Vauvan kasvu ja kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tekah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ihmettelin, kun aiemmin niin innoissaan pää pystyssä heilunut poika kyntää nykyään naama maassa, mutta sekin näköjään harjoittelee nyt jalkojen viemistä mahan alle :D pään nostaessa kun jalatkin nousevat ylös. mahalleen tuo välillä kierähtää, muttei tunnu siitä itse oikein innostuneen.. kyljillään viihtyy paremmin. kaikenlaisesta nostelusta ja heiluttelusta kanssa tykkää kovasti.

Meillä lattialla viihtyminen tuntuu riippuvan tuulesta tai jostain. Välillä siellä ollaan vaikka kuinka ja kauan ja välillä pitäisi olla koko ajan sylissä. Vatsallaan ollessa yritetään kokoajan päästä eteenpäin satunnaisia kääntymisyrityksiä lukuunottamatta ja vähän ajan päästä alkaa harmittaa kun ei pääse. Selällään voidaan välillä höpöttää pitkiäkin aikoja tyytyväisenä, välillä pitäisi olla aina jotain näprättävää. Sylissä seistessä ei kyllä jalat pysy hetkeäkään paikallaan ja sylissä vatsallaan ollaan kokoajan menossa jonnekin.

Vierastaako vielä muiden vauvat? Täällä alkoi vierastaminen vähän päälle 3kk iässä vähän 3kk:n neuvolan jälkeen. Neuvolassa ei ollut vielä mitään, mutta siitä muutaman päivän päästä kylässä käynyt kummi aiheutti paniikki-itkun kun otti syliin. Sen jälkeen on aina alkanut huuli väpättää tai jopa pelästynyt itku aina kun joku vieraampi on tullut liian lähelle tai katsonut liian kauan kohti. Jouluna vielä veljeni kelpasi kun oli käynyt suht usein. Nyt ei enää sekään, kun joulun jälkeen oli pidempi tauko näkemisessä. Sitten alkaa taas yleensä helpottaa kun saa rauhassa katsella ja omaa tahtia tutustua. Sääliksi käy pieni kun on selvästi peloissaan ja vähän harmi sukulaisten ja ystävien suhteen kun haluaisivat jutella pienelle ja ottaa syliin eikä se nyt käykään kuin korkeintaan ajan kanssa. Mut toisaalta se positiivista että ilmeisesti tämä on luottamuksen osoitus meitä vanhempia kohtaan.

meillä ei vielä ujostella. pari kertaa mun isän nähdessään poika on päästäny pienet itkut mut se on voinu kyllä olla ihan väsymyksestä johtuvaa tai jotain. Tosi iloinen hän on kun vieraita tulee tai itse käydään jossain kylässä.

Meilläkään en ole vielä vierastusta huomannut, tosin ollaan nyt oltu joulun jälkeen niin keskenämme että ei paljon vieraita kasvoja ole tyttö ees näkemään päässyt.

Meilläkään ei vierasteta, mutta eilen tuli eka kerran "vieraiden" sylissä selvästi äitiä ikävä, vauva näytti hätääntyneeltä sekä kälyn että moneen otteeseen tapaamansa kaverin sylissä ja rauhoittui vasta mun sylissä.

Meillä oli vierastus pahimmillaan siinä 3kk ja 4kk välillä,nyt on vähentynyt!Vireystila kyllä vaikuttaa,väsyneenä voi vieläkin vähän vierastusta tulla.

Meillä on nyt menossa joku äänihuulten harjoituskausi. Poika on alkanut päästelemään ihan hassuja kujerruksia ja muita tosi kimeitä ja korkeita ääniä. :D Siis iloisia ääniä, ei itkua tai valitusta. Ihan uusi äänimaailma.

Meillä tytsy on muuttunut sellaiseksi että haluaa koko ajan viihdytystä. Leikkimattokaan ei enää jaksa kiinnostaa niin paljon. Varmasti tämä vaihe helpottaa sitten kun tyttö pääsee liikkeelle. Nyt kääntyy molempien kylkien kautta vatsalleen ja välillä takaisin selälleen. :) Ei tunnu juurikaan vierastavan.

Meillä tyttö oppi jokunen viikko sitten kiljumaan. Sitten oliki hauska, kun kiljua piti ennen nukkumaan menoa pinniksessä ja aamulla heti herättyään - klo 5:30 :singing:

Oho catti mikä teidän salaisuus on,mekin tarvittais tuollaisia unia! :D

Nukkumatti laitto vissiin liikaa unihiekkaa. :D En mä tiiä, se vaan nukku. Mä veikkaan että ens yö on pyllystä. :D

Catti, mäkin haluan! Meillä on edelleen se yksi yösyöttö mikä nyt sinänsä ei ole paha mutta viime yönäkin sen lisäksi tuli kitinää, vauvan kakat ja esikoisen vaippa falskasi pissat meidän sänkyyn. Oikein lapsiperheen elämää. :happy: Ihme kyllä aamulla heräsin virkeänä eikä ollut edes pää kipeä.

Voi olisipa meilläkin vaan yksi yösyöttö.. Tällä hetkellä tyttö syö öisin kahden tunnin välein.. Meinaa aamuisin vähän väsyttää |-O

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Niin täälläkin syödään kahden tunnin välein, oonkin siitä muutaman kerran täällä purnannut ;D Toivottavasti kiinteät auttaa yöunia..

Catti, meidän pojan unet taisi siirtyä sinne. Vielä vähän aikaa sitten hän nukkui 8-10 tuntia heräämättä. Nykyisin saa olla iloinen neljästä tunnista. Yleensä syö nykyisin 2-3 välein yöllä. (Ollaan harkittu vakavasti iltavelliä.)

Musta tuntuu et tässä iässä on joku huonoyövaihe. Meilläkin oli aikaisemmin..

Takaisin