Vauvan liikkeet

Täällä on ihan hetkessä ne ensimmäiset muljahdukset muuttunut hirmu jytkeeksi. Rv 15 alkoi tulla sellaisia "ehkä" liikkeitä ja 16 viikolla varmistuivat. Nyt 18+5 ja ihan hirmu mytinä, tuntuu jo päivälläkin kun alussa vain illalla kun asettui paikoilleen. Ja näkyy ja tuntuu mahan päälle. Ihan hassua kun esikoisesta vasta näihin aikoihin alkoi ensimmäiset liikkeet ja mies tunsi rv22 mutta silloin oli istukka edessä ja nyt takana niin tuntuu senkin vuoksi nyt selvemmin.
 
Mulla potkut tuntuu hassun alhaalla. Ultraäänessä hän oli sellaisessa asennossa, että jalat olivat alimpana eli tästä johtuu. Ollut tässä asennossa jo kai pari viikkoa. Aikaisemmissa raskauksissa en muista ikinä tunteneeni potkuja näin alamahaan.
 
Sama täällä tää potkii todella alhaalla, kun muut paukuttanut ylös:) tämä myös TODELLA paljon enemmän liikkeessä kun nää meidän aikaisemmat:) jatkuvaa paukutusta :Heartred
 
Täällä potkitaan sekä ylös, että alas. Rakenneultrassa oli ainakin raivotarjonnassa, mutta mahtuuhan sitä pyörimään vaikka mitenpäin vielä.
Rv 21+3
 
Täällä ekat potkut tuntui perjantaina (19+0)! :) Ja tänään kun tuleva kummitäti tuli käymään niin kauhee myllerrys alkoi masussa :D
 
Mulla on pari päivää vauva potkinu melko ylhäällä. Tuossa navan vieressä hilluu :Heartred Helpommin kyllä näkyy nuo potkut kun ylemmäs potkii
 
Hei, jee! Eilen illalla tuntui masussa pieni yksittäinen tupsahdus, jospa se oisi viimeinkin ollut vaavin potku jota kauan odotellut :)
 
Ite tunsin ekat potkut rv 18 ja näkyi ihan ulos asti, pari päivää sen jälkeen mieskin onnistui laittamaan käden masulle sopivasti. Yleensä kun potkut loppuu heti kun se laittaa käden mahan päälle. Sitä oon kummastellut, että siitä asti se on liikkunut joka ikinen päivä niin että on tuntunut. Parit ekaa viikkoa ainoastaan illalla ennen nukkumaan menoa, mutta sen jälkeen on potkinut pitkin päivää kun asetun aloilleni. Töissä tauot meni aluksi mahan kimpussa ja työkavereilla varmaan jo mennyt hermot. Viimeisen viikon aikana kun on yöllä heräillyt ja laittaa käden mahan päälle niin aika pian se potkii sieltä vastaan, silloin ei enään yhtään ota päähän että taas on keskellä yötä hereillä. :)
 
Onko muilla päiviä tai "kausia", jolloin ette tunne vauvan liikkeitä juurikaan? Mä olen tässä nyt viikon verran tuntenut todella vähän vauvan liikkeitä. Eilen ru:ssa kuitenkin kaikki ok. Olen tuntenut liikkeet päivittäin viikoilta 18-19 saakka, joten miten voi olla mahollista ettei enää tunnu paljoakaan :eek: istukka oli edessä, mutta onhan ny jo viikkojakin (22+4) aika paljon, joten pitäishän niiten tuntua. Sanoin lääkärillekkin, että nyt on liikkeet tuntunut vähemmän, mutta ei se sanonut siihen juuri mitään.

