Vauvan liikkeet

Ite ekan kerran aloin epäillä liikkeitä kun menossa oli rv 16. Sillon tuntui kuplia ja ihan kuin ne poksahtelis mahassa. Nyt 19+1 ja masun päältäkin näkee (varsinkin selällään kun makoilen) kun pikkunen potkuttaa :) nyt liikkeitä tuntuu päivittäin, vielä noin vk sitten kyllä oli paljon vaimeempia ja harvemmassa kun huomasin. esikoista siis odotan :)
 
Täällä liikkeet tuntunut rakossa rv 10 alkaen mutta nyt pari viikkoa sitten nää rakkopotkuttelut on vähentynyt huomattavasti..kohtu ilmeisesti noussut ylemmäs. Täällä kans istukka edessä joten masussa potkuja on tuntunut ihan pari kertaa vaan just masun sivuilla. Edellisessä raskaudessa istukka oli kans edessä ja potkut alkoi tuntumaan vasta 20rv tienoilla kunnolla. Ekassa raskaudessa istukka takana ja liikkeet tuntui jo rv 15+

17+6
 
Tuntuuko teillä vauvan potkut vähän niinkuin popcornin poksahteluna mahassa? Kun itsellä on sellaisia vaimeita poksahteluja tuntunut nyt lähestulkoon päivittäin, ja mietityttää vaan että onko ne vauvan liikkeitä vai jotain muuta. :)
 
Mulla tuntui Rumpnisse tollaselta viikkoa ennen kun sitten alkoi tuntumaan sellasia selvempiä koputuksia. Itsekin ajattelin että onko ne jotain ilmakuplia mutta ehkä ei kuitenkaan olleet.
 
Jee! Mä luulen, että tää on nyt sitä. Parin viime päivän aikana alavatsa on kuplinut, tuntuu tosiaan siltä, kuin kupla hajoaisi. Ja semmoista hipsutusta myös.

Eilen kuntosalilla oli melkein mahdotonta tehdä mitään, älytön paineen tunne ja outoja tuntemuksia. Ei tainnut bebe piitata sykkeen nostatuksesta :wink

Ja viikot 17+3
 
Tais olla harjotussuppareita sulla Pähkinä80. Ne tuntuu just paineenomaisilta ja vatsa kovettuu.. Helpottaa mulla nopeemmin jos vähän masua hieroo ja silittelee.
 
En oo tuntenut vielä liikkeitä, nyyyyyyh! Rakkoliikkeitäkään en ole tuntenut kun kohtu jo aikaa sitten nousi ylemmäs. Mulla on nyt viikkoja 15+1 ja istukka takaseinämässä.
 
Eipä täälläkään ole vielä liikkeitä tuntunut, nyt 16+0. :shifty: Istukka tällä kertaa edessä, että se vaikuttaa. Vähän vaan malttamattomana jo odotan..:rolleyes:
 
Täälläkin vasta muutaman kerran tuntunut joku hentoinen kuplan puhkeaminen, mutta viimeisestäkin tuntemuksesta jo varmaan viikko aikaa. Ostin kotidobblerin niin onneksi voi tarkistella että masuasukin sydän sentään lyö ettei sitä tarvitse jännittää. Viikkoja kasassa 18+4.

Istukka on edessä ja kohtu ollut taaksepäin kallellaan joten vaimentaa sekin ilmeisesti tuntemuksia aikalailla ja kilojakin tullut reippaasti että rasvaakin on varmasti välissä pehmentämässä :woot:

Aika-ajoin tuntuu pistävää alavatsakipua ja välillä maha ihan kivikova. Ilmeisesti harjoitussupistelua.

Outoa koska esikoisen kohdalla liikkeet tuntuivat tosi vahvasti jo tässä vaiheessa ja en muista että olisi supistellut lähes ollenkaan ennen kuin vasta kun oli tosi kyseessä.
Ilmeisesti ikä ja työstressi tekee tehtävänsä :). Pitää varmaan kysyä neuvolasta ovatko nämä oireet miten vakavia.
 
Mistä tiedätte missä kohtaa teillä on istukka? Mulle ei ainakaan ultrassa puhuttu istukan paikasta mitään, eikä ultraaja äitiyskorttiinkaan merkannut muuta kuin uuden lasketunajan ja niskaturvotuksen.
 
Mullakin istukka oli np-ultra saa vielä "ympäri kohtua" eli tarkkaa sijoittumispaikkaa ei voitu vielä sanoa. Parin viikon päästä tietää sitten lisää..
 
Kysyin itse nt-ultrassa, että missä istukka on. Ei varmaan muuten olisi sanonut. Rakenneultrassa sen saa ainakin tietää.
 
mulle ei kätilö sanonut mitään istukan sijainnista :eek: enkä tajunnu ite kysyä. no rakenneultrassa sit!
 
Mä en kans tunne mitään... Ihan hiljasta iltasin ja aamusin ku sängyssä koittaa kuulostella. Muuten kyllä esim. kävellessä kipuilee ja tuntuu muutenki, mutta en mä kyllä liikkeiksi osais sanoa. Nyt 18+0. Jospa ne joskus rupee tuntumaan.
 
Mullakin illat ja aamut usein miten hiljaisia. Joskus harvoin jotain tuntuu. Supistuksia silloin lähinnä. Päivisin kun pysähdyn istumaan, niin voi tuntua pienen ajan sisällä useampikin muksaus! Oon päätellyt että vauvalla on tosi hyvä unirytmi jo :D Vai oisko niin että mun istuessa vauva asettuu mieluummin sellaiseen asentoon kohdussa, jossa liikkeet tuntuu paremmin?
H19+1
 
Mä olen nyt tällä viikolla alkanut tuntemaan liikkeitä :) Ensin tuntui iltaisin ja nyt jo pitkin päivää. Hyvin hentoisia tuntemuksia; kuplintaa ja pieniä muksahduksia Viikkoja mulla nyt 18+3. Mulle kätilö sanoi nt-ultrassa, että istukka on etuseinämässä.
 
Eilen aamulla kävi kova kuplinta ja kun kevyesti painelin masua sain vastakuplahduksia takasin :) ei siis erehdystäkään etteikö ois ollu pikkukaveri :) tänään 16+5
 
Takaisin
Top