Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dalinski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taisi eilen illalla olla ensimmäinen vatsassakin tuntuva hikka pikkuisella (21+5) o_O Jonkin aikaa pientä tasaista "nykimistä" samassa paikassa ja välillä tuntui kun pieni vähän kääntyili.. Onkos se mahdollista jo nyt..

Hassua kun vauvan liikkeet on voimistunu tosi paljon about viikon sisällä. Maha tutisee iltasin, kun pieni potkii. Ja nyt liikkeet tuntee töissäkin touhutessa.

Tänä aamuna mies kerto, et olin yöllä nukkunu maha hänen selkäänsä vasten ja pikkumies oli alkanu potkii isiä selkään. Mies oli sit kohteliaasti antanu tilaa pienelle. Heh.
Voi ukko parkaa, ku vauva potkii ja kissat varastaa puolet sängystä ja vaimo vaan kuorsaa!

Nyt on täällä hiljentynyt liikkeet jonkin verran. Kyljissä on kuitenkin kipua, ihan kuin venyttäisi lihaksia liian kauan.

Nytkin heiluu sylissä - aavistuksen mahan päällä - oleva läppäri, kun massussa on kauheat pirskeet menossa. :grin
Vielä vähän löysä näyttö, niin ravistaa ku Belarus.

Oon sokerirasituksessa, eka labra otettu ja glukoosilitku juotu. Hirvee elämöinti alkoi mahassa kun sai kerralla sellasen satsin sokeria! :happy090 näkyy ihan selkeesti ulospäinkin, miten vatsa heiluu..

Mulla kans oli raivotarjonnassa viikko sitten ultrassa. Sanoi myös että kääntyä voi.

Täällä tuntu ekat liikkeet pieninä kuplina mahassa viikoilla 17+5. Sen jälkeen voimistunu koko ajan, kovimmat potkut näkee jo silmälläkin mahan ulkopuolelle iha selvästi. Tuntuu että koko ajan matsi menossa pikkusella. Tänään siis 22+6.

En tiedä mikä mielihalu tällä mun kakaralla on tökkiä pääsääntöisesti tuonne oikeelle puolelle eri korkeuksille. Välillä tuntee kyllä iskuja suoraan alaskin (mikäs sen mukavammalta tuntuu...), mutta vasempaan kylkeen ei tunnu tulevan iskuja juuri koskaan. Istukan pitäisi olla edessä, eli vaimentaa siinä suunnassa hyvin, mutta ihmettelen, että miksi ei kelpaa sätkiä ja potkia myös vasenta kylkeä.

Ja edelleenkin on hiljaisempia päiviä jolloin tuntuu, että kakara nukkuu vaan, ja sitten on bilehilepäiviä, jolloin tuntee liikkeitä tasaisesti koko päivän. Mitään selkeää päivä/yörytmiä en ole liikkeissä huomannut. Hauska olisi tietää jo etukäteen, että kehen on lapsi tulossa - yökyöpeli, kuten minä ja suuri osa mun isänpuolen sukua, vai iltauninen aamuvirkku, kuten osa suvusta.

Oisipa meijän vauva niinku minä, voi nukkua niin paljo ku haluaa ja millon haluaa.. Ja vähä niinku isänsä, ettei herää mihinkään :)

Mut tää kundi potkii kyllä kans tuolla alhaalla ja oikein tuntee miten vaihtaa asentoa välillä. Käy välillä tosi kipeää! Kaksinkerroin saa olla, kun yks päättää vähä jumpata.

Oisko siellä siis vauva pysyny niin et pää on vasemmalla ja jalat oikeella, jalkojen potkut tuntuu kovemmin? Tai kuitenkin jotenkin niin päin, että kintut on oikealla alhaalla..

Voi olla että "seisoskelee" just noin. Pariin kertaan on nimittäin tehnyt tuonne yläoikealle todella ison patin, eli veikkaan että harjoitteli puskemaan päällä. Ja jonkun kerran tän ison patin jälkeen on tullut muutamaa senttiä alemmas pienempi patti, eli kenties kyynärpäätaklaus vuorossa. Ei vissiin ole mikään kärrynpyöriä heittävä muksu täällä.

Kaveri joutui sektioon sen takia, että lapsi "jäi" istuvaan asentoon. Eivät muistaakseni edes yrittäneet kääntää, kun kaveri on sen verran lyhyt ja vielä lyhytselkäinen. Mulla taas on pitkä selkä, eli toivoa sopii, että lapsi mahtuu nyt myöhemminkin vielä halutessaan kääntymään.

