Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja serene
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No se selventää :D muistelin jo aiemmin, että vastasyntyneillä kyllä leuka väpättää välillä (näin ainakin meidän pojilla), mutta en yhdistänyt noita tärinöitä siihenkään :)

Meidän 3 väpätti massussa ollessa ja venytellessä tärisee edelleen (1v6kk) nytpä selvis sekin:)

Täällä tuli äsken vatsassa jonkinlainen hepulikohtaus, potkuja tuli ainakin 50, läheskään näin paljoa ei ole aikaisemmin tuntunut kerralla. Mahakin tärisi koko ajan ja mieskin näki vihdoin liikkeet.

Innostuikohan vauva sokerista, kun olin juuri syönyt muutaman irtokarkin? Viikkoja nyt 22+3.

Mullakin on jo muutaman viikon tuntunu muljahduksia, jotka joskus näkyy päällepäinkin. Rakenneultrassa keskiviikkona lääkäri sanoi että istukka on edessä, joten se selittääki ettei potkuja tunnu jatkuvasti ja ovat aika vaimeita. Mutta kyllä niitä vaan onki kiva oottaa ja tuntea, varsinki yhessä miehen kans :joyful:
Tänään vaavi onkin saanu uusia kokemuksia kun kävin pyörällä mustikassa :) Mutta kyllä vaan onki alaselkä nyt kipeenä ja kävely sattuu johki lonkkaan tms... o_O mutta ihana kerätä vauvaa varten marjoja; raskaus- ja imetysajalle terveellisyyksiä :p

Tänään oli suuri juhlapäivä kun sain vihdoinkin taltioitua myös videolle pienen potkun! ...Olen sitä koittanut metsästää jo parin viikon ajan, mutta aina kun kaivan kännykkää esille niin tuntuu ujostelevan :joyful: Meillä kun ei mies ole vielä onnistunut tuntemaan liikkeitä, niin nyt sekin videon nähdessään onnessaan huokas, että kyllä siellä masussa vaan on oma pieni elämä :Heartred

En tiedä tuntuuko nyt liikkeet paremmin vai liikkuuko tää vauva vain enemmän kuin esikoinen, mutta välillä tuolla masussa tuntuu olevan ihan mahdotonta mukeltamista. Varsinkin iltaisin ja aamuisin potkitaan äitiä liikkeelle, liekö hänen hankala nukahtaa kun mami ei keinuta. :joyful:

Rv 22+2 tänään :)

ufff kyllä pojan potkut tuntuu ja välillä niin kovaa et sattuu D: viikkoja siis 24+1 ja pojalla tuntuu olevan ihan omat rytmit millon ollaan hereillä, ainakun itse haluaisin nukkua yöllä tai ottaa päikkäreitä, niin noup vaan masussa alkaa potkujumppa! kellään muulla samanlaista :D?

Yleensähän sikiö herää sillon, kun äiti pysähtyy, joten varmaan aika samanlaista kaikilla :)

Lilminni, juuuu kyllä minä sen tiedän potkut tuntuu kyllä aina istuessa ja maatessa ja näin, mutta just sillonku yritän nukkua niin oikein pitää väkisin hereillä omalla jumpalla :p

Täälläkin melkoinen rymyäjä, mutta ny tänään ja eilen ollu hiukan hiljaisempi. Yritin dopplerillakin metsästää, mutta en löytäny :( Tosin sit masuasukki ei tykänny ku yritin dopplerilla metsästää sydänääniä niin sit alkoi sellainen mekastus masussa että huh huh :D Sit sain hetkeksi äänetki kuulumaan mutta karkasi sit :)

Täällä kans jotenki tuo doppleri villiinnyttää ihan täysin tuon ipanan masussa :D joka kerralla ihan järjetön meno, oon miettiny että onko se innoissaan ku mää sitä aattelen ja tutkailen vai eikö se vaan tykkää ku sitä tarkkaillaan :D Jos ei muuten kuulu ja näy niin ootappa ku kytket tuon laitteen mahalle :D itellä kans ollu nyt koko viikko hiljasempia päiviä niin eilen sitte kans aattelin dopplerilla tarkistaa että onko se hengissä niin sai oikeen perässä sen laitteen kans liikkua ku vaihto paikkaa puolelta toiselle ja pyöri ympyrää, eka sykkeet oli oikeella puolella navan vieresä ja kohta ne oli vasemmalla puolella kyljessä ja alamahassa :D pari kertaa käyny täsä odotusaikana niin että sykkeet on ollu tosi hakusessa mutta oon silti ollu rauhallisin mielin ku liikkeet on joka kerta kuulunu ja tuntunu doppleroinnin aikana, että kyllä se hengissä sillon on ku liikkuu :)

Mulla on vauva alkanut potkimaan virtsarakkoon ja suolistoon. Yks päivä ihmettelin miks ihan sekunniksi tuli sellainen olo, että tulee pissa housuun, mutta sitten tajusin että se oli potku :D
Todella ikävä tunne myös suolistoon kohdistuvat potkut, varsinkin kun osuu johonkin melko "loppupäähän".

Vilijonkka 27+0

Ultrassakin ollu hankaluutta ku ei tykkää siitäkään anturista, potkii suoraan siihen :D aistiiko ne sen anturin sit muutenkin jo aikaisessa vaiheessa? Ku se on niin tarkka potku aina :)
Mie elättelin jo toiveita että alkais muualle potkimaan ku virtsarakkoa mutta ny taas nukkumaan mennessä tuntuu ruopsuttavan kaikin voimin kohdun alareunaa :) itte en oikein tunne noita suolistoon päin suuntautuvia potkuja. Istukka ittellä takaseinässä ylhäällä niin vaimentaa varmaan suht hyvin tai sit en huomaa ja erota niitä niin selkeästi.

Täällä selkeät napakat potkut vaihtunut tylsin tömpsäyksiin tai muljauksiin, mutta edelleen navan alla tuntuu kaikki potkut, ei se vaan halua pyörähtää toisin päin... Mutta enpä itsekään haluaisi pääalaspäin matkustaa montaa kk:)
Meillä taas toi isukki on sellainen että heti kun kutsun sen katsomaan mahan heilumista tai se laittaa käden mahalle niin rauhoittuu samoin tein:D

Mulla on alkanut tuntua potkut myös töissäkin :) väliĺlä hämmentävää ku toinen alkaa monottaa ihan yhtäkkiä ku juttelen asiakkaan kanssa. Sama homma ku äipällä, että potkuttelee ja jos alan tarkkailee tai mies tunnustelee niin heti loppuu :hilarious:

Meillä muksu on ollut koko ajan pää alaspäin ja nyt olen ollut kokevinani että selkä on jatkuvasti oikealla puolella kun pääasiassa potkut tuntuu vasemmalla. Alavatsalla tuntuu vain semmosta pientä mukellusta, varsinaiset potkut on sitten tuossa navan korkeudella.

Myös meillä on havaittavissa sitä että heti kun miestä pyytää kokeilemaan niin johan hiljenee. Eilen nyt vihdoin tunsi ensimmäisen potkun. Ja siihen se sitten taas loppuikin ihme homma.

Takaisin