Vauvan kanssa

Pitikin mennä toivomaan että yöt paranisi tuosta panttauksen lopetuksesta.. Satsit tuli vielä toistamiseen eilen mutta yö oli ihan kamala.. Poika ei suostunut nukkumaan sängyssään lainkaan ja vieressäkin vain jos nukahti tissille ja oli itse vieressä sen jälkeen täysin liikkumatta.. :sad001 Päivä on ollut yhtä huutoa ilmavaivojen takia ja on nukkunut aamu 7 jälkeen vain parit 15 min unet..
Aloitin tänään herkkävatsaisen nutrilon omneo korvikkeen.. Esikoisella se toimi kovaan vatsaan.. Toivottavasti siitä löytyy apua ilmavaivoihin. Hetken jo mietin lähteä lääkäriin saakka pojan kanssa kun huuto oli niin kamala ja tuntuu että tukehtuu ja pää oli ihan tulipunainen.. Lämmin kylpy auttoi onneksi ja sinnekin melkein joutui vaatteet päällä kun ei huuto meinannut katketa ja yltyi vain riisuessa..
 
Meillä mennyt jo pari kk juuri tuolla omneolla. On sopinut meidän pojalle kyllä hyvin. Kakka tulee kerran tai joskus jopa 3 päivässä. Eikä mielestäni nyt niin kovin hintavaa ole kuin kestää ainakin 3vrk meillä se purkki. Tottunut jo että vettä keittää valmiiksi aamuin illoin ja mikrossa vaan lämmittää sitä ja jauheet sekaan ja sekoitus nii valmista. Ja ilmaa kyllä tulee pieruina tosi hyvin eikä vatsaa valittele. Eikä puklaile paljoa, johtuneeko sitten korvikkeesta vai muuten että ei ole puklailevaa sorttia.
 
Meillä näköjään se mallasuute auttoi. Annoin kolmena päivänä peräkkäin ja joka päivä tuli yks kakka, neljäntenä päivänä tulikin sit jo 6kakkaa ilman uutteita. Poika ollut paaaaljon rauhallisempi nyt tämän yö. :)
 
Meillä mennyt jo pari kk juuri tuolla omneolla. On sopinut meidän pojalle kyllä hyvin. Kakka tulee kerran tai joskus jopa 3 päivässä. Eikä mielestäni nyt niin kovin hintavaa ole kuin kestää ainakin 3vrk meillä se purkki. Tottunut jo että vettä keittää valmiiksi aamuin illoin ja mikrossa vaan lämmittää sitä ja jauheet sekaan ja sekoitus nii valmista. Ja ilmaa kyllä tulee pieruina tosi hyvin eikä vatsaa valittele. Eikä puklaile paljoa, johtuneeko sitten korvikkeesta vai muuten että ei ole puklailevaa sorttia.

Meilläkin viime yö meni paremmin ja tänään ei ole vatsaa huutanut.. Ilmaa tulee pihalle, muttei huudon kanssa.. Vatsakin toimi pojalla heti aamusta..
Meilläkään ei poika ole puklailevaa sorttia mutta Tuuti korvikkeen jälkeen monesti puklua tuli pitkän ajan päästäkin.. Sitä käytin reissussa kun oli kätevässä pakkauksessa, kotona meni babySemp.. Omneoon keitän kanssa vettä enemmän kerralla ja laitan jääkaappiin lasipulloon ja lämmitän sieltä.. Ulos lämmitän tarvittavan määrän vettä mukaan liian kuumaksi pieneen pulloon ja toiseen jauheet valmiiksi.. Vesi ehtii sitten jäähtyä sopivaksi..
 
Tuo tuuti on muuten sellanen korvike, että olen kuullu monelta äidiltä että vauva puklailee sitä mutta muita ei. Meillä oli esikoisella kans se hetken käytössä mutta se pukluaminen oli järkyttävää ni vaihdettiin sitte toiseen. Ainoo hyvä asia siinä on kätevä pakkaus . :D
 
Tuo tuuti on muuten sellanen korvike, että olen kuullu monelta äidiltä että vauva puklailee sitä mutta muita ei. Meillä oli esikoisella kans se hetken käytössä mutta se pukluaminen oli järkyttävää ni vaihdettiin sitte toiseen. Ainoo hyvä asia siinä on kätevä pakkaus . :D

Meidän synnärillä vaihtoivat korvikkeen nannista tuutiin just ton pakkauksen kätevyyden takia :shifty:
 
Jos vauva kasvaa täysimetyksellä hyvin niin periaatteessa korviketta ei tarvii alkaa antaan ainakaan vielä? Missä vaiheessa vauva alkaa sitten tarviin korviketta? Niinkun ns. juomana? Esim. Kun soseet alotetaan kohta niin riittääkö juomaksi edelleen pelkkä rintamaito/imetys?
 
