Vauvan kanssa

Meillä pietää ristiäset heinäkuussa; jossain, ja joku päivä..pikkasen tuppaa olee auki viel suunnitelmat,ehkä ens viikolla jaksaisin hoitaa tota asiaa etiä päi:hungover:.lähisuku tulloo ja kummit,4kpl.

Meillä ristiäiset vasta elokuussa kun nyt on vähän kaikenlaista tässä kesä/heinäkuussa et ei vaan oo aikaa järjestää:/

Nimiäisen tapasia mietitty mutta pidetään varmaan vasta syyskuussa kun tullaan Suomessa käymään. Siellä kumminki on läheisimmät ystävät ja perhe.

Kuinka usein teidän vauvat toimittaa vatsoja? Meillä tytöllä oli nyt ainaki neljä päivää väliä ja vatsa tuntu melko pinkeältä tässä viime päivinä ennen toimitusta. Ja tyttö selvästi ähelsi ja yritti kovasti. Mimmosia neuvoja ootte saanu vastaavaan tilanteeseen? Sen useamman päivän toimimattomuuden jälkeen tänään pärähti oikeen kunnolla jolloin "vaurioita" kärsi nii luonnollisesti tytön vaatteet, auton penkki ja minun housut sekä käsi täynnä sinappia. :'D No mutta ainakin tytöllä helpotti olo!

Enkkumamatobe, muistelen et esikoiselle käytin mallasuutetta, mut tais olla vähä isompi vauva jo..vauvoillahan saattaa olla monen päivän taukoja siinä toimittamisesta ja ohan ne sillon kiukkusempia..ite oon mahollisimman paljon yrittäny vaihella pojan asentoa ja pitää liikkeessä et lähtis tavarat liikkeelle.:headphone:u mut voithan googlettaa tosta mallasuutteesta et missä vaiheessa ja tilanteessa sitä on annettu:bookworm:

Meillä tulee kaku 2-4 kertaa päivässä:o mä oon kyl juonut alkotonta kaljaa maidon nousuun tölkin/pv et voisko se olla syynä? Eikä se kyl paljoa työtä vaadi, pari ähkäsyä niin se on siinä:D

Meillä on kyllä tavaraa melkein joka vaipassa, pierujen mukana tulee melkein aina jotain :D Ikää reilu 3 vko. Mut käsittäkseni vähenee vanhemmiten ja jos korvikkeella niin ei kai tuu niin usein ? D vitskuja syödään nii ehkä vähä löysempää niiden seurauksena

Meilläki tosiaa melkee joka vaipas, ja aina on ährämässä...itekki oon muutamana päivänä ottanu puol lasii kotikaljaa, maito nousee korviin..eli ei kiitos enää:headphone::hilarious:

Neuvolasta antoivat neuvon että meillä voi kokeilla mallasuutetta ja poika silloin oli vajaa 4 vko. Tällä hetkellä tulee yks kakka per vrk ja nyt muutama kertana ollut myrkynvihreää ja korvikkeella on.

Täytyypä tuosta mallasuutteesta kysyä perjantaina kun on neuvolaan aika ja meillähän on tyttö täysimetyksellä.

Minkälaista vaatetta tollaselle pikkuselle kun auringossa on se +30 ja varjossa varmaan +25? Mitä ootte laittanu tai laitatte tai laittaisitte:playful:

Tänää oli 20 astetta lämmintä ja meil oli pitkähihainen body ja housut jalassa ja harso oli suojana vaunuissa. Niska oli lämmin mutta ei kovin hikinen. Taitaa kyl tulevina lämpöisinä päivinä riittää pelkkä body kun tää oli eka päivä kun näin lämmin sää lenkkeillä.ja varmaa toki lyhythihainenkin menis vaunuissa jos 30 astetta tosiaan lämmintä ois.

