Vauvan kehitys

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti Hepsuli, 2 tammi 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Tän pikku-ukon suosikkipuuhaa on aloittaa aamu pyörimällä parisängyn päästä päähän edestakaisin..
    • Hauska Hauska x 2
  2. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Eilen oltiin paikassa missä paljon vauvoja.poika sai ilmeisesti ideoita liikkumisen kun nyt käännytään raivolla vatsalle ja oikein nojataan suoriin käsiin. Kun käännän huutavan selälleen hän huutaen kääntyy takaisin. :meh:
  3. kirpsu Peruskäyttäjä

Voi poskihampaat! On tullut parina päivänä selväksi, että poika on perinyt äitinsä tulisuuden.
    Tuota noin. Hampaista tuli mieleen.. Kuinka teillä onnistuu hampaiden harjaus? Meillä meni aluksi hyvin mutta nyt pysyy suu tiukasti kiinni. Ideoita?
  4. Leina Ihastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Meillä tehdään täällä vasta ensimmäistä hammasta.
  5. unipupu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meillä ei oo vielä hampaita tulolla. Hammasharja on jo ostettu, mutta ei olla vielä testattu.
  6. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä sama tilanne kuin unipupulla, eli ei hampaita, mut hammas välineet jo odottamassa.

Tää tyttö on pariin otteeseen tänään noussu konttaus asentoon! Huisia! Ottaen huomioon et metriikään ei oo vielä ryöminy saati kääntyny edes akselinsa ympäri. Ja vatsalta selälleenkin kääntyny vain muutoman kerran.
  7. Eppis. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Meillä on pesty kahta pikku nököhampulia jo yli kuukausi ja melko hyvin sujuu. Suu pysyy kyllä auki kun tahna on namia ja harjaa on niin kiva nakertaa, niinkun mitä tahansa minkä suuhunsa saa. Se minkä verran siitä nakertamisesta välittämättä onnistuu harjaamaan hampaita tai edes osumaan niihin harjalla on sit toinen juttu. Ja harmi tulee kun harja laitetaan pois. Oon ottanu semmosen asenteen et harjaan päättäväisesti hetken hampaita niin hyvin kun mahdollista ja sen jälkeen hetken annan tytön tutkia harjaa itse, pitäen siitä kiinni kuitenkin. Niin että harja tulis tutuks ja kivaks jutuks eikä se olis vaan joku arveluttava tikku mikä tungetaan väkisin suuhun.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. Kalinka Aloittelija

Onko teillä vaikuttanu ryömimään oppiminen/muu liikkuminen ruokailuun tmv? Tuntuu että tyttö syö huonommin nyt kun alkanu ryömiin ja on heti niin kiukkunen ja levoton välillä! Täydet yöunet nukkuu VIELÄ mutta tolla virtamäärällä neki varmaa muuttuu levottomammaks :D
  9. Tuffe Aloittelija

Meillä ei vielä ryömitä kun korkeintaan metri ja sekin taaksepäin.. Mutta nyt muutamana päivänä tyttö on noussut konttausasentoon ihan hetkeksi. Missä mun pieni vaava on? :-D
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
    • Hauska Hauska x 1
  10. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Tätä hetkeä on odotettu! Tyttö paria päivää vaille 7kk ja vaihteista pakki on otettu ekana käyttöön:p. Hitaasti, mutta varmasti. :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Kalinka, jos vauva syö nyt toistaiseksi huonommin, ni voit varmaan tarjota useemmin maitoa? Ihan vaan sen takia että saa tarvittavan määrän energiaa. En tiiä. Tää nyt oli vaan tämmönen mikä tuli ekana mieleen. Eiköhän sekin ole ohimenevä vaihe.
  12. pimmi85 Peruskäyttäjä

Meillä poika liikkuu melkein kuin mittarimato eteenpäin. Päätä ku jaksais piettää ylhäällä niin pystys paremmin sanoa konttaamiseksi. Nelinkontin myös nousee välillä paikallaan siten että pää on ylhäällä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. kirpsu Peruskäyttäjä

Ei prkl! Koska tämä hampaiden tulo loppuu?! Kohta pari kuukautta kiukuttelua takana. Nyt pukkaa hampaat nro 5,6 ja 7.. Ääääääääääh!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  14. Hannah Peruskäyttäjä

Meillä tuli vasta eka hammas nyt...ja on kyllä kiukkuhuutoa tai vastaavaa vähän väliä. I feel you. Nyt ei ruokakaan hirveästi maistu (paitsi tissi ja makeat soseet). Tuntuu poika aika voimakastahtoiselta, niin kuin äitinsäkin. Nykyään ryömii mun luo ja tarraa jalasta käsillään kiinni ja nousee polvilleen kun haluaa jotain. Sängyssä välillä syötyään toisesta rinnasta nousee polvilleen ja ottaa toisenkin suuhun, naamallaan siinä nojaa tisuun eikä aina tunnu imuote niin miellyttävältä. Joka päivä nousee myös seisomaan vähän väliä mitäkin kaappia, tuolia, sohvaa, miehen kameralaukkua vasten ja aikansa seistyään/tepasteltuaan siinä muksahtaa alas ja sitten sattuu...jos äiti tai isi ei ole ehtinyt apuun. Aika rientää kyllä nopeasti...poika on 10 päivän päästä jo 8kk.
    • Tykkää Tykkää x 4
  15. pimmi85 Peruskäyttäjä

Meillä ei oo yhtään hammasta viel tullut. Tosin soseet ei oo kovin paljon maistuneet parina päivänä, paitsi hedelmäsoseet. Oiskohan nyt pikkuhiljaa, vai vieläkö ootellaan?
  16. Kalinka Aloittelija

Omppu15 joo jospa olis tosiaa ohimenevä vaihe, eilen oli jo enemmän ruokahalua ja onneks maitoa menee kuitenki muutaman tunnin välein jos ei aina kaikkea jaksa syödä :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Mahallaan pyörii akselinsa ympäri ja kaksi kertaa on kääntynyt mahalta selälleen. Istuu ilman tukea ja imee hienosti pillimukista pitäen siitä itse kiinni.
    • Tykkää Tykkää x 2
  18. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meillä kontataan :)
    • Tykkää Tykkää x 6
  19. Ameeba Addikti Lokakuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014 Huhtikuunmammat 2014

Meillä ryömitään jo hyvää vauhtia paikasta toiseen ja muutaman kerran on noussut konttausasentoon heijaamaan itseään. Kaksi alahammasta puhjennut, niitä harjaan hyvin pienen hetken ja tyttö saa leikkiä harjalla. Istuminen vielä lapsenkengissä.
    • Tykkää Tykkää x 4
  20. Tuffe Aloittelija

Voi meillä opittiin tänään ryömimään etiäpäin! Tyttö täytti muutama päivä sit 7kk :)
    • Tykkää Tykkää x 5

Jaa tämä sivu