Enkkumamatobe, korviketta ei tarvihe olleskaa antaa jos vauveli kasvaa hyvin tissillä:headphone: jos maitoo tulee vielä kun kiinteät alotetaan niin varmaan sitä annetaan lisäksi..sit jos ei riitä niin korvikkeita:happy:
 
Jep, korvikkeita ei tarvita ollenkaan. Tissimaitoa vuoden ikään asti kiinteiden kanssa ja sitten voi jo antaa lehmänmaitoa. Tietysti voi jatkaa äidinmaidolla senkin jälkeen.
 
Ei kauheen aktiivista oo tää meno täällä enää, mutta vähän kyselyä teille ketkä vielä seuraatte. :)
Miten teillä on synnytyksestä palautuminen sujunu? Itellä on menny sanotaanko et ihan hienosti kaikki, mutta yks asia vähä askarruttaa. Kun jälkivuodon jälkeen alko tulla valkovuotoa ihan tosi runsaasti ja joka päivä enkä tiiä mistä ihmatusta se johtuu. Jälkitarkastuksessa tähä ei sanottu mitään. Papan oon menossa otattaa heti ku terkalla on vapaata. Sitten lisäks toi alapään hole on sellanen valtamerilaivan kokonen eikä yhtään normaali ja tuntuu että sisuskalut valuu pihalle, taitaa siis olla vaan tunne kun en nää mitään pihalle tunkevaa. En tiiä liittyykö nuo sitten toisiinsa jollain tapaa. Lantionpohjan lihaksia oon koettanu treenailla, mutta ei oo vielä näkyvää tulosta tullu....
 
Mulle tehtiin sektio joten en oo ihan varma sun tuntemuksista..ehkä soittaisin jollekkin asiasta tietävälle jos askarruttaa:) ite soittelin tosta leikkaushaavasta ja kävin näyttää varuulteen kun on vieläkin kipuillu (synnytyksestä päälle 3kk)
 
Moikka. Olen uus täällä foorumilla ajattelin et jos täältä sais vähän vertaistukee ☺.

Kotona ollaan 3.5 kk tyttelin kanssa (ensimmäinen lapsi).

Tossa oli puhetta, et miten on palauduttu synnytyksestä. Mulla oli alatiesynnytys ja oon palautunu hyvin. Menkatki on tullu noin kuukaus sitte. Ainoastaan lonkat pakkaa olee viel hiuka arat ja välillä öisin särkee.
 
Täälläkin palauduttu hyvin. Laskeuma jäi synnytyksestä kun imukuppisynnytys oli, välillä tuntuu vähän tunnetta ihan kuin valahtais jotakin. Ei haittaa kyl elämää kovinkaa suuresti mutta ärsyttää vaan. Liekkö mitään korjausta tapahtuu vaikka lantionpohjia koittanu ahkerasti reenailla. Välilihan leikkaus kohtaki hyvi parantu aikoinaa ja ehkä vähän tuntuu pientä kiristystä mutta muuten paikat iha kunnossa. Painoki alkaa olla kilon päässä lähtöpainosta. Ahkera lenkkeily pienentäny kyllä reisiä. Erkaumaa on kyllä aika paljon omien kokeilujen perusteella. Saa nähä auttaako syvien vatsalihasten aktivointi siihen ajan kanssa että palautuuko miten ja milloin. Vatsa vähän pömpöttää mutta tietysti onhan siinä pelastusrengasta mikä normaali tiettu raskaana olon jälkeen kun iho venyy.
 
Täälläkin palauduttu hyvin. Laskeuma jäi synnytyksestä kun imukuppisynnytys oli, välillä tuntuu vähän tunnetta ihan kuin valahtais jotakin. Ei haittaa kyl elämää kovinkaa suuresti mutta ärsyttää vaan. Liekkö mitään korjausta tapahtuu vaikka lantionpohjia koittanu ahkerasti reenailla. Välilihan leikkaus kohtaki hyvi parantu aikoinaa ja ehkä vähän tuntuu pientä kiristystä mutta muuten paikat iha kunnossa. Painoki alkaa olla kilon päässä lähtöpainosta. Ahkera lenkkeily pienentäny kyllä reisiä. Erkaumaa on kyllä aika paljon omien kokeilujen perusteella. Saa nähä auttaako syvien vatsalihasten aktivointi siihen ajan kanssa että palautuuko miten ja milloin. Vatsa vähän pömpöttää mutta tietysti onhan siinä pelastusrengasta mikä normaali tiettu raskaana olon jälkeen kun iho venyy.


