Vauvan (ja äidin) unet

En osaa kyl sanoo tuohon mitään Tiiimpuu, oisko se toinen tutti just sit kuiva/viilee ja vanha märkä/lämmin ni se toinen kelpaa sit paremmin?

Meillä on nukkupäivä tänään. Yöunet 20.30 - 7.50, aamupäiväunet 9.30-11.30 ja nyt päiväunet 13- edelleen nukkuu ja kello on 14.15... yöllä tietty syödä lupsutteli muutamia minuutteja, mut nukku samalla..
 
Totta mileim se että tämä meidän neiti on tähänki saakka ollu aika tarkka ni jos se sit on tuo että se tutti on kuiva :-D

Pitänee alkaa aina pitämään kahta tuttia mukana niin voi vaihdella..
 
Meillä jatkuu edelleen sama yörytmi. Tosin kellojen siirto ja äidin halu myöhästytti nukkumaanmenon klo 20. Herätään ylös n. 8.30. Tähän väliin mahtuu edelleen kaksi tai kolme syöttöä.. pikkuhiljaa vähennellyt korvikkeen määrää yöllä kun huomaan, että syöminen alkaa olla neidille enemmän tapa kuin nälkää..
Jospa sitä kohta saisi nukkua kokonaisia öitä :-D
 
Meillä helpottui yöt älyttömästi, kun siirrettiin poika isompaan pinnikseen omaan huoneeseensa (kun ei enää mahtunut meidän makkariin). Tuntuu että kaikki nukutaan paremmin kun ei herätä toistemme tuhinoihin ja pyörimisiin. Jo pari yötä menny yhdellä syötöllä n. klo 21-8. Ja eilen hän jopa nukkui sängyssään päiväunia! Ekaa kertaa ikinä! 20 minuuttia, mutta silti :D
 
Tiiimpuu, kuulostaa kyllä loogiselta se et viilee tutti kelpaa. Mut siis meillä samaa et päikkyjä menny n 30 min tai jotai eli on jo nukahtanu nii alkaa itku mut ku meen vaunujen luo nii on tutti sussa ja silmät kiinni. Mistä lie itkut johtuu :wideyed:

Vain noin tasatunnein välein ne silmät täröttää apposen auki kesken päikkyjen :hilarious: Tai mun mielestä kesken päikkyjen eli aamupäiväpäikyt pitkitän 2-3 tuntiin vaunuja hytkyttämållä (noin tasatunnein) ja tuttia suuhun laittamalla.
 
Pääsinkin sanomasta. Meillä alkoi 4kk yöhulinat kai. Tänä yönä herätty useammi ku laki sallii, pitäisi päästä mahalleen mutta kaikkien peittojen kanssa ei aina onnistu -> kamala huuto.. mikään ei auta..
Kun pääsee masulleen, ei osaa lepuuttaa päätä -> väsyy -> kamala huuto... huhhuh..
viideltä herättiin eikä neitiä enää saanu nukutettua millään keinoin..
 
Pääsinkin sanomasta. Meillä alkoi 4kk yöhulinat kai. Tänä yönä herätty useammi ku laki sallii, pitäisi päästä mahalleen mutta kaikkien peittojen kanssa ei aina onnistu -> kamala huuto.. mikään ei auta..
Kun pääsee masulleen, ei osaa lepuuttaa päätä -> väsyy -> kamala huuto... huhhuh..
viideltä herättiin eikä neitiä enää saanu nukutettua millään keinoin..

Nii myötätunnot. Meillä hulinoitu jo 2 vk. Mua nii nauratti ku selvis miks likka herää joka toinen tunti ja itkua ei saa loppumaan tyyliin edes tissillä. Ja kun neiti on ollu tähän asti hyväuninen öisin ja ei itke paljoa. Laitoin isännälle sitte töihin viestiä et neitillä on 4 kk hulinat (törmäsin yöllä nettiä selaessani ko asiaan imetyksen tuki ry sivuilta) nii isäntä vastas et sanotaanko siinä kauanko se hulinoi? :hilarious: kyllä repesin. Nyt vois ehkä vähä olla rauhoittumassa et kyl meil se 2-3 vk hulistaan/hulistiin.
 
Saa nähdä onko meilläkin alkamassa hulinat. Vauva oli keskellä yötä yhtäkkiä ihan pirtsakka. :D Nukahti onneksi kyllä aika hyvin uudelleen, mutta mä jo ehdin ajattelemaan vauvan valvovan pitempäänkin. On kuitenkin aina yleensä ihan unessa kun "herää" syömään, tuskin siis herää edes kunnolla. Että joo, katsotaan minkälaisia öitä on tulossa. :joyful:
 
Meilläkin taitaa olla alkanut ne hulinat. Viime yönä tyttö heräsi tunniksi valvomaan. Ja pari viime yötä mennyt heräillen syömään 1-2 tunnin välein. Aktiivisuusranneke näytti viime yönä pisimmän unipätkän olleen 2h15min. No onneksi ei kovasti silti väsytä. Huomenna tyttö onkin sen 4kk.
 
Onkos muilla tätä: vauva nukkuu ja "herää" yöllä vain pari kertaa syömään, mutta äiti itse ei saa nukuttua! Minulla kestää nykyisin pitkään saada unta illalla, kun vauva on jo nukahtanut, nukun huonosti ja heräilen pitkin yötä vähän väliä ja sitten herään aamulla hieman ennen kuutta jo valvomaan! Ja vauva yleensä nukkuu 8-9 asti. Sitten kyllä väsyttää, kun vauva herää... Todella rasittavaa, tartteisin kyllä sitä unta. Olen jopa miettinyt, josko minun täytyisi nyt vihdoin alkaa siirtää vauva omaan sivuvaunuunsa nukkumaan, että osaisin itsekin nukkua, enkä koko ajan olisi turhaan vauvalle tissiä tarjoamassa kun vähän heiluu, kun ei hän syö niin usein kuin meinaan tarjota! :D
 
Jenskis, on kyllä. Mä kyllä nukahdan illalla, mut en aina saa syöttöjen jälkeen unta, vaan saatan valvoa 1-3h omaan piikkiin. Todella rasittavaa, mäkin tarvitsisin kyllä enemmän unta. Veikkaan hormoneita, luulisin et tää menee jossain vaiheessa ohi.
 
Samaa vaivaa täällä. Nukahtaminen illalla sekä syöttöjen jälkeen todella haastavaa. Klo 02-04 on mun suden hetki. Raivostuttavaa!
 
Täällä heräillään kanssa n. 2-3 kertaa yössä, vaikkei vauva heräisi. Luulen, että se on imetyshormoneista tai jostain muusta kuin ulkoisista ärsykkeistä kiinni. Meillä vauva nukkuu omassa sängyssä ja minä korvatulpilla, ja herään silti. :shifty:
 
Heräilyjä täälläkin.Todella ärsyttävää,kun poika nukkuu tyytyväisenä.Ja aina 2-4 välillä.Viime yönä onneks nukuin kunnolla pitkästä aikaa,vaikka poika söikin 4 kertaa.
 
Mie nukkuisin ku tukki yöllä, mut joskus iltaisin uni ei vaan meinaa tulla. Alkuviikosta valvoin vielä klo 2 kun kolotti olevinaan joka paikkaan ja asento ei vaan löytynyt. Sit rupes jo v*tuttamaan ku kolme tuntia vaan hyörii ja pyörii kun vois nukkua... ja se ei ainakaan lisää nukuttanut.
Mies heräs töihin viideltä, et tulihan siinä pari tuntia nukuttua. Tyttö söi vielä 2-5 välillä ainakin kerran..
 
Meillä varmaa nää 4kk hulinat rauhoittumassa kun likka vetää jo unta kuulaan n 4 tunnin pätkiä. Voin kertoa että nyt tainnutustaktiikka ainaki autto eli pari viikkoa ku on vedetty lyhyillä unilla ja vielä lyhyemmillä pätkillä nii nyt kun likka tursottaa, nii teen minäki. Mut hulinoita on viel jäljellä ku neitillä iltaisin ei millään meinais rauhoittuatau saada unesta kii. Nyt ollaan täs luonnollisella yötankilla nii siks hereillä :hilarious:
 
Sadetuuli, katsoinkin postausajankohtaa, että siellä ollaan ajoissa valveilla :)
Me oltiin eilen ekassa vauvauinnissa, ja se meni kuin vanhalta tekijältä. Mulle kehitteli tiehyttukioksen rintaan, ja eilinen oli osaltani piinaava. Onneksi tilanne oli hiukan tasoittunut, koska juuri tuollaisena päivänä tyttö otti 6 tunnin unoset. Eli en olisi saanut tyhjennysapua sieltä suunnalta. Meillä siis poikkeuksellisen pitkä ensimmäinen unijakso, tankkaukset 02 ja 05. Aamuun kävi ähisemään 06:45. Kaikki tämä virkisti äidin kehoa ja mieltä!!
 
Meillä piti taas alkaa sontimaan keskellä yötä. 23.30 - 00.00 tuli kolme vaipallista ja hoitopöytäkin sai osansa kesken vaipanvaihdon.....
Nukahti takas 01.00 ja yritti raapia rintansa irti, en ymmärrä mikä siinä nyt niin kutitti.. hölväsin rasvaa ja vaikka mitä pitkin yötä siihen, mut ei. Ois varmaan ilman sitä nukahtanut aiemmin jo
 
Siis meillä hulinat on ohi, silloin heräili öisin tunnin välein.
Mutta edelleen heräilee 2 tunnin/alle kahden tunnin välein öisin. Ihan alusta asti ollut sama homma. Alan olee niiin poikki öisin.... Viime illalla nukkumaan 21, 23 heräs, 01 heräs, 03 heräs, 05 heräs ja 07 heräs ja noustiin... Joka välissä siis söi..
Onko kenelläkään samaa?
 
Siis meillä hulinat on ohi, silloin heräili öisin tunnin välein.
Mutta edelleen heräilee 2 tunnin/alle kahden tunnin välein öisin. Ihan alusta asti ollut sama homma. Alan olee niiin poikki öisin.... Viime illalla nukkumaan 21, 23 heräs, 01 heräs, 03 heräs, 05 heräs ja 07 heräs ja noustiin... Joka välissä siis söi..
Onko kenelläkään samaa?

Meillä aika pitkälle. Eka unijakso voi olla 3-4 tuntia, mutta sen jälkeen max 2 tuntia. Viidestä lähtien tunnin välein.

Mä vaan luotan siihen, että joskus ne jaksojen kestot kasvaa, pakkohan niiden on :D Mä oon ollut aina huonouninen, joten olen tottunut pätkäuniin. En siis ole ihan kuollut, vielä.
 
Takaisin
Top