Vauvan kanssa

Meidän typy nukkui viime vuorokauden aikana käytännössä 21h.. söi toki välillä ja vaipan vaihdon aikana heräsi ja virkeänä katseli, mutta nukahti aina heti uudelleen. :D kun oli jo koko päivän nukkunut, mietin että meillä ei varmaan sit yöllä nukuta ja olin henkisesti varautunut vaan kappas.. nukkuipa vielä läpi yönkin tuttuun tapaan kahdella syötöllä..
Nyt on virkeä Äippä sekä vauva! :D

No meillä valvottiin yöllä 2h, mut noustiin vasta 8 tuntumassa... vähä meinais väsyttää:/ tänään olis sit eka neuvola:)

Mieki olin henkisesti valmistautunu valvoon kun meillä tosiaan nukuttiin eilen koko päivä mitä nyt ruokailut ja vaipan vaihdot hereillä. Mutta tyttöpä yllätti. Mentiin nukkuun klo 1.30 mitä ennen tyttö tottakai torkkui myös mutta heräs klo 3 syömään ja uudelleen sitte nyt klo 7.30. Sain jopa ihan kivasti nukuttua. :) Päikkärit vois kumminki jossain välissä nukkua. :wink

Täälläki välin on ihmettelemistä ku poju on eka käytännös nukkunu koko päivän ja sit yölläki vedetää monet tunnit unia:woot: nyt kyl pari päivää nukkunu pienii torkkuja ja ollu sitte vähä kiukkunenki päivisin:sad001 mä oon vaan yrittäny et sais nukuttua ettei käy yliväsyks:oops:

Täällä monesti kiukutaan illalla ja joskus päivälläki..viuhtoo käsillä ja jaloilla ja tykkää olla liikkeessä eikä paikallaan..sitterissä olo ja siknä keikuttelu tai kantelu helpottaa jabrauhoittuu..ei kyl niin paljoo itkeskele että koliikiks lukisin..meillä kokeiltu vaipan jättämiin punoituksiin pesua, kuivaus ja talkkaus nii auttanu heti..vähän kun meinaa kainalo ja leuan alunen hautua myös.

Onkohan tämä normaalia vai onko pojalla maha kipeänä?
Nyt on siis jonkun aikaa joka vaippaan pojalla tullut vähän kakkaa.
Aamulla vaipan vaihdoin ja pieru kuului ja löysää kakkaa valu hoitoalustallekkin.
Eli joka pierun mukana melkeempä tulee vähän kakkaakin.
Maanantaina Jekovit- tipat alotettiin, voisko niistö johtua?
Hieman on kärttysempi myös väiillä ja ähisee ja puhisee :meh:

Minkä hintanen se apteekin niistäjä about oli? Ja oliko se sellanen imujuttu vai käsikäyttönen? Toi Ainun pikkuniistäjä on kyllä aika hyödytön...

Oli jotain 10-15€ muistaakseni.
Ja imeä pitää toisesta päästä letkua, mutta oli kyllä hyvä apu meille! :)

Niinaki minkä ikänen teidän vauva on? Meillä ihan alussa monta viikkoa tuli vähän kakkaa joka vaippaan. Nykyään tulee pari kertaa viikossa isompi satsi.

Meilläki tyttö joskus tuntuu yliväsyttää ittensä ja sitte kiukuttaa vaikka olenki yrittäny välissä nukuttaa.

Niinaki btipat saataa pistää masun sekaisin... meilläkin kakka hiukan löysän puolesta :) me käytiin tänään ekassa neuvolassa ja kaikki oli hyvin, paino oli kivasti noussu, 40g parissa päivässä joten hyvin maitoa saa tissistä:)

Su-ma yönä tulee 3vk täyteen ikää pojulla :)

Juu, kyllä nuo tipat varmaankin mahaan vaikuttaa. Taas itku alkoi, kun päivällä tipan annoin. Eilen unohdin, niin oli ihan normaali ittesä poju.
Tiiä sit johtuko noista, vai joku muuko noin harmittaa.

No meil on sit varmaan kans d-tipat asialla ko typyn maha kans sekasin. Kakka on ihan vettä välillä ja pylly punottaa. Meil ei oo kahdella isommalla ollu tommosta niin en oo osannu ajatella et johtuis tipoista mut käy kyllä järkeen kun on tippojen aloittamisen jälkeen ollu kakka sellasta!

Meillä ainakin ne deet teki kipeäksi. Vaikka yhdellä tipalla aloitinkin. Sitten pidin taukoa ja huomasi heti että vatsavaivat ja itkut loppui sen myötä.
Pidin pari viikkoa taukoa ja aloitin nyt 1kk iässä uudelleen ja eri merkkiä.. nyt ei ole oireillu enää niin voimakkaasti. :)

Lisäksi syön itse 160ug deevitskua, josta määrästä pitäisi erittyä myös maidon kautta vauvalle.

Tääläkin poju on huomattavasti helpommalla tuulella kun välillä oon unohtanu antaa tippoja..pylly näyttää ja vaikuttaa paremmalta, jätkä on ollu ilman vaippoja aika paljon ja bebantteeni on auttanu:angelic:

Auttaskohan Cuplaton tipat tuohon kiukkuisuuteen?
Joku pahasti kiukuttaa välillä, niin on tullut nuo tipat mieleen, että auttaiskohan ne?

Kyllä meillä ainaki huomas eroa että ne autto..olivat välillä tauolla nii huomas että ilmaa rupes ainaki alapäästä tulemaan..

Meillä autto disflatyl mahan vääntöihin... se on vaan jonkin verran kalliimpaa kun toi cuplaton

Vähemmälle on jääny kirjoittelu neidin syntymän jälkeen.. Yöt sujuu vielä toistaiseksi hyvin, nukahdetaan pääosin 22-23 aikaan, herätään yhdesti syömään ja vaipan vaihtoon kolmen maissa ja aamulla 6-7 aikaan herätään uuteen päivään.

En oo kyllä muistanu antaa yhtään d-tippoja, mutta ite syön tupla määrää d:tä :wideyed: Ihmekös se ettei oo vatsan puruja ollu!

Jokos teillä on ristiäiset vietetty/suunnitteilla? Ite laitoin kutsut pe postiin, vaikkakin ristiäiset on vasta 22.Heinäkuuta. Pitää laittaa hyvissä ajoin tieto, kun puolet vieraista tulee kauempaa ja tarvivat majoitusta ym.. Tykkään askarrella ja tehä itse lähes kaiken, joten valmisteluihin tarvii myös aikaa.. Kutsuista tein kumminkin simppelit kun vapaa-aikaa on rajallisesti :joyful:

Meillä 17.6. ristiäiset :) Nekään ei oo kovin isot kemut, lasten isovanhemmat, osa isoisovanhemmista, kummit, täti, eno, enon tyttöystävä, miehen kummit ja isotäti. Tytölle tulee nyt sitte 4 kummia.

Takaisin