Mulla myös oli imukuppisynnytys, et liekö vaikuttaa asiaan. :) eppari täälläki parantunu hyvin. Ja joo, pelastusrengas on täälläki tossa mahassa, ihmekös tuo kun on kaks synnytystä takana .. :D
 
Palautuminen menny ihmeen hyvin mulla. Jotenki odotin hankalampaa. Jälkivuoto loppu 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ja alapään arkuus pari viikkoa myöhemmin. Normaali alatiesynnytys ja epparia ei tarvinu ja pieni nirhauma vain oli jossain. Mitään painetta oo tuntunu.

Lantiopohjan lihakset oli tottakai selkeästi löysemmät kun ennen synnytystä mutta jo viikon treenin jälkeen luulen että palautu. Pysty pysäyttää suihkun ongelmitta kun synnytyksen jälkeen taas melkeen nauratti kun se ei meinannu loppua vaikka kuin jännitti lihaksia.

Kilot meni jo aikaan ennen synnytystä mutta tää kotoilu ja herkuttelu nosti taas pari kiloa takas.. Bad girl. Nyt oon yrittäny keksiä millä sais kilot kuriin. Siis tiedän toki että liikunta ja ruokavalio mutta tässä on kieltämättä tullu aika paljon laiskistuttua. Töissä kumminki olin sen 8h jaloillani ja liikkeessä nii nyt hiukan eri..

Mitäs te tykkäätte napostella tai syödä ihan kunnon ateriana? Mikä ois täyttävää ja pitäis nälän kurissa. Juoda yritän myös muistaa koska tiedän että pelkkä jano voi saada himoitseen ruokaa tai makeaa myöskin. Mulla itsellä ainakin.
 
Mulla on painon lasku pysähtyny jo ajat sitte mutta se onni et ei oo lähteny nousemaan. :) oon vain yrittäny syödä säännöllisesti viis kertaa päivässä, ihan perusruokia. Mutta en kiellä etteikö tulis naposteltua vähän liialti makeetakin.. pitäis saaha itteä niskasta kiinni ja alottaa jonkun sortin kuntoremontti mutta mulla on hävinny itsekuri näitten lasten myötä. Rasittaa ku koko ajan väsyttää ni sitä sitte antaa itelleen luvan herkutella yms, vaikka paras ois painella ulkoilmaan lenkille.

Niin, tohon aikasempaan liittyen vielä. Miten teillä on lähteny seksielämä sujumaan synnytyksen jälkeen? Meillä odotettiin se 6vk mitä mulla jälkivuoto kesti, sen jälkeen kokeiltiin ja sattu niin kamalasti että ei pystyny. Tuohon siis varmasti vaikutti sekä synnytys ja se endometrioosi mikä mulla on. Pari viikkoa siitä jo onnistu sitten, mutta tässä on nyt viimiset kolme viikkoa ollu sillain et mua ei vois vähempää kiinnostaa koko asia, kun tuo alapää on niin vieras. Ja miehellä taitaa olla sama vika et ei kiinnosta kun ei oo ollu millään lailla aktiivinen koko asian suhteen. Pelottaa, että normalisoituuko tää ikinä. Ei esikoisen jälkeen ollu tämmöstä. :eek:
 
Me kokeiltiin eka kerran 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ja ekat kerrat oli vähän oli vielä arka mutta liukkari helpotti. En ole kysyny ees mieheltä onko huomannu eroa entiseen. :P
 
Täällä yks napostelija hep! Paino on pysyny kurissa, mutta pahoin pelkään että mitä tapahtuu kun imetys loppuu. Oon syöny proteiini pitosta safkaa,se onn pitäny nälkää kurissa. Syön perus rahkaa ja siihen makean himoa hellittämään kaadan vattukeittoa..sit ei oo niin hirveät himot..paljon kasviksiii, eri muodoissa, tuoreeltaan,keitettynä ja paistettuna...ja pähkinöitä oon napostellu etten ois alati sipsihyllyllä :playful: seksielämä meillä..hmm kellottamista:bag: ihan hyvälle on alkanu tuntuu,ekat kerrat sattu.
 
Takaisin
Top