Mites muuten ootteko pitäny myssyä tai mitään päässä vaunuillessa tämmöisillä keleillä? Onko tarpeen pitää kun lämmönsäätely jos ei toimi vauvoilla nii hyvin. Alkuu pidin hattua päässä mut otin kyl reissulla pois kun tuntui että nii lämmin on. Kokemusta ei itellä oo että näettekö muut miten tärkeenä pitää myssy kesälämpimillä? Toki siis oli ohut ettei mikää talvipipo ollu :wideyed:

Pitkähihainen body ja ohuet pitkät housut meilläkin oli tänään :) Pipoa en laittanut mut mietin et joku hellehattu tarttis hommata. Toisaalta, kun ei kerran kannata vauvaa suorassa auringonpaisteessa pitää niin ei se lakki niin välttämätön oo. 24 asetta oli tänään, jos menis yli 25 niin laittaisin varmaan lyhythihaisen bodyn ja ehkä jotkut sortsit. Tai sit liivimekon tai sortsihaalarin. Mut tärkeetä on tietty sillon ettei vauva oo auringossa :) On tää kyl niin erilaista pukee näin pientä vauvaa kesällä kun meijän pojat on ekana kesänä ollu jo reippaasti yli puol vuotta ja konttaillu ympäriinsä, loppukesästä kävelleetkin, niin on ollu jotenkin helpompi pukea.

Miten usein ootte käyttäny kylvyssä? Mietin ite näin kesällä kun vauva hikoaa varsinkin ku ährää ja touhottaa välillä että ihan hikinen selkä. Kannattasko joka päivä käyttää ihan jo iltarutiinien vuoksi edellyttäen että iho kestää sen? Miten ootte ajatellu tai miten edellisten vauvojen kanssa tehny?

Mä oon yleensä käyttänyt vain kerran, mutta noi mun isommat lapset on syntynyt syksyllä niin ei oo ollut kuuma. Nyt oon käyttänyt välillä kaks tai kolmekin kertaa viikossa. Ja melkein sama se on vaikka kylvettäis joka päiväkin kun tää puklaa niin paljon, että joka tapauksessa täytyy kaks kertaa päivässä pestä kädet, leuanalunen ja tukka tosta sivuista. Ja tietty peppua tulee kans pestyä kun kakkaa. Eli ei siihen paljon jää enää sellaista paikkaa mitä ei pesis joka tapauksessa päivittäin :grin

Meillä lähes joka päivä kylvetään, pari päivää oli kun ei kukaan hionnu eikä puklaillu ja illalla nukahti hyvin, muuten käytetään iltarutiinina että kylpy, syöttö ja nukkumaan :)
Varsinkin nyt on myös ihan tarviskin kun vauva hikoo ja me hikoillaan niin että tarttuu vauvaan, ja puklailee ja imee käsiään niin että on aina iltaan mennessä limanen :grin
Ei oo näyttäny ihoa ärsyttävän, päin vastoin autto kuivaan ihoon kun lisättiin öljyä veteen. :)

Mä oon käyttänyt vauvaa 2 x vko pesuilla tietysti jos tuntuu hirveän limaselle tms niin sit useammin:)

Meillä about joka toinen päivä. Useammin tai harvemmin tarpeen mukaan.

Meillä oli pientä känkkäränkkää ilmassa kun oltiin 2 päivää lähes jatkuvasti liikenteessä ja enempi ja vähempi melussa niin tyttö siitä kyllä stressaantu. Meni vähän yliväsyneeksi ja ei sitte osannu laittaa nukkumaan.

Mitens te ootta tehny vauvaa auttaaksenne kun hänellä on aika paljon ilmaa masussa ja päästelee pieruja tosi usein.. Täysimetyksellä hän on ja syödessä ehkä puolet ajasta syö samalla maiskuttaen.. kuulee kun sitä ilmaa menee. Onkohan ongelma siinä vai pitäskö kokeilla vuorotellen jättää joitain asioita pois omasta ruokavaliosta jos siellä onkin joku syypää.. Neuvolan piti olla pe ja oisin kysyny sillon mutta aika peruuntu ku lääkäri oli itse kipeänä.

Takaisin