Vauvan liikkeet

Tääl myllätään mahassa jo kovasti useempaan kertaan päivässä. Miehen ilme oli taas niin korvaamaton kun tunsi ekan kerran potkut :Heartred rv19+5
 
Mulla alkoi tuntumaan viime viikolla, nyt 16+5. Aluksi luulin, että on suoliston liikettä, mutta kun tuntui vähän erilaiselta. Toisella kerralla jo tajusin, että sikiö sen on oltava! Tunne on sellainen "blublum", saman tyylinen tuntemus kuin pieni kupla tai pari pulpahtaa. Tai ihan hento "muks". Yleensä tuntuu vasemmalla enemmän, pari kertaa keskellä vatsaa/kohtua. Joka päivä ei kuitenkaan tunnu, tai en huomaa. On niin kevyt tuntemus.
 
Tuntuuko teillä vauvan potkut vähän niinkuin popcornin poksahteluna mahassa? Kun itsellä on sellaisia vaimeita poksahteluja tuntunut nyt lähestulkoon päivittäin, ja mietityttää vaan että onko ne vauvan liikkeitä vai jotain muuta. :)
On ne niitä, uskoisin! Mulla samantyylisiä! ✨
 
Tunsin ensimmäiset liikkeet vajaa pari viikkoa sitten (nyt 18+3). Sunnuntai-illan jälkeen en kuitenkaan ollut tuntenut minkäänlaista liikehdintää, joten kävin eilen aamulla neuvolassa tarkastuttamassa tilanteen, kun aloin olla jo kovasti huolestunut. Sydänäänet tulivat kuitenkin välittömästi kuuluviin ja heti töihin päästyäni alkoikin taas hurja potkuttelu. :love7

Kaissa, minä tunsin esikoisen ensimmäiset liikkeet vasta viikolla 23 (istukka edessä). Tälläkin kertaa jouduin ainakin omasta mielestäni odottamaan ensimmäisiä merkkejä liiankin kauan, mutta sitten liikkeet alkoivat tuntua ihan yhtäkkiä ja heti suhteellisen voimakkaina. :)
 
Eilen nukkumaan mentäessä tunsin kädellä jotain muksauksia. Muuten en niitä oikein tuntenut tai ehkä jotain ihan pientä hentoa.

Hassua, mutta en tiedä mitä muutakaan ne olis voinut olla kun vauvan liikkeitä.
 
Mä olen tuntenut liikkeitä nyt muutaman viikon ajan, mutta eilen sai mieskin vihdoin kokea ihan kunnon monotukset :love017 Nyt siis liikkeet tuntuu jo aika voimakkaina myös mahan päälle ja on kyllä kiva kun pieni ilmoittelee pitkin päivää olemassaolostaan. Nyt siis 19+5.
 
Mä tunsin ekan liikkeen 19+6 ja sen jälkeen joka päivä jotain. Nyt kun viikkoja on 21+1 oon jo kaks päivää tuntenut mahan läpi liikkeitä :-) nyt kun mies saisi vielä tunnettua liikkeet :)
 
Viime viikosta alkaen pikkupähkinä on ollut superaktiivinen, liikkeitä tuntuu nyt melkein koko ajan. Ihmeellistä :Heartred

Tyyppi hermostuu kovasta rasituksesta, pe tuli työpäivän jälkeen kunnolla monoa mahaan!

Viikolta 17 tuntunut jotakin, nyt 20 viikkoa täynnä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: s.
Täällä kans hirveä mylläys koko aika, selkeästi tuntee jo enemmän ja enemmän kaikki vauvan liikehdinnät :-) Mä ensiksi ajattelin että tää tapaus on paljon rauhallisempi kuin esikoinen, mutta ilmeisesti kyse ollut siitä et ekassa raskaudessa muistaa ne loppuajan liikkeet ja sen kun tosiaan ihan kaiken liikehdinnän tuntee, ja nyt sit kun tässä raskaudessa ei oo vielä aluksi kaikkia liikkeitä tuntenut niin ajatellut et rauhallinen tapaus. Mutta nyt tosiaan kovin vilkasta päivittäin, ja varmaan vaan villiintyy mitä pidemmälle mennään! Veikkaan siis aktiivista tapausta myös tästä toisesta naperosta!
 
Rv 18+1 menossa ja oon tai en oo tuntenut liikkeitä.. En oo oikein rekisteröinyt noita muljahduksia. Edelleen tuntuu et se on pieru, joka vaihtaa paikkaa suolessa. :grin
 
Ensimmäiset liikkeet tunsin vk19, mutta en niitä vielä liikkeiksi tulkinnut. Sen jälkeen pientä ''kuplintaa'' ollut mahassa, joten vihdoin tiedän, että nehän niitä liikkeitä ovatkin. Monesti nukkumaan mennessä liikehdintä alkaa, kiva kuulostella. Tällä hetkellä vk 21+3, esikoista odotellaan.
 
Minä kuvailisin oman vauvani liikkeitä lähinnä tökkäsyiksi. Siis tuntuu saman tapaiselta kuin sormella kevyesti tökkää vaikka käteen. Lisäksi tuntuu muljahduksia. Kuperkeikkoja varmaan mahassa heitellään ☺
 
Mulla tuntuu liikkeet niin selvästi etten enää oikein tykkää nukkua selällään. En oikein osaa sanoa, milloin alkoivat tuntumaan. Nyt 18+6. Joka tapauksessa huomattavasti aiemmin kuin esikoisesta. Asiaan vaikuttaa varmasti se, että nyt istukka takana kun esikoisesta se oli edessä.
 
Pöllönen, kuvailisin liikkeitä ihan samalla tavalla. Lisäksi tunnen sellasta epämääräisempää pyörimistä mahassa.
 
Mulla istukka sopivasti tuossa vatsanpuolella "edessä", joten sieltä ei paljoa liikettä aisti vaan kuplinnat ja hipsutukset tuntuu alavatsan sivuilla nivusiin päin. Pari kertaa olen tainnut myös ihan kunnolla nyrkistä tai jalasta saaha. :grin Mitään mylläyksiä/pyörimisiä ei sen sijaan ole tuntunut.
 
Mie olen nyt reilun viikon ajan ihan kunnolla tuntenut pieniä potkuja/lyöntejä :) Miulla myös istukka edessä niin vaimentaa varmasti vielä liikkeitä. Kovin oli kyllä ru:n mukaan vilkas liikkumaan, eiköhän ne ala pikkuhiljaa toisen kasvaessa liikkeetkin tuntua vielä enemmän :joyful:
 
Takaisin
Top