Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zoe_88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää heilahti ekaa kertaa läppärikin kun se on miulla tässä mahan päällä usein... :) (Paska mutsi, altistan säteilylle lapsen. Wifikin kotona ja kännykkä usein hupparin taskussa.)

Tota säteilyä olen kans pohtinu välillä. Töissä tietokone on sijoitettuna pöydän alle ihan viereen.. En saa sitä omin voimin irti siitä niin siinä se nyt on edelleen.

Täällä ollut poika kyllä ihmeen rauhallinen ja paikoillaan jo kolme päivää :eek:
muutamia liikkeitä sillon tällöin,aika harvoin kuitenkin olen tuntenut..
Alkaa heti huolestumaan,kun ei liiku yhtä vilkkaasti kuin yleensä.. :sad001
Onneksi on tuo koti dobbler, niin pääsee itse kuuntelemaan sydänääniä ni
mielikin huojentuu aina kun sydän lyö normaalisti <3 Ehkä hänellä on vaan rauhallisempia
päiviä nytten menossa.

Minä jo pistin dopplerin kiertoon. Mietin kyllä että pitäisin sen varalta mutta ystävä alkoi odottaa niin hän tarvinnee sitä enemmän :)

Mie en oo kans koskenu doppleriin viikkokausiin. Sen jälkee ku liikkeet alkoi tuntua päivittäin ni oon käyttäny sitä kerran ja silloinkaan en saanu ihan sydämen kohdalle vaan syke kuului jostain napanuorasta tms. Ei viitsi etsiä ku kuitenki liikkeitä tuntuu.

Toi aktiivisuus vaihtelee kyllä suuresti. Välillä on päiviä et tuntuu muutama liike aina muutaman tunnin välein. Välillä se riehuu siellä pari tuntia putkeen, sit o rauhallista joku reilu tunti ja taas alkaa riehuminen. :love7

just tuon takia jätin sen dopplerin hommaamatta ko arvasin, ettei sitä tuu juurikaa käytettyä ko liikkeet alakaa tuntua. vaikka sillon alaku raskauesta aattelin, että jos sen hommais ko pelekäsin keskenmenua, ko eellinen raskaus meni kesken. mutta sitte justii aattelin, että jos liikkeet alakaa uuellee synnyttäjänä tuntee joskus 16 viikolla, nii doppleria ei tuu sen jäläkee varmastikkaa käytettyä...

Mie olin kyl siitä dopplerista tosi kiitollinen kun se oli, kuitenki eka raskaus ja koko ajan huolissaan ni en tiiä millä oisin kestänyt ne alkuviikot ennen nt-ultraa ilman sitä. Ei ny juuri oo varaa yksityiselläkään ultrattavana käydä, se doppler oli kyl arvoisensa ostos heti siitä hetkestä ku äänet ekan kerran kuului. Ja aina siihen asti kunnes liikkeistä tuli säännöllisiä ja päivittäisiä.

Vieläkin sitä näköjään osaa ihminen panikoida, vaikka kohta on viimenen kolmannes ovella... Eilen aamulla bussissa tein äkkisyöksyn edessä olevan penkin alle pelastamaan sateenvarjoani joka kieri karkuun. Enkä tietysti muistanu varoa mahaa. Juma että sattui! Olin hiukka paniikissa, että liiskasinko nyt lapsiparan ihan kokonaan. Liikkeitäkään ei tuntunut kuin pari pientä koko päivänä, ja viime yönä heräsin sellaiseen oloon niinku en raskaana oliskaan, mahakin tuntui pienentyneen. Siinähän sitten tunnin pyörin kyljeltä kyljelle ja tönin mahaa, ei mitään reaktiota. Lopulta siellä muutettiin asentoa niin että tuntui, ja kykenin nukahtamaan uudestaan. Aamulla kerroin miehelle ja sain nuhteet, että on julmaa tuolleen herätellä lasta kesken unien, kun toisella on kasvupyrähdyskin menossa ja aivot tekee poimujaan ja oletettavasti unentarve silläkin siksi kasvanut. Järkeenkäypää sinänsä.
Tänään onkin sitten ollut taas niin vilkas päivä, ettei epäilystäkään ollaanko siellä hengissä ja hyvissä voimissa.

