mua on nyt täsä viikon verran ressannu, ko mää en tunne vielä(kään) vauvan liikkeitä. ehkä välillä voi tuntua jotain, mitä voisin olettaa vauvan liikkeiks, mutta en oo tosiaankaa varma. ja jos meen maate ja koitan ootella vauvan liikkeitä, nii ei mitään. esikoiselta tunsin liikkeet 19+ viikolla, toisen lapsen kohalla tunsin 15 viikolla ehkä jotain elämää ja 16 viikolla ihan selevästi. nii oletin, että tunnen tämän kolomannen lapsen kohalla viimeistää samalla viikolla ko toisenki lapsen kohalla, eli 16 viikolla, ehkä jopa aikasemmin. nyt tänää on siis 16+4, enkä voi sanua, että tunnen liikkeet.
seisaalta mun maha on jo aikamoinen pallo, mutta jos meen maate ja tunnustelen mahaa, nii en tunne sieltä kohtua enkä vauvaa. löllyä läskiä vain. en nyt kovin palio uskalla painellakkaa, mutta vähä tunnustella. voisin olettaa, että kohtu ja vauva tuntuis kovempana kohtana navan alapuolella, onhan vauva jo kuitenki jonku kokonen näillä viikoilla... on mulla tätä painuaki jonku verran (bmi 27), mutta voisin silti olettaa että makuulla läskien alta tuntuis jotain...
on teheny mieli soittaa neuvolaa, että kuuntelisko se varmuuen vuoks vauvan syjänäänet. pelekään, ettei mahasa enää oo mitää elämää... ens viikolla mulla on keskiviikkona neuvola, sillon on viikkoja 17+5 ja oon koittannu aatella, että oottelen sinne asti. eiköhän ne liikkeet siihen mennesä tunnu...
mutta kieltämättä mietityttää onko vauvalla kaikki ok...