Vauvan liikkeet

Esikoisen kanssa se kyll meni noin että parhaiten vielä nykyäänkin isin sylissä rauhoittuu :) Ja nytkin masuasukin kanssa että vaikka millainen mekastus meneillään niin sit ku isin käsi laskeutuu vatsalle niin loppuu samantien :) Oman käden ku laittaa niin ei vielä lopeta :)
 
Täällä myös rauhottuu kun isi kokeilee kädellä. Joskus mies painaa massua muutamalla sormella siitä kohtaa missä viimesin potku tuntunu ja sit vauvva yrittää kaikilla voimillaan työntää iskän sormee :Heartred Sit ku ei saa sormee siirtymään työntämisellä niin potkasee sellasen megapotkun että.. :D Mut pääsääntösesti kyl rauhottuu ku isi pistää käden massun päälle. Mulla on fiilis, että tästä tulee isin poika :Heartred

Joo ne "peräsuoli" potkut ei tunnu kauheen kivalta. :D Tuntuu kun peräsuoli sykähtäis yhtäkkiä. Ite tunnen selkäänpäinkin tulevat potkut ja tunnen kun poika kääntyy massussa toisinpäin. Yhtäaikaa saattaa työntää alhaalta ja ylhäältä, tuntuu aika metkalta :D
 
Meillä kans taitaa olla iskän tyttö tuola mahassa :D Ne aina keskustelee keskenään, isi puhuu sille jotaki ja neiti potkasulla sille vastaa, ihan niinku se ymmärtäiski että mitä sille puhutaan :D Mulla potkut näkyy mahan päällä ihan selvästi, välillä näyttää niinku myyrä möyris tuosa mahan päällä :D Minä ku kädellä kosketan mahaa niin pahentaa potkujansa ja liikkeitänsä vaan, mutta sitte ku isäntä laittaa kätensä mahan päälle niin hiljenee, mies on välillä jopa pettynykkin ku se ei potki sille koskaan ku se tunnustelee mahaa, muuten kyllä on yhteistyöhalunen :D
 
Sallawws, meillä vauvan rytmi on myös sellainen, että öisin varsinkin kauhea mekastus. Tai päiväunet on myös hyvä aika hillua. :D
 
bebe, haha nonni sillälailla siis sielläkin :D saas sit nähä kun tämä pieni poika sit maailmaa tulee, et millaset rytmit sillo on :D
 
Taitaa melko yleistä olla tuo rytmi masuasukeilla :) Täälläkin aina kun alkamassa lepäilemään ja/tai nukkumaan niin möykkääminen alkaa :) Tosin sit kyll herättää keskellä yötäkin sit :) Jännintä on se, että yleensä samaan aikaan tuo esikoinenkin alkaa kitistä ja haluaa vähintään vesihörppyä :)
 
Mä kuvittelen, että pikkuinen ui niin kuin uima-altaassa päästä päähän (aika lyhyt allas, tiedän), siltä se ainakin tuntuu, kun vuorotellen tuntuu kyljissä muljahduksia. Ja samoin täällä tulee virtsarakkoon välillä osumis, se oli ekalla kerralla hämmentävän tuntuista, kun ei heti tajunnut mistä on kyse. Just nyt hän potkii suoraan mun napaan.
 
Mulla ei ole vauva liikkunut koko päivänä. Soitin sitten hetken kuluttua synnytyspäivystykseen, jossa käskettiin tulemaan näytille mikäli ei ala liikkumaan syönnin jälkeen. No ei alkanut ja lähin sairaalaan. Täällä näyttäisi olevan kaikki hyvin, käyrät ok, kohdun suulla kaikki ok, ultrassa kaikki ok, mutta vauva ei vaan liiku. Kenelläkään tälläsestä kokemusta? Joudun nyt osastolle ja pääsen pois mikäli vauva alkaa liikkumaan, mutta jos ei alakkaan? :eek:

Vilijonkk4 31+6
 
Voi jospa pieni alkaisi pian taas telmimään, onneksi olet jo hoidossa!jos pienellä on vaan laiskat syyspäivät menossa? Paljon voimia sinne:Heartred
 
Jouduin jäämään yöksi. Vauva alkoi liikkua normaalisti ainakin, kun pitkää käyrää on otettu. Toivottavasti huomenna pääsen kotia. Täällä ei saa edes nukuttua :sad001
 
Muistelen että kaverilla oli vähän reilu kuukaus ennen laskettuaikaa sama tilanne.. ei ne löytäny syytäkään sille kyssillä että miks pieni ei liikkunut, mutta kaveri tais viettää siellä vuorokauden.. terve poika niille syntyi sitten tasan sinä päivänä kun oli laskettuaikaki :)
 
Joo niin vähenee, mutta ei se totaali hiljaisuuskaan normaalia ole. Lääkärikin ihmetteli, kun eilen ultrassa vaan köllötteli siellä eikä yhtään liikkunut. Nyt liikkuu kyllä normaalisti ja pääsin kotiinkin. Mieluummin meen turhaan näytille, kun olisin menemättä ja sitten onkin jokin pielessä. Tälläsissä tapauksissa tulee aina mieleen, kun serkullani kuoli lapsi kohtuun vain kuukautta ennen laskettua.
 
Tuli jossain blogissa vastaan, et yhden muksu oli kans vetäny ihan liikkumattomaksi. Sitä seurattiin useampi päivä ja kun liikkeitä ei tullu (vaikka kaikki arvot kunnossa) ja laskettuun ei enää ollu paljoa, ni otettiin ulos. Siis sektiolla, mut se oli hänelle tulossa anyway...
 
Mulla kans pyörii toi kohtukuolema mielessä. Sillehän ei mitään itse voi, jos niin epäonnisesti käy, mutta nyt sitäkin miettii enemmän, kun on miehen sukuun tulossa ensimmäinen tyttö sitten 65 vuoteen..
Mutta varmasti menisin itekin herkästi näytille, jos vauva lakkais liikkumasta, niinkun varmaan jokainen meistä tekis.
Hyvä kuitenkin, että teidän pikkuinen alkoi liikkua taas normaalisti, ja pääsit takas kotiin :)
 
Onko muilla sellaista tunnetta, että vauva puskee läpi toiselta puolelta mahaa/kylkeä? Tai lähinnä sellainen olo että vauva retkottaa antaumuksella toiselle puolella, niin että koko maha on vinossa? :rolleyes:
Meillä on jo kääntynyt pää alaspäin ja ultran mukaan pylly on oikealla puolella. Ja voin sanoa että työntää välillä pyllyä niin paljon ulos, että mun nahka venyy ja paukkuu. Enkä esim voi olla oikealle kyljellä lainkaan jos on "puskenut pyllyn ulos kyljestä" o_O
 
Täällä sama tunne :D Pikkuinen on pää alaspäin ja usein paljon vasemmalla puolella, äsken just ennen saunaa painoi niin paljon ulospäin et kauhea paine vasemmalla :D Sama myös joskus nukkumaan mennessä kun 'pitäis' nukkuu vasemmalla kyljellään niin ei mitään toivoa kun pieni majailee siellä.
 
Tällä kaverilla tuntuu olevan jo turhan ahasta tuolla yksiössään kun tuntuu et jalat puskee jatkuvasti läpi jostain. Ja päätä työnnetään lonkkaluuhun niin että sattuu.. Alan olla täynnä vauvaa mut viel pitäs ainaki 4vk kärvistellä..
 
Meillä ollaan liikkeessä pitkin päivää... harvemmin ollaan kauaa paikallaan, joten tässä yks päivä kun olikin ihan hiljanen vauva, niin jämähin itekkin kuuntelemaan ja tökkimään.. pari tuntia siinä tais mennä, ni sitte alotti uudelleen liikkumisen ja liikkuki sen jälkeen ihan normaalisti taas...
Hyvä esimerkki tänään käyrällä kun olin siinä puol tuntia, niin vauva ehti siinä ajassa nukahtaa/pysähtyy paikalleen varmaan niinku 7 kertaa, joten saman verran siinä ajassa myös heräs ja heilu ja potki ja möyri ja pyöri.. Tällasta yleensä suurinosa päivästä ja nukkumaanmenosta meillä..
Yöllä jos pitää käydä vessassa, niin sen jälkeen alkaa sitten taas hulabaloo niin ettei saa nukuttua..
 
Takaisin
Top