Mä kysyin tänään neuvolassa siitä paineen tunteesta joka välillä tulee aivan alamahalle, epäili, että johtuis vauvan liikkeistä, mahdollisesti siitä, että kääntyilee ja tekee kuperkeikkoja.
Mein äiti kysäisi tänään että mitäs vauvalle kuuluu ja kaveri napautti terävän potkun navanseutuun samalla hetkellä :)
Hauska sattuma...
Eilen illalla oli masussa sellaset bileet menossa ettei meinannu Äiti päästä nukkumaan ollenkaan, harmitti että mies jämähti taas kerran koneelle eikä päässy kokeilemaan kun vaavi tärisytteli mahaa
Minulla kyllä vauva liikkuu paljon ja hyvin tuntuu vaikka olisin itekkin liikkeessä. Mutta sitä ihmettelen ku kaikki liike tapahtuu tuola aivan alhaalla. Aivan ku se makaisi vatsan pohjalla vaikka tilaa pitäis olla napaan asti. Istukka vasemmalla.
Joo, alhaalla täälläkin ja aika vähän tuntuu. Jos oon ite paljon liikkeessä, en tunne mitään. Se on kyllä jännä, että kun moni sanoo että lopussa potkut sattuu, niin mun täytyy kyllä sanoa että ei mua esikoisen aikana missään vaiheessa potkut sattuneet, ei vaikka välillä näytti että toinen tulee kyljestä pihalle. Mun mielestä se tuntui vaan kivalle :) .
Täälläkin potkut on paljon selkeämpiä kuin silloin rvk 15, kun niitä ekoja kertoja tunsin. Mä tunnen potkuja vain kylkiin ja alamahaan, mutta johtunee siitä että istukka on edessä vaimentimena. Mies ei ole vielä ollut oikeaan aikaan potkuja "kuuntelemassa". Neuvolatäti tunsi tänään potkut kyllä samantien, mutta hällä tietysti paljon kokemustakin. Mulla on kanssa välillä tuota painetta alavatsassa ja olen ajatellut että olisi kasvukipuja, kun tuntuu alamahasta ja kyljistäkin välillä siltä että mahanahka venyy (ei johdu rasvan puutteesta; oon vaan tällainen herkkis :D)
Täällä vauvat päätti tänään että isin käsi pitää saaha pois mahalta niin alkovat monottamaan sitä ihan kunnolla. Se kävi ostittain ihan kipeesti kun kohtu jo niin ylhäällä että vauvatkin sit potkii ylös.
Eilen illalla ei tainnu vauveli tajuta et äidin käsi vaihtu isin käteen kun jatko potkimista vaikka tehtiin vaihto :) kiva et mieskin pääsee tuntemaan liikkeet. Tais vauva tykätä pannarista kun tuli kunnon bileet sen jälkeen :)
Mä sain melkein ekat potkut videoitua!! Poitsu ei kylläkään lopettanut potkimista kun aloin kuvata, mutta alkoi monottaa sen verran alas, ettei näkynyt videolla. Ennen kuvaamista masu heilahteli niin lupaavasti.
Tää kaveri on vissiin sitä mieltä että äidin ois syytä pistää pädi pois ja painua iltapesulle. Äsken kun pidin tätä tablettia nojalla vatsaa vasten, tuli monoa niin voimalla että meinas koko laitos tipahtaa sylistä :)
Pikku sintti potki maanataina neuvolassa dopleria pois jatkuvaan. Ei oikein tykänny kuuntelu yrityksistä :D Esikoista nukuttaesssa tuntu sellanen muljahdus että tai kunnon kuperkeikan tehä. tuntu tuo jo melkein epämiellyttävältä. :/ Muuten kyl nää iltasempalot on huippua aikaa ! ☆
Mulla oli myös työ ja tuska pari viikkoa sitten kun koitin liesussa olleelle miehelle napata videon. Onnistuin saamaan kolme potkua videolle, mutta hengityksen, sydämen ja käsien tutinan seasta näkyi vaan yksi, jos ei sattunut juuri sillä hetkellä räpäyttämään...
Vihdoin minäkin sain tuntea pikkuisen potkun eilen illalla ❤ Onhan tätä jo odotettukin. Minulla on istukka edessä ja pikkuinen oli viime ultrassa selkärankaan päin, joten kätilö jo rauhoittelikin ettei pidä huolestua kun liikkeitä ei ollut vielä tuntunut. Nyt olen todella iloinen! ❤