä tuohon lisääntyneeseen lapsiveteen, toki huolettaa, mutta kun ei täysin ole liikkumatta, uskon kaiken olevan ok. Saisi vain sen kontrolliultran pian, niin varmistuisi.

Täällä oli just ensimmäinen tuntuva ja näkyvä hikka. :)
En osaa yhtään sanoa, miten päin vauva on ja kysyin sitä neuvolassa viimeeksi. On kuulemma vaikea itse päätellä lapsen asentoa.

Mua on tänään sattunut vauvan liikkeet kun on ollut kovin aktiivinen ja potkinut tonne ylämahalle. Koko maha on hytkynyt mukana. Eilen illalla miehen kanssa ihmeteltiin kun maha oli ihan vino ja vauveli hengaili selvästi oikealla puolella, kunnes hetken päästä pyörähti ympäri.

Tää kaveri vetää niin lujaa koko ajan ympäri ja vaihtaa asentoaan kun vielä mahtuu, joten ei mitään hajua aina miten päin on. Välillä huomaa selvästi kun pienet kädet "kutittelee" alamahalla ja jalat on sitten jommalla kummalla kyljellä. Uskon vahvasti et tää samoin kuin esikoinen kääntyy oikein päin siinä rv 35+ tietämillä.

Nyt on alkanut kunnolla liikkeet näkyä myös ulospäin. Hassua katsoa kun maha vetää välillä ihan omaa elämäänsä, kun Pikkutyyppi veivaa itseään asennosta toiseen.

Mulla kans välillä ihan sattuu, kun tyyppi punkee johonkin kohtaan oikeen tosissaan. Joskus pitää hieroa kevyesti sitä kohtaa mistä punkee, niin sitten usein vaihtaa asentoa. Ilkeältä tuntuu myös kun varpaat kaivautuu kylkeen. Esikon hikkaa en tuntenut kuin kerran tai kaksi. Tämä vauva hikottelee usein. Jospa keuhkot olisikin sitten valmiimmat maailmaan tullessa. Mutta on nuo liikkeet ihaniakin. Tekee odotuksen todellisemmaksi ja aina liikkeiden tuntuessa tulee kauhea halu saada pieni jo syliin.

Tuntuuko vauvan hikottelu miten selkeästi, heiluuko sillon koko maha? :) Pari kertaa oon tuntenu alavatsalla aika hentoa ja tasaista parin sekunnin välein tulevaa "koputusta", mietin että olisko se hikka vai puuhaileeko muuta :grin

Eilen tuntui ekaa kertaa kylkiluissa kunnon potkuja, eipä ollut kovin miellyttävää, jotenkin muljahteli ikävästi :eek:

^ mun mielestä hikka tuntuu hikalta :grin
Siis ettei sitä tarvitse miettiä, onko hikka vai ei, nykii niin tasaisesti.
Esikoisella oli usein hikka masussa, kuopuksella ja tällä masuvauvalla ei ollenkaan.

Mä en oo myöskään tuntenut tällä vauvalla vielä hikkaa. Esikoinen hikkasi mahassa koko ajan ja sama jatkui mahan ulkopuolella. Maitokin tuli aina ylös kun hikkasi niin kovin. Nyt toivonkin, että seuraava olisi vähän vähemmän hikkaava sitten ulkopuolellakin, niin ehkä se maitokin pysyisi paremmin mahassa. :)

Tuntuuko vauvan hikottelu miten selkeästi, heiluuko sillon koko maha? :) Pari kertaa oon tuntenu alavatsalla aika hentoa ja tasaista parin sekunnin välein tulevaa "koputusta", mietin että olisko se hikka vai puuhaileeko muuta :grin

Eilen tuntui ekaa kertaa kylkiluissa kunnon potkuja, eipä ollut kovin miellyttävää, jotenkin muljahteli ikävästi :eek:
Mulla kanssa tuntuu sellaista rytkimästä "koputtelua" samassa kohtaa mahaa ja oletan sen olevan hikka :)

Mulla vauvan hikka tuntuu pääasiassa alaspäin kohdunsuulle/peräaukkoa päin. Sellanen pieni säännöllinen nytkähdys.

Takaisin