Voi kumpa alkas tuntua liikkeet vatsan pinnallekin, ni mieski sais uusia kokemuksia ja konkretisois lisää hänelle tätä.

Sanos muuta TINTTIS84. Pientä muljuntaa päivittäin, mutta oisi mukavaa jos päällepäin näkyisi/tuntuisi niin miehelle tulisi konkreettisemmaksi.

Mitkä viikot teillä on menossa TINTTIS84 ja Ameeba? Täällä oli ainakin tosi lyhyt se väli, kun tunsin itse liikkeet selvästi ja sitten mies mahan päältä :)

Niin joo no se sitten vaimentaa. Eiköhän ne potkut sieltä kuitenki piakkoin miehenki käteen tunnu :)

Piti oikein katsoa kalenterista mikä viikonpäivä tänään on, kiitos joulun, olin jo sekaisin päivistä. :) Eli sitten on viikkoja tasan 22. Ekat kaksi pientä potkua tunsin kun viikkoja oli 18 ja sitten parin viikon tauon jälkeen joka päivä pientä möngerrystä. Mies kuulee vatsan päältä sellaisen pienen pulinan (toim.huom, toivottavasti vauva eikä suoliston pulinaa :p ), mutta vatsan päälle päin ei olla huomattu vielä mitään.

Meillä näki mies eilen potkun huoneen toiselta puoleltakin mustan paidan läpi ku nojatuolissa istuin jouluaterian jälkeen... :) Itekin näin mut en ois uskonu että muutaman metrin päästä näkyis yhtää.

Äiti päivitteli ettei tiiä mistä suunnasta ottais kuvan ku mie näytän vaa isolta mustalta möntiltä niissä. Ihme kyllä en oo ottanu yhtää nokkiini vaa naurattaa vaa itteensäki, kumminkin se +10kg jo ja hyvin syöneenä. Siitä se paino tippuukin ja ei se ny kovin äkäiseen voi enää nousta ku ei mahaan enää mahu juuri mitään. Oon todennut itekin et näytän nyt sit raskausajan valaalta mut kuitenki syön ihan ruokaa enkä roskaruokaa tai pelkkää karkkia tms. ni saa se paino tullakin, kyl se sit lähteekin. Hauska varmaa noilleki kuville sit naureskella ja potea myötähäpeää vielä vuosien päästä :P Oon mie levinny.

Eilen illalla viel ihmettelin ku maha tuntu tosi kireeltä ja kovalta mut se ei tuntunu yhtään supistukselta. No ilmeisesti siellä mukula venytteli koska sit tuli yht'äkkiä ihan kauhee remuaminen nii että maha heilu ja kylkiluihin paukkui. Sit olikin maha ihan tasainen ja pehmeä sen jälkeen. Se "kova" tais olla mukulan pylly taas... :p

Just sunnuntaina toivoin, että kumpa mieskin tuntis jo liikkeet kun mäkin tunnen. Ja joulupäivän iltanahan sitten osu käsi lepäileen mahalla sopivalla kohdalla ja mieskin tunsi jotain. Ei tosin meinannu uskoa ensin että se se oli! Onneks pikkukaveri mätki sitten reilumminki ni ei jääny epäselväks :D

Minä otin tällä viikolla videota ku tylleröllä oli reeni menossa masussa. Hyvin näkyy muksahukset mahan pinnalle. Tosin ei niin selkeitä möykkyjä tuu mitä Elmiinalla kuulostaa olevan :) . mutta semmosia heilahteluita kuitenki.

Oletteko muuten huomanneet, että vauvanne viihtyisi enemmän vasemmalla tai oikealla puolella kohtua? Meillä tää poitsu, kun tykkää olla oikealla ja välillä painautuu niin lujasti kiinni, että käy välissä tosissaan kipeää :confused: Välillä sit tuupin häntä josko siirtys hieman. Edellisessä raskaudessa tyttö taas viihtyi vasemmalla muttei kyllä koskaan mitään kipua aiheuttanu. Jännä.

Takaisin