Vauvamasu!

tättärä

Puuhakas puhuja
Pitääpä teillekin esitellä, että minulla on jo MAHA! Ja meidän kun piti pitää asia salassa piiiitkääään!


Huoh, tällaista se kai on, kerta kerralta vaikeampi salata....
 
Voi ihana :D Mullaki masu, mutta taitaa olla suurin osa pelkkää turvotusta, kun ei enää omia farkkujakaan voi päällä pitää.. joutunu ostaan kahdet uudet housut jo, että on ees jotain päälle pantavaa! :O
 
Oispa mullakin vauvamasu, mutta taitaa tuo pömppö olla nyt tällä kertaa vain jatkuvalla syömisellä kasvatettua rasvakerrosta :) Ihan ton lakon takia vaan...jos vaikka ruoka sattuis kaupasta loppuun :D
 
Ihana maha!
Mullaki on maha, mut se on ihan rehellistä flädää. Ymmärrettävistä syistä en kuvaa teille siitä ole taltioinut... Turvotuksia oon keränny nyt täs parin viikon aikana ihan tosissaan, suolasta ku on PAKKO syödä ni nesteethän ne kroppaan jumii... housut kiristää ja paidatkin. Työvaatteet saa ihan just vaihtaa kokoa isompiin ja sittenhän ne lahkeet tulee metrin verran meikäläisen perässä. Ah, tunnen oloni kaikkea muuta kuin kauniiksi ja hehkeäksi! [:D]
 
Rohkenin nyt kuitenni laittaa mahani tänne, yhtäkaikki, vauvamahalta se näyttää, vaikka turvotusta tieten onkin. tänä aamuna otettu tuo viikkoja siis 9+5.. onko kellään muulla jo noin näkyvä? mulla ei kesätakki päälle mene.. ja kuitenkin olen pieni ja hoikka, eikä normaalisti ole kuin lautamaha..







 
Hävettää myöntää, mutta mun näyttää aika samalta ja ei oo ees turvotusta enää :D Onneks ei oo tullu mitään lihomiskriisiä, vaakakin näyttää vaan kiloa enemmän ku ennen raskautta. Kohta pitäs päästä jo salillekin takas ku olo alkaa helpottua. Pikkusen kyllä hävettää ja siksi kaipaisin jo sitä vauvamahaa, viikonloppunakin tuleva isoisoäiti nappas mahasta kiinni ja sano "onhan täällä jo jotain". Joo, läskiä :D No ei pidä stressata tälläsestä, elämää se vain on.
 
On se niin yksilöllistä toi masun esiin tuleminen :) Ekassa raskaudessa mulla tais näkyä siinä viikolla 18-19, että vauvaa ootellaan ja nyt tuntuu et jotain kumpua olis jo alavatsassa. Lähtöpaino sama molemmissa raskauksissa ja hirmusen pieni rasvaprosentti on liikuntaharrastusten takia,  mutta nyt olen aivan varma että kaikki näkee jo tän raskauden. Ehkä kuvittelen ja toiveajattelen niin :) Kannattaa olla ylpeä omasta kasvavasta masusta ja hemmotella itseä kaikilla ihanilla jutuilla [;)]
 
Onpas siellä jo ihanan kokonen masu!! Itellä kans sen verran läsää päällä, ettei tie minkä kokonen olis oma masu :D
Turvottaa hirveesti ja huomaa kanssa vaatteista, ettei meinaa mahtua päälle..onneks nyky muoti on niin kivan peittävää,että varsinkin paidat sopii tosi kivasti päälle viel pitkän aikaa!![:)]
 
Hienoja masuja täällä jo! Ihania, kovasti odottelen omankin masun kasvamista [:)]
Mulla kans tuntuu että on turvotusta vaikka muille jakaa, tänään on ollut hieman parempi päivä vaikka ruoka menee huonosti alas..
 
Heippa!

Mulla myös maha kasvanu. Mä ajattelin ettei maha voi viel täs vaihees kasvaa varsinki ku ekaa ootan. Oon sanonu kaikille jotka tietää et tää on vaan turvotusta tai ruuan aiheuttamaa. Mun mummu myös katteli täs yks päivä mun mahaa ja sano ettei siel vaan ois joku. Sanoin et ruuan aiheuttamaa. Meijän suku on aika hoikka. Joten kyl ne heti huomaa. Mul on ehkä kilo tullu painoo.
Voiko se oikeesti olla muutakin ku turvotusta?[:D]
 
Mä olen ollut siinä uskossa, että ei tässä vielä ole mitään hätää tämän näkymisen osalta (mennään nyt 10+1), mutta työkaveri sitten eilen kysäisi, että ootko raskaana...?
Ensimmäistä siis odotellaan, eikä mulla ole mielestäni mitään masua, mitä nyt turvotusta välillä, mutta en tiedä mikä nyt sitten paljasti, kun syön ihan normaalisti, enkä voi pahoin eikä ole mitään sellaista, minkä pitäisi paljastaa minun olevan raskaana.
Olin kai vain laittanut liian löysän paidan päälle viime viikolla...
 
Argh, en oikein tiedä kuinka tähänkin pitäisi suhtautua, sillä olin ajatellut, että en ilmoita töissä tästä asiasta vielä pitkään aikaan, ja läheisimmilekin työkavereille ehkä viikon kahden kuluttua, kun ollaan "turvallisilla vesillä".
 
Minäkin ajattelin, että masu ei vielä näy pitkiin aikoihin, mutta tosi aikasin alko näkymään :/ vaikka kuin vetäis sisään mahaa niin vauvamasu on.. ehkä se, että olen tosi pieni kokoinen (150 cm, 45 kg ) vaikuttaa asiaan.. Onhan se kait selvvää, kun ei ylimääräistä ole niin pienikin tulee ennemmin esiin.? työkaverit huomattivat jo pari viikkoa sitten, että oon pyöristyny samoin kuin kaverini nyt viikonloppuna ihan mielissään, että sulla jo tosiaan noin iso maha. :