Tänään juuri kun mies laittoi oven töihin lähtiessään perässään kiinni (ettei sitten saanut tilaisuutta pyytää katsomaan) niin alkoi sellainen meno tuolla mahassa, että hirvitti jo.. Todella kovan ja voimakkaan tuntuiset liikkeet kun pieni siellä pyöri ympäriinsä, sängyssä ei pystynyt olemaan kyljellään eikä varsinkaan selällään kun mylläys tuntui niin voimakkaasti..

Yksi asia mikä ihmetyttää, että onko enää edes normaalia on se, että monena aamuna olen herännyt niin että vatsassa on navan alapuolella/sivussa suuri soikionmuotoinen kova möykky ja vatsa muuten melko litteä.. (ei normaalin näköistä ainakaan) Olen kuvitellut, että liittyy jotenkin harjoitussupistuksiin tms kun se lähtee pois kun itse nousee sängystä.. Tänään kuitenkin mylläyssessiossaan pikkuinen siirtyi niin että se jäi siksi möykyksi siihen samaan paikkaan ja lähti taas pois kun laittoi käden päälle.. Satuin juuri katsomaan vatsan heilumista tuolloin ja näytti kuin aalto olisi kulkenut vatsaa pitkin ja pysähtynyt kasaksi siihen navan sivulle :grin Nähtävästi tuo möykky on sitten pikkuisen pää tms kun jalat tuntuivat kutittelevan toisella kyljellä kun koitti kyljellään makoilla.. On vain niin valtavan kokoinen ulospäin, ettei voi jäädä näkemättä..

Meillä neito viihtyy enimmäkseen vielä jalat alaspäin..selkeesti huomaa kun potkii tosi epämukavasti rakkoon :) ja sitten taas välillä huomaa että on kääntynyt ja potkut tuntuu ylhäällä. Esikko kääntyi joskus näihin aikoihin lopullisesti raivotarjontaan ja toivon että tällä ois sama suunnitelma! Säästäis tota virtsarakko/suoli osastoa aika paljon :D

Meillä myös pikkusen mylläämiset näkyy ulospäin jo hienosti. Mullakin selällään maatessa harkkarit usein muodostaa alavatsalle vähän vasemmalle puolelle sellasen kovimman kohdan..liekö riippuu siitä missä pikkuinen millonkin harkkarin aikaan on ja missä asennossa. Niin oon ainakin itse järkeillyt :)

Meillä kaveri potkii selkeästi oikeaa kylkeä ja pikkuhiljaa kylkiluita ja nyrkkeilee tonne alaspäin :)

Meidän neidillä on uus potkimispaikka, meinaan mun häntäluuta kohti. Eilen tuli sellanen potkuvimma illalla etten tiennyt miten päin ois ollu! Muutenkin huomaa että vauva kasvaa ja liikkeet vahvistuu kokoajan

Te kun noista harjotussupistuksista nyt aloitte puhumaan niin olis kiva tietää mistä sen sit huomaa kun semmonen on menossa 0.o. Mullekin tulee aina välillä just tohon oikeelle ylös kova paakku niin ettei pysty kunnolla istumaankaan kun painaa kylkiluihin.

En ainakaan huomaa muutakuin siitä jos sattuu koittamaan oikealla hetkellä vatsaansa ja kohtu on kova pallo.. Tai makuulla jossain kohtaa pienempi pallomainen kohta, yleensä aamuisin.. Olettaisin, että siinä on kyse harjoitussupparista? Joskus harvoin on tullut kokeiltua silloin kun vatsassa on kumma todella lievä menkkamainen tunne, mutta ylempänä kuin normaalisti, tällöin on myös ollut kohtu kova joskus, mutta en sitten tiedä liittyykö asiaan??

Luulen, että pienemmät pallomaiset kohdat on jokin osa vauvasta ja kun koko kohtu kovettuu on kyseessä harjoitussupistus. Kohtu on lihas, niin luulisi sen sitten supistuvan kerralla kokonaan (ei siis vain pienestä osasta).

Minä olin edellisessä raskaudessa aivan varma, että vauva ei ole vielä kääntynyt, mutta pääksi luulemani osa olikin peppu ja potkut olivatkin nyrkiniskuja. :)

Mun mielestä ne supistukset tuntuu kuin suonenvetona alavatsassa. Kohtu just kans tuntuu kovalta, mutta selkeästi huomaan supistukset kyllä tuosta tunteesta alavatsassa.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin