Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zoe_88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on pakko kertoa! Illalla näin ensimmäisen kerran vauvan potkun mahan pinnalla. Luulin, että se olisi päivän suurin juttu, mutta mitä vielä! Heräsin yöllä maatessani vasemmalla kyljellä. Olin ilmeisesti maannut kyseisessä asennossa nukahtamisestani saakka, eli nelisen tuntia. Käännyin selälleni, jolloin huomasin, että enemmän oikeassa reunassa oleillut vauvani oli "kohonnu" mahasta "ulos" niin, että koko vauva tuntui selvästi mahan pinnassa. Tämä oli todella alien-elämys! Pystyin tuntemaan selvästi, minkä mallinen ja kokoinen vauva oli! Tämän konkreettisempaa yhteyttä saa odottaa varmasti seuraavaan ultraan, mikä on onneksi jo puolentoista viikon kuluttua. Vinkiksi muillekin - kannattaa maata kyljellään sillä puolen, missä vauva ei ole, näköjään se sieltä kohoaa ajan kanssa pintaan! :eek: Tämän jälkeen ei sitten uni maistunutkaan enää. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Miulla näkyy puolet ajasta vauvan pylly oikealla puolella. Maha on ihan toispuoleinen. Ei kyllä liity yhtään miun nukkumisiin vaan ihan sen vauvan asentoon. Joko se o pylly pystyssä oikeella reunalla tai sit makkarana poikittain tuolla alhaalla.

Käännyin selälleni, jolloin huomasin, että enemmän oikeassa reunassa oleillut vauvani oli "kohonnu" mahasta "ulos" niin, että koko vauva tuntui selvästi mahan pinnassa. --- Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Joo olen huomannut saman! Ekan kerran kun tuo kävi, luulin että mulle on tullut joku hillitön kasvain mahaan... :D ja sitten hoksasin mistä on kyse.

mullakin vauva oleilee oikealla puolella.tänään uä:ssäkin oli enemmän oikealla ja melkein kokoajan selkä kameraan päin. Pää oikealla ja jalat vasemmalle päin.ei ihme ku liikkeet tuntuu lähinnä vasemmalla puolella :)

Nyt tuntuu täälläkin jo päivittäin muljahduksia ja pieniä potkuja aika usein,
ei vielä näy kunnolla vatsan päältä..mutta kaukana ei kyllä oo..:)
Välillä hän laittaa päänsä niin syvälle oikeaa nivusta kohden että kipu heijastuu jalkoihin asti
eikä millään suostuis asentoa vaihtamaan, sillon on peppu tossa navan kohtaa ja maha ihan
toispuoleinen. On tä vaan jotain niin ihmeellistä ettei sitä osaa sanoin kuvailla <3

Tänä viikonloppuna on liikkeet alkaneet viimein tuntua ja näkyä ulospäinkin, niin että mieskin ne tuntee ja huomaa. On sitä odotettukin! :smiley-bounce013Muutenkin nassikka tuntuu vilkastuneen kovasti viime päivinä, liekö sitten siitä kiinni että olen saanut muutaman viikon yliväsymyksen ja univelat nollattua pitkän viikonlopun aikana. Eikös sitä sanota, että sikiö reagoi äidin väsymykseen jne.

Minäkin eilen taas mietin sitä, että miten ihanaa tää raskaana oleminen oikeastaan onkaan, kun tuntee nuo liikkeet vähän väliä <3 Ja ihan hirveältä tuntuu, että mitäs jos ei tehdäkään toista lasta niin tää jää mun ainoaksi kerraksi tuntea nämä liikkeet :sad001

Liikkeet on tuntuneet selvästi päivittäin jo reilut pari viikkoa ja omasta mielestäni myös käteen mahan päältä mutta mies ei vieläkään ole niitä kokenut. Taitaa meidän poika vähän ujostella isukkia! Eilen saunassa nostin jalat ylös niin ihan varmasti näin muljauksen kun poika siirtyi vasemmalta keskemmälle masussa. On kyllä ihania kokemuksia :) Meillä oli ajatus että tehdään vaan tämä yksi mutta saapa nähdä haluaako äiti vielä sen tytönkin..

