Vauvan liikkeet

Täällä alkaa myös tuntua jo vähän väliä pientä möyrimistä. Vilkas kaveri ilmeisesti. Kyllä täytyy sanoa, että tuntuu vähän hassulta! Nyt vasta rv 18+3 :Heartred
 
Mua häiritsee ku en tiedä missä kohtaa mun istukka sijaitsee. Tiedän vaan että mun kohtu on kuulemma kallistunut taaksepäin. mutta tuskin istukka edessä sijaitsee kun oon jo tuntenut liikkeitä rv 14 eteenpäin. Liikkeet on tällä hetkellä tosi selvät ja aika paljon pikkunen aamulla ja illalla liikkuskeleekin :) Nyt rv 18+3. täytyy kysyä rakenneultrassa tosta istukanpaikasta
 
Mulla ei oo myöskään kerrottu missä istukka sijaitsee, rakenneultrassa varmaan tsekkaavat sen sitten. Liikkeet on tuntunu jo kuukaudenpäivät. Kovin on vilkas tyyppi täälläkin. Öisin ja aamusin on usein vaisumpi, mutta päivää ja iltaa kohti vilkastuu. Aivan kuten esikoinenkin aikoinaan :)
 
Oon nyt ollu jo vähän huolissani ku tänään tyyppi tosi hiljaa. Oon jo jonkin aikaa tuntenut säännöllistä möyrintää ja potkuja, tänään ei juuri mitään, niin pelottaa. Aattelin tossa illemmalla dopplerilla kokeilla jos ei mitään tunnu. Tosin tänään oon ollu paljon enemmän liikkeessä ku nyt ihan hetkeen, niin voi olla ettei oo silleen huomannut/tuntenut. Nyt kyllä kökkinyt tässä puolisen tuntia odottamassa liikkeitä mutta eipä oo kuulunut vielä.
 
Mullakin hiljaisempi päivä liikkeiden suhteen tänäänkin, mutta lääkärissä doplerilla kuului äänet :) Ehkä ne tosiaan vaihtaa asentoa ja liikkeet ei sitten niin hyvin tunnukaan... kuten mua tässä lohdutettiin joku päivä :)
 
Täällä myös hiljaisempi päivä, liikkeet jotenkin vaimeampia. Potkii varmaan selän puolelle, eikä tunnu niin selvästi. :)
 
Täällä pieni pähkinä on jo tosi voimakas! Köllöttelen tässä sohvalla ja katselen, kun tyyppi potkii mahaa niin, että mahanahka heiluu ja kännykkä pomppii mahan päällä :smiley-bounce012

Aktiivisin hän on aina herättyäni ja iltaisin. Taitaa olla samanlainen iltakukkuja kuin äitinsä!
 
Mä oon kans muutamana päivänä jäänyt seuraamaan mun mahan hytkymistä ja pomppimista. Mieskin eilen ihmetteli näkyä lumoutuneena kun oli lukenut, että hänen pitäisi tuntea liikkeet kädelle vasta monen viikon päästä :p
 
Täälläkin otus tykittää masua :smug: Oon myös mieheni käen laittanu mahan päälle ja painanu että saanu muutamat potkut sekin tuntea. On se niin ihanaa kun sikiö liikkuu ja tietää että on hengissä :Heartred
 
Täällä menossa viikko 21, ja mukelo on potkinut enemmän tai vähemmän jo viikosta 16 lähtien. Viikonloppuna nukkumaan mennessä muljahteli jo niin lujaa, että mieskin tunsi. Hullu tunne, ja siinä sitten molemmat tuijoteltiin silmät pyöreänä. :) Lisäksi tää meidän tyyppi innostu aivan suunnattomasti metron äänistä tai tärinästä. Mahassa alkoi semmoset tsembalo bambalot, kun metro lähti liikkeelle.

Neuvolalääkäri naureskeli, kun kerroin, että joka päivä ei liikkeitä tunnu. Hän sanoi, että kyllä sä ehdit niitä liikkeitä tuntea sitten kunnolla viimeisellä kolmanneksella, kun mahassa on kunnolla tunkua.
 
Täälläkin viikonlopusta asti alkanut muljahdukset tuntumaan etenkin nukkumaan mennessä. Ei meinaa edes unta saada ja heräänkin välillä tuohon. Myös paikallaan istuessa/autolla ajellessa alkaa muljaukset. Mitään hipsutuksia tms. en aiemmin tuntenut, mutta ehkä näitä muljumisia hieman kevyempänä. Luulin myös alkuun, että suolisto temppuilee. Ruokailu ei tunnu vaikuttavan juurikaan, mutta tosiaan tuo paikallaan olo aktivoi heti liikehdinnän. Ulkopuolelta näitä ei kyllä vielä tunne tai huomaa. Rv 20.
 
Kyllä niitä rauhallisia päiviä tulee. Meillä pikkunen on aika aktiivinen ja esim huomaa et jos esim tänään on tosi aktiivinen päivä niin kyllä seuraava päivä on hiljaisempi. Et kyl se heillekin ihan ottaa voimille :grin
 
Takaisin
Top