Vauvamasu!

Äh epistä, mä en saanu tota auki :/

Uskaltaiskohan sitä jossain välissä laittaa itsekin vähän kuvamateriaalia... Ihan selvä vauvamasu on jo, sokea näkee otsallaankin [:D]

Minäkin luulin että minulla on iso maha ja kaikki huomaa että olen raskaana, mutta töissä ihmettelivät kun sanoin että paksuna ollaan että missä ihmeessä sun maha on :O :D No mutta eihän mulla olekaan viikkoja vasta kuin 18+0..

Mulla sen sijaan asiakkaatkin jo kyselee vointeja ja laskettua aikaa. Huvittavaa, mutta ei vielä häiritsevää. Hassua miten se raskaus kaikkia kiinnostaa [;)]

Meillä kaupantäti ihan yllättäen kysyi että onko vielä pitkä aika:D Näytin varmaan niin tuskastuneelta johtuen kuumuudesta että luuli varmaan et oon viimeisilläni,joten en kehdannu vastata muuta kun että ihan tarpeeksi pitkä aika:D

oho niinpäs sen saakin auki siitä [:)] kyllähän masulla tuntuu jo olevan kokoa, tuskaa oli kyllä noi kuumat kelit toivottavasti ei enää tulis nuin kuuma

Ang1, käsitinkö oikein, että paras ystäväsi on miespuolinen? Minusta silloin on vaan täysin normaalia ja tervettä, että hän ei enää ole suhun niin tiiviisti yhteydessä kun olet löytänyt miehen ja mennyt naimisiin. Ystäväsi kunnioittaa sua ja sun miehesi suhdetta, ja tajuaa, että sun aviomiehesi on nyt sun parasystäväsi, ja osaa tehdä tilaa. Miehet (ainakin terveet) kuulemma vaistomaisesti pelkää mustasukkaisen aviomiehen vihaa, eivätkä sen takia halua olla liian läheisesti tekemisissä naimisissa olevia naisten kanssa. [;)] Mä en ole enää sen jälkeen kun aloin mieheni kanssa seurustella, ollut kahden kesken tekemisissä tai yhteyksissä muihin miehiin, vaikka aiemmin olisivat olleet miten hyviä ystäviä. Mieheni on nyt paras ystäväni (ja niinhän sen avioliitossa kuuluu ollakin), vaikka toki mulla on paljon tärkeitä naispuoleisia ystäviä.

Tättärä, mullekin kummit on vähän haaste. Emme aio kastaa vauvaamme, ainoastaan siunaamme, kun emme kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Silti haluaisimme lapsellemme pari rukouskummia (joiden merkitys on siis vähän eri kuin mitä luterilaisessa kirkossa haetaan), mutta vaikka ystäviä on paljon, niin vielä en tiedä ketä valita. Pitää miettiä kriteerit. Ainakin henkilö, jota kunnioittaa ja jonka tietää olevan uskollinen rukoilija. [:)]

Mulla itsellä oli kyl kummit, koska kuuluttiin viel luterilaiseen kirkkoon sillon kun synnyin. Itse kävin uskoon tultuani kasteella 14 vuotiaana, perheeni oli silloin liittynyt Vapaakirkkoon. Mieheni myötä liityin sitten Helluntaikirkkoon, johon myös vauvamme sitten siunataan. Kasteella käyminen on aikanaan lapsemme oma valinta.

Meni vähän ohi mahakeskustelusta... Musta tuntuu, että mä olen jo nyt saanut ihan riittävästi kokemusta isosta mahasta - mut vielä pitäis yli 4 kk jaksaa ja vaan isonee! [8|]

Happy73 , meilläkään ei lasta kasteta vaan siunataan, koska itsekkään emme kuulu luterilaiseen kirkkoon vaan vapaakirkkoon :) meillä esikoisella on 2 kummia jotka ei edes ole uskossa( mun paras ystävä ja miehen paras ystävä) ja nyt tälle seuraavalle on tulossa kaks hyvää ystävää jotka on uskossa, ja on ihana tietää että niistä tulee pikkusen esirukoilijoita :) mä itse tulin uskoon 15 vuotiaana ja oon tänä kesänä menossa kasteelle muutaman viikon päästä :)

ALKUPERÄINEN: Happy73

Ang1, käsitinkö oikein, että paras ystäväsi on miespuolinen? Minusta silloin on vaan täysin normaalia ja tervettä, että hän ei enää ole suhun niin tiiviisti yhteydessä kun olet löytänyt miehen ja mennyt naimisiin. Ystäväsi kunnioittaa sua ja sun miehesi suhdetta, ja tajuaa, että sun aviomiehesi on nyt sun parasystäväsi, ja osaa tehdä tilaa. Miehet (ainakin terveet) kuulemma vaistomaisesti pelkää mustasukkaisen aviomiehen vihaa, eivätkä sen takia halua olla liian läheisesti tekemisissä naimisissa olevia naisten kanssa. [;)] Mä en ole enää sen jälkeen kun aloin mieheni kanssa seurustella, ollut kahden kesken tekemisissä tai yhteyksissä muihin miehiin, vaikka aiemmin olisivat olleet miten hyviä ystäviä. Mieheni on nyt paras ystäväni (ja niinhän sen avioliitossa kuuluu ollakin), vaikka toki mulla on paljon tärkeitä naispuoleisia ystäviä.

Et käsittänyt oikein, ei ole miespuolinen mun paras kaverini. Meillä on aina ollut bestiksen kanssa suhde että ei nähdä kuin muutaman kk välein tms mutta nyt on tosiaan mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin tää homma kun on jo reippaasti yli puolenvuoden välit. Kummankin vakiintumisesta varmasti kyse mutta on se silti merkillistä.

Samoin käynyt mulla, että tyttöaikaiset parhaat ystävät on pikkuhiljaa erkaantuneet vakiintumisten myötä.. Ollaan kyllä toisinaan yhteyksissä, mutta saattaa mennä kuukausia ettei olla missään tekemisissä.. Kun taas miehen kanssa yhteisistä kaveripariskunnista on tullut entistä läheisempiä, johtuen ehkä samoista elämäntilanteista. Sitä vaan jotenkin ajautuu niiden seuraan kenellä on itselläänkin perhettä, kuin että mahan kanssa bailais sinkkukavereiden kans.. Ei sitä elämää enää edes osaa kaivata millon juhlittiin yökaudet..Kai se tärkeysjärjestys muuttuu ?

Ihania masuja teillä. Mullakin raskaus kohta puolessa välissä, mutta edelleenki näytän vaan siltä, että oisin syöny muutaman pullan liikaa. [:D] Välillä olo on kyllä tosi tukala, tuntuu että suolisto ja muut sisäelimet ois ihan litussa. Jos tää maha kasvaaki sisään päin? :p Mitäköhän se on sitten loppuraskaudessa, kun nyt jo tuntuu tältä.   

Olkaa iloisia pienistä mahoista..Mua ärsyttää ku ihmiset katsoo tätä jättiä ja kysyy joko kohta syntyy..Kehtaa siinä sit selitellä et eiku vielä ois kuukausia jäljellä

Vastaat tollasille Mystis, että syntyy sitten kun on valmis! Äläkä välitä muutenkaan tollasesta, jokainen raskaus on omassa ainutlaatuisuudessaan ihana ja kaunis, kuten myös odottaja itse.

Ihania masuja teillä tulin tuolta lokakuisista katsastelee, mitenköhän mun pötsi on niin pieni. Mä saan varmaan kääpiön :D

Mahakuvapäivitys.. Kasvaa se, hitaasti mutta varmasti. :)
Ei toi maha kyllä erotu jos on vähänkin löysempi paita tai tunika päällä.. avoneuvolassa kun viime torstaina kävin niin joku ennestään tuntematon hoitaja luuli etten oo viel ekaakaan kertaa neuvolassa käynyt. Kyllä se tuntu ihmettelevän vielä senki jälkeen kun sai neuvolakorttini eteensä ja huomas et täs ollaa yli puolivälin. :'D

Melinda:
onhan sulla selkeesti kuitenkin kasvanut masu. Ja jotkut vaan on tosi pienikokoisia raskausaikanakin. Pääasia,että vauva kasvaa ja kehittyy.

pinkkitimantti82 : niinpä, vauva on kuitenkin viikkoihinsa nähden normaalisti kasvanut ja kehittynyt :)
Äidilläni oli  myös kummassakin raskaudessaan hitaasti mutta varmasti kasvanut maha jolle oli kanssa vähän naureskeltu, oon varmaan perinyt siltä sen ominaisuuden vaan. No, pääasia että raskaus menee hyvin. :)

Itse olen viikkolla 21 ja risat, miksei mahani jo näy? Ultrassa ja neuvolassa kaikki näyttäisi olevan aivan kohillaan, mutta ihmetyttää, kun katselen noita fotoja, että missä se pömpäkkä viipyy???

Koot ovat minulla 166 cm/79 kg, ja vartaloni on erittäin sopusuhtainen. Että vaikka lievää ylipainoa on, se on sen verran tasaseen menny niihin naisellisiin paikkoihin (lue reidet, peppu/lantio ja rinnat), että silleen ei ole mulla mahaa. Mutta nyt...voiko olla vain mahdollista, ettei kaikille kasva niin suurta masua että sitä kaikki huomaisi. Vielä voin ihan hyvin vedellä normivaatteilla (isommat rintsikat tosin ostin).

Vauva potkii ja telmii masussa jo ihanasti...!!!

Masut kasvaa kaikilla eri tahtia ja erilaisiksi. Mulla myös tuttu menee samoilla viikoilla ku mä, eikä mahaa meinaa kuulua. Mutta kyllä se sieltä kaikille tulee, ei huolta [:)] Ja kivaa kun liikkeet kuitenkin tuntuu!

Takaisin