meillä mies tunsi eilen ekan kerran liikkeet! Oli onnensa kukkuloilla :). Tuntuu että ihan tosi lyhyessä ajassa vauva alkanu enempi liikkuuun! Vähän aikaa sitten tunsin liikkeet vaan iltasin ja niihin piti oikein keskittyä mutta nyt vauva keskeyttää pitkin päivää minut jumppatuokioillaan :).

Nyt pääsi isikin kokemaan ja näkemään poikansa :)
Hei tämä on todella typerä kysymys mutta voiko vauva olla liian aktiivinen? Eli eihän se viesti mitään hätää kun muksii jatkuvasti? Musta tuntuu että hän ei ole ollut montaakaan hetkeä heilumatta viimeisen vuorokauden aikana...

Meillä menee kausittain. Kohta on huolissaan kun se ei muksi... Välillä pari päivää tosi aktiivinen. Usein muutama aktiivinen kausi päivässä ja muuten rauhallista. Sit välillä rauhallista koko ajan, hyvä et mitään tuntuu.

Minunki masussa on pari päivää ollu hiljaisempaa.. yksittäisiä potkuja silloin tällöin. Eikä auta tökkimiset tai tuoremehut! saisi vaihteeksi potkiskella enemmän ettei tässä pääse huolestumaan :smiley-ashamed004

Mulla oli kans pari päivää taas hiljaista ettei tuntunut yhtikäs mitään, muuten on alkanut potkiskelemaan ja mylläämään paljon. Mutta eilen se taas heräsi :) Sanoinkin miehelle että isäänsä tullu, välillä ei näy eikä kuulu niin että alkaa huolestuttaa ja yleensä tämä osuu viikonlopulle... ;D

Tuskin on mitenkään huolestuttavaa jos on aktiivinen. Meillä esikoinen oli jatkuvasti liikkeessä, yötä päivää. Mut tämä pikkuinen on taas huomattavsti rauhallisempi, muutamaan otteeseen päivän mittaan liikuskelee. Joten ihan normaaleja "temperamentti" eroja eri vauvojenm välillä. :D

Täälläkin liikettä on silloin tällöin, ei koko aikaa, mut pientä joka päivä. Mut en oo huolissani vähyydestä tai aktiivisuudesta. :)

Meidän vauva on vaihtanut minun unirytmiin :) Aiemmin se aina heräili, kun kävin nukkumaan, nykyään harvemmin enää iltasella herää mutta sitten aamulla, heti, kun herätyskello soi, alkaa kauhee jytke mahassa :grin Myös työpäivän aikana on alkanut tuntua enemmän liikettä, työkaveritkin pääsi tunnustelemaan viime viikolla tytön potkuja.

Eilen sanoin kotona, että "onpa ollut tänään rauhallista, yhtään liikettä en oo tuntenut", niin sit kävin istumaan ja tyttö aloitti saman tien mylläkän...jatkoi sitä sitten vielä nukkumaan mennessä...ja tänään koko päivän. Eli siitäs sain!

Oon tässä viimepäivinä huomannu, että pikkupallerolla tuolla mahassa on selkeesti jonkunlainen oma rytmi kun vilkkainta on aina aamusta kun herään ja päivän mittaan sitten selkeesti rauhallisempaa kunnes joskus 18 tai 19 aikaan alkaa päivän toinen masujumppa. Eilen aamullakin oli niin kova jumppatuokio meneillään että tuntu pitkään ihan mahan päällekin :)

Täällä on jotenkin poikkeuksellisen vilkas poika.. Neuvolan tätiäkin tänään nauratti että onpas se reipas. Saa nähdä millanen hulivili se on sitten keväällä!

Takaisin