Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jestas miten teillä on pieniä ja sieviä mahoja :) mulla on jo tämmönen mega pallero ja viikkoja vasta 32+5 :eek: Kuinkahan iso se tuleekaan olemaan lopussa...jaiks. Ootteko pitkiä vai muuten vaan söpöt pikkumahat? :) Mä kyllä oon vähän tällanen hukkapätkä, 155cm sulka päässä eli ehkä se suuruus johtuu siitä..tai sit meille tulee megavauva, iiiks! :confused::grin Tässäpä kuva:

Täh? Näitkö tuota minun pallukkaa? :D tunnen tuskasi, huikeat 150cm pituutta tällä mammalla!

No joo, m-annika, sulla ehkä oli vähän jo lähempänä samaa koko luokkaa kun mulla :p Nää kaikki muut on ihan minejä :wink

Musta tuntuu et teijän kaikken masut on jo laskeutunu ja mulla alkaa maha tuolta tissien alapuolelta heti :rolleyes:
Eli tarkottaako tää ny sit sitä että kidun tän pallon kanssa elokuuhun:D

Mulla taas tuntuu että mun vauveli on vasta tässä viimesen viikon aikana (nyt viikkoja 35+2) noussu jotenkin ylemmäs. Vatta tuntuu nyt tyhjältä alhaalta ja virtsarakkookaan ei enään paina koko aikaa. En tiiä sit johtuuko se sitten mun tilavasta lantiosta. Että vauva ei enään mahdu olemaan siellä alhaalla niin ois sitten noussu ylemmäs. Vauva on kuitenkin ollu rt:ssä jo koko ajan puolesta välistä raskautta että ei kääntymisestäkään luultavimmin oo kyse. No on se mukava kun nyt on siltä osin helpompi olla ja vessassakaan ei tarvii rampata koko aikaa. :)

Hellou!
Päätin kanssa tässä liittyä keskusteluun :) eli mulla tänään 35+0 ja tänään tuo kuvakin otettu!
Tuntuu kyllä että kovin on pieni masu kun verrannu muiden kuviin. Eipä haittaa jossei paljoa enää kasvaiskaan :P
Esikoinen tulossa, tyttöä lupailivat ja laskettu aika 9.7. Veikkaanpa että tulee pikkasen aikaisemmin, ja toivon myös. Täällä kans oltu pää alespäi jo parisen kuukautta ja kiinnittynytkin kuulemma viime neuvolakäynnin mukaan.
Oireilulta oon aika hyvin säästynyt koko raskauden, oikeastaan ainoat mitä on niin sillon tällön närästää ja nivusiin sängyssä kääntyillessä särkee.
Mullakin sf-mitta mennyt koko ajan yläkäyrällä, viimeisin mittaus 33 viikolla oli 32cm. Oikeastaan ensimmäiset mittaukset meni vielä yläkäyränkin yläpuolella reippaasti :D perjantaina nyt lääkäriaika, kiva tietää onko kohdunkaula jo lyhentynyt yms...
Mites monta teillä muuten lääkärikkäyntejä, oon ihmetellyt että mulla nyt vasta toinen koko raskauden aikana ja tuskin enää kolmatta tulee? Neuvolassa myös todella harvoin, nyt toki alkaa viikon välein käynnit.. muistelin vain siskoni neuvolakortista että lääkärin tarkastuksia olisi ollut useampi :o

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1401882890752.jpg
    1401882890752.jpg
    45.9 KB · Katsottu: 91
Niipä, kaikkien mahat tuntuu niin kauhean pieniltä ku ite on tämmönen megajätti :) tänään käytiin ultrassa ja pituusarvioiden mukaan mennään samoilla viikoilla kun on laskettukki :) vaikkakin sf-mitta on koko ajan ollu yläkäyrillä. En ota ressiä asiasta, jokainen vartalo on erilainen!

heikka, tervetuloa mukaan :D Tuohon kysymykseesi lääkärikäynneistä, mullakaan ei ollut kuin kaksi ensimmäisessä raskaudessa. Useimmissa neuvoloissa se vissiin on niin jos ei ole mitään erityistä syytä tarkkailuun.