Huolestunut Vilijonkk4 22+3
 
Vauvalla on hirveästi tilaa vielä pyöriä massussa ja eikä se mikään kamalan vahva vielä ole, jos sinun pieni on pyörähtänyt niin että se potkii sua selkään päin? Täällä saattaa kanssa olla päiviä että en tunne mitään vaikka istukkan takan....
Mutta jos sua kamalasti huolestuttaa niin soittele neuvolaan jos vaikka pääsisit sydänääniä kuuntelemaan?
Jos ultrassa oli kaikki hyvin niin siihen luottaisin :)

Niin mulla viikoja tänään 23
 
Kyllähän se istukka taitaa potkuja melkosen hyvin vaimentaa... Tokaa odottaessa kävin useampaan otteeseen sairaalassa käyrillä kun ei liikkeet vaan tuntuneet, myöhin ajankohta tais olla jtn 30+, mutta hyvin muksu siellä liikkui kuitenkin. Neuvottiin nauttimaan jtn makeaa ja makaamaan ihan rauhassa kyljellään ja vähän napakammin pitää käsiä mahan sivuilla, niin liikkeet tuntuivat paremmin. Missään vaiheessa en tuntenut semmoisia ihan kunnon potkuja kuin ekaa odottaessa, mutta sivuilta sai edes jtn tuntumaan. Kyllähän neuvolaan voi tosiaan soitella, niin varmasti pääsee sydänääniä kuuntelemaan jos kova huoli :)
 
Täälläkin ollaan nyt 22+1 ja potkut on alkanut vasta olee niin voimakkaita, että niitä voi sanoa potkuiksi, semmosia hykerryttävän söpöjä pikku muksauksia tuntuu jo päivittäin. En ole vielä onnistunut näkemään päällepäin, eikä mieskään niitä tunne niitä, etuseinässä oleva istukka käsittääkseni niitä melkolailla muutenkin vaimentaa... Mutta varmasti pian näkyy ja kuuluu kun vähän saa vielä pikkunen voimia lisää :Heartpink
 
Pienet potkut on nyt tällä rv20:llä alkanu viimein tuntuun selkeemmin ja selkeemmin . Eilen illalla nukkumaan mennessä oli oikeen mellakka masussa ja eilen oli rv20+4. Ei enää tartte joka päivä doppleriin turvautua vaikka on sekin täällä mökillä mukana.. :)
 
Oon ruvennu miettiin, että mitähän ne vauvan liikkeet oikeen on, kun ne tuntuu semmoselta elohiirimaiselta värinältä..? Hikka se ei ainakaan ole, koska tuntuu paljon tiheämmältä värinältä, kuin semmoselta rytmikkäältä ja tasaiselta nykimiseltä.. Niitä tuntuu jokusen kerran päivässä, kaiken muun liikkumisen lisäksi.
Rv 22+6
 
Lilminni mulla on samanlaisia ja ollut jo pitkään, mut en vaan keksi mitä vois olla. Vauva painaa hermoa? :O
 
No hermojen kauttahan ne liikkeet välittyy ja tuntuu, mutta mitä kummaa ne värinät oikeen on..? :eek:
En keksi millään, enkä oo hoksannu neuvolastakaan kysyä, jos siellä vaikka tietäisivät.
Jotain vauvan nopeita pakkoliikkeitä?
 
Mulla on ollu nuita rytmikkäitä nykäsyjä ja värinämuljahteluja jo viikosta 18 asti :D Tosin nyt niistä on tullu paljo voimakkaampia, ku viikkoja on jo 23+1 ja vauvalla on jo voimaa, mutta ihan niinku maha pomppis ja sen tärähtelyn näkkee selevästi ja oikeen tuntuu semmonen muljahtelu :D Mulla nykii aina ku oon makuuasennossa ja nyt ruennu öisin nykimään. Viime yönäki oli unet kortilla ku nyki ja värähteli. Itekki miettiny että onko nuo jotaki potkukohtauksia vai mitä se bilettää, ainaki ilmottaa olemassa olostaan jos ei muuta :D
 
Kysyin eilen lääkäriltä nuita värinöitä, niin sano että vauvva vain venyttelee niin kovasti että raajat tärisee :D Sanoi että syntymän jälkeen saattaa tehdä samoin :)
 
Takaisin
Top