Vauvan kasvu ja kehitys

Meilläkin purraan :O juuri silloin, kun halutaan huomiota. Tavaroiden heittelyä on silloin kun osoitetaan mieltä. Kieltämisestä tulee itkut tai naurut ja pahanteossa ollaan heti kun silmä välttää. Kyllä saa perässä juosta :D
 
Tuo kiipeily joka paikkaan alkaa olla ongelma. Oliskohan missään saatavilla sellasta leikkikehää missä olis 3m:n korkuiset reunat. Pysyis tuo neiti edes hetken aisoissa.
 
Täällä nykyään tehdään niin kun kielletään että tyttö alkaa pudistamaan päätään. Ja sen jälkeen huutaa kielltäjälle vihaisen näköisenä. Huvittavan näköstä mut pitää pitää pokka :D
 
Catti mikä on sun salaisuus pokan pitämiseen,mä luulin että mulla on hyvä komennuspokka mut ei näköjään oman lapsen kohdalla oikein pidä. :D

Meidän neiti oli yökyläpaikassa kuulemma kävellyt muutamia metrejä innoissaan ja moneen kertaan,mutta eipä halua taitoaan meille näyttää kun lähtee vaan kontaten luo tai ottaa kaksi askelta ja syöksyy loppumatkan syliin kun yritetään houkutella.
 
Meillä kanssa tuo pään pudistelu, hymyily ja kuikuilu :D
 
Itu, mulla ei aina pysykkään pokka, käännän pääni pois tai laitan naaman eteen jotain ettei nää että mua naurattaa. :grin
 
Täälläkin on liikkumistyyli nyt pääasiassa kävely,paitsi jos kovaa pitää päästä niin vielä menee kontaten.Hassua miten nopeasti tuo taito sitten vaan kehittyi,tässä viikon sisään on rohkaistunut kävelemään enemmän ja enemmän!Hauskan näköistä töpöttelyä.Neiti on aika rauhallinen kävelijä joten kaatuilut on jääneet aika vähiin,yleensä tömähtää sitten vaan pepulleen.
 
Itu, täällä sama. Tosi nopeesti alko kävelee enemmän ja enemmän ku vaan rohkaistui. Vauhti on välillä aika hurja :D ja kengät jalassa kävelykin sujuu jo :)
 
Täällä sama. :) Ei vaan vielä osaa nousta seisoo ilman tukee mut aina nousee seinästä ja lähtee kävelee. Enemmän kävelee ku konttaa. :)
 
Meilläkin kävellään. Aika monta askelta pääsee ilman tukea ja sitte kupsahtaa nurin. :)
 
Meillä ei vielä kävellä, muuta kuin tasperokärryn turvin. Mutta jutellaan senkin edestä :D
 
Meillä ei juttua tule, paitsi jotain hänen omaa höpinää. Kiikaa on ainoa ymmärrettävä ja sillo pitää päästä kiikkumaan. Tytöllä on siis vauvakiikku omassa huoneessa :)

Ensiaskeleet typy otti silloin heinäkuun lopulla. Sen jälkeen meni useampi viikko, että ei oikein harjoitellut. Nyt on taas reilu viikon harjoitellu ja vauhti on huima. Tosi hyvä tasapaino on ja pystyy kävelemään jopa kynnyksen yli. Mutta jos todella on kiire niin silloin kontataan.

Tyttö on oppinut tosi hyvin tulemaan pylly edellä alas sängystä ja sohvalta. Ei tartte olla koko ajan varuillaan et millo tippuu.. Lisäksi on oppinut kulkemaan portaat ylös ja alas itse. Tietysti vahditaan, mut pari kertaa onnistunu karkaamaan ylös..
 
Mun pieni pohdiskelija vasta päästää harkiten irti tuesta, seisoo hetken ja istuutuu sitten hi-taas-ti, joskus jää kyykkyyn pitkäksi aikaa jos on lelu kädessä tms. Juttelee kans kovasti mutta kieli on ihan oma, "äiti" on ainoa tunnistettava sana.

Tämän päivän iso edistysaskel oli aamupissa pottaan -- oli kyllä myös eka kerta kun asiaa kokeiltiin, mutta ajattelin että jos nyt alkais aina kotona ollessa istuttaa heti herättyä potalle, kun siinä hyvin Aamu-tv:tä kattoen viihtyy. Kiirekös tässä, valmiissa maailmassa :wink
 
Onpa hyvin Hilpertti kun portaitakin teillä jo kulkee :)

Meidän tyttö keskustelee yhteisellä kielellä syyskuinen teidän pojan kanssa eli myöskin "äiti" sanoo ja muu on omaa :)

Täällä ei vielä kävellä itsekseen, taaperokärry kyllä viuhuu ja muutamia sekunteja seisoo ilman tukea .
 
Täälläkin enimmäkseen neidin omaa kieltä kuuluu.Kiikaa,äiti,heippa ja hakka eli Herra Hakkaraisen pastilli on selkeitä merkitykseensä yhdistyviä sanoja.Kakka on aika monen asian yleissana (kiikka,hakka,sukka,pissa ja se oikea kakka menee usein samalla termillä).Aiemmin tyttö jo melkein sanoi myös syömään ja jotain hyvää yötä tyylistä,nyt tyttö on päättänyt oikaista ja sanoa vain pääpää noiden tilalla. :D
 
Meillä jumpataan oikein kunnolla! Nyt on alettu harjoitella varvistamista ilman tukea. Tämä liittyy vahvasti tanssimiseen musiikin tahdissa. Kyykkyyn, ylös, varpailleen, alas ja välillä pyöritään ympäri kädet ylhäällä. Tämä hetken suosikkibiisi on Antti Tuiskun Sata salamaa... :D

Mutta meillä on siis kävelty jo juhannuksesta saakka. Portaita kiivettiin jo ennen sitä ylöspäin, alas edelleen vähän huonosti. Pari rappua menee, mutta sitten pitää päästä kyytiin. Sängystä ja sohvalta osataan laskeutua ja sohvalle joskus kiivetäkin.

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. :)
 
Huimaa kehitystä kaikilla!
Täällä myös omaa kieltä puhutaan enimmäkseen. Välillä tulee jotain sanoja tosi selkeesti.
Rappusia osaa kans kiivetä ylös.
 
Mä odottelen sitä puhetta. Ainut selkeä sana mikä tulee on "ei".
 
Takaisin
Top