Vauvan liikkeet <3

Musta on hassua, kun nyt on istukka takaseinässä ja jo nyt vauvan liikkeet tuntuu välillä epämukavilta tai tekee jopa kipeää. Esikoisesta istukka oli edessä ja näillä viikoilla aloin vasta tuntea ensimmäiset liikkeet.

Musta noi potkut ei oo tuntunu missään vaiheessa kovin hääveiltä.. Muut liikkeet on ihan ok, mutta noi potkut on jo nyt aika kauheita. :oops:

Mulle tää on vissiin nyt niin ihmeellisen erikoista, kun toivottua ensimmäistä odotellaan, että ei haittaa mitkään monottelut. Nyt ne tosiaan lähinnä huvittaa, mutta tiedän, että jossakin kohtaa tulee aika kun toivoisin sitä möykkyyttämistä olevan hieman rajallisemmin :wink:wink

Tosin toisinaan yöllä kun röyhtäilen närästystuskissani ja poika potkii omiaan mahassa, niin tuntuu, että anna pliis sinä ees äitin vaikka vähän aikaa olla :)

Mä en muista että mulla olisi kummankaan aikaisemman lapsen odotusaikana potkut tuntuneet kipeältä. Joskus saattoi olla epämukavia tuntemuksia jos esim. Esikoinen perätilassa punki päätään kylkiluiden väliin, mutta mitään kipeää en muista kokeneeni. Ehkä nämä on vaan sitten ovat olleet rauhallisempia tapauksia tai halunneet säästellä äitiään :)

^mulla on ollu sama. Siis voi olla, että joku yksittäinen potku teki joskus kipeää ja sit se pyllyn työntäminen navasta läpi tuntui vähän inhottavalta, mutta ei oikeastaan kipeää tehnyt. Kylkiluihin nää ei ikinä potkinu.

Auts, täällä villiinnyttiin aivan täysin sokerirasituksen litkusta. Hullua potkimista molemmin puolin ja a vielä oikein tuntuu tähtäävän suoraan rakkoon. Ja kyllä, nuo liikkeet sattuvat.

Hyvä, että edes lapsilla on kivaa.

Meillä alkaa myllääminen hyvin pian siitä, kun itse herää. Liekö kääntynyt jotenkin, kun ei oo ikäviä potkuja tullut vaan muita liikkeitä tuntuu. :)

Kuinka usein ja paljon nuita liikkeitä tulisi tuntea tässä vaiheessa? Mulla nyt 23+5 menossa ja liikkeet aika vähäisiä. Välillä huolestun oikein kunnolla...

Ensisynnyttäjänä riittää, jos tunnet päivittäin jotain :) etenkin, jos istukka on etuseinämässä.

Ja myöhemmin sitten, oliko jostain 30+ alkaen liikelaskentaa jos tuntuu, että vauva on kovin vaitonainen. Ja liikkeethän vähenee loppua myöten, kun vauvalla alkaa olee ahdasta. Näin on kokeneemmat sanonut. :)

Mulla nyt 23 viikko alussa ja en oo tuntenu mitään. Istukka takaseinäs. Eilen neuvolas sanottiin että pitäis parin viikon päästä ainakin tuntea.....:-)

Juu ku kaikki ei välttis noilla viikoilla tunne vielä. Mulla on istukka edes, ja nyt on alkanut ihan keskellekin mahaa tuntumaan liikkeet, sitä ennen vaan sivuille. :) Meilläkin on vasta nyt ihan lähiaikoina allanu ihan päivittäin tuntemaan liikkeitä. Tietyt juomat ja ruuat saa kunnolla säpinää pikkuseen. :D

Täällä kans istukka edessä hiukan ja välillä on kyllä hiljaisempia päiviä ja sit taas päiviä et on kovakin vilske masussa. :)

Kyllä mulla ainakin joka päivä potkitaan ja liikutaan reippaana, aamulla ja illalla :-)

Siis kyllä joka päivä joku potkasu tai möyrintä tuntuu.

Toisaalta en mä aina niin tuntosarvet otsalla oo tunnustelemassa :D

Nää on liittoutuneet mua vastaan... Kun mies lopettaa korinansa niin masussa alkaa sen päiväinen myllerrys ja taas kun pikkuinen asettuu niin kuorsaus alkaa... *huokaus*
Tuntuu olevan sittenkin levottomampi tämä kuin ensimmäinen, tai sitten on aika kullannut muistot kun muistelen että esikoinen rauhoittuin aika helposti kun silitteli masua.
Mullakin on istukka edessä ja toisinaan täräykset tulee niin voimalla tuohon etupuolellekin että voisin kuvitella tekevän kipeää jos istukka ei olis siinä puskurina. Enimmäkseen tuntuu liikkeet alhaalla ja kyljissä, kylkiluita ei onneks vielä ole saavutettu :)

Kyllä täälläkin muljahteluita ja potkuja tunnen päivittäin. Sen verran liikkeet vahvistunut, että tuntuu jo autossa istuessakin! Kipeetä ei tee, ennemminkin nautin kun tiedän että pieni möyrii :) ♡

Takaisin