Mulla olis ollut vaan yksi lääkärikäynti mutta tuli yksi ylimääräinen tuossa pari viikkoa sitten supistusten vuoksi. :eek: Tai siis yks oli ollut raskauden keskivaiheilla, en sitten tiedä onko lopussa vielä joku? Ei ole vielä ainakaan kukaan puhunut mitään että olisi lääkärikäyntejä jäljellä.

Kaksi kai niitä lääkäri käyntejä enää nykyään tosiaan on ellei sit jotain syytä tarkkailla enemmän. Itselläni esim. radi niin on päässyt vähän useammin ultrassa pikkusta pällistelemään, huomenna taas :) Mä oon jo ihan sekasin viikoista :p melkonen möllykkähän tää jo on 34+1?ImageUploadedByVau Foorumi1401893438.700963.jpg

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ai niitä on sitten niin vähän.. juurikin ton ultrauksen takia mielellään kävis useammin että näkis pikkusta :) <3

heikka, meidän kunnassa ei edes ultrata neuvolalääkärikäynneillä. Ainoat ultrat on ne seulonnat (eli nt-ultra ja rakenneultra), sekä sitten äippäpolikäynneillä jos on jotain erityistä raskaudessa, esim. radi. Itsellä oli koko raskauden aikana vain yksi neuvolalääkärikäynti, toinen korvattiin sillä kun kävin äippäpolilla radin takia synnytystapa- ja painoarviossa, jolloin siis ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus.

Aijaa, kyllä meillä on ultrattu, kattoi viimeksi vauvan asennon sillä niin siinä samassa sitten sai ihailla. :) niin siis oli vissiin varmempi kun käsillä painellen..
No mutta onneks ei enää kauaa niin näkee oikeasti hänet! Paljon on tullu nähtyä unia että minkä näköinen ja mitä omia piirteitä ja mitä isän piirteitä hänessä on ♥ jänskääää :)

Meillä on kans neuvolalääkärillä ultra. Vanha ja epätarkka, mut just tuon asennon varmistamista varten kai. Viimeksi mulla katottiin ultralla lähinnä sen takia, ku oli opiskelja mukana, ni sai sitä kokeilla. Meillä ei siis lääkäri ota sillä mitään mittoja tai tee arvioita. Tarjonta ja sydänmensyke kai sillä tarvittaessa katotaan. Niin ja sillo ihan ekalla neuvolakäynnillä käydään terkan kans tarkistaan, että onko siellä kohdussa mitään. Mut esim Oulun puolella kaikki ultraukset on keskitetty yhteen neuvolaan (joka toimii erityisneuvolana myös esim radi-äideille) ja kaupungin neuvoloissa ei ultria ole.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Juu no kun meidän kälyisessä pienessä tk:ssa ei ole laitetta jolla ultrata... sydänääniä sentään kuunnellaan joka neuvolakerralla.

Juu täällä sama, eli sydänääniä kuunnellaan joka kerta semmosella ikivanhalla millä lie laitteella mutta ultraa ei neuvolassa ole. Ultria oli vaan ne kaksi ja ne tehtiin gravidassa sairaalalla. Näin siis jyväskylän keskustan neuvolan puolesta, luulisi että tämänkin kokoisella kaupungilla olis neuvolassa ultralaitteet :eek:

No meillä on kans tosi vanha laite neuvolassa ja sillä viimeksi tarkistettiin asento. Ehkä noin 20 sek meni siihen.

Ei sillä ultralla oo tarvetta katsoa, jos kaikki on sujunu hyvin. Sydänäänet kuunnellaan joka paikassa dopplerilla. Ne voi vaihdella 100-170 välillä ja sitä vaihtelua siinä pitäis ollakki. Jos vauva nukkuu tosi sikeästi, ni syke voi pysytellä aika samanaki, mut sitä vaihtelua ois hyvä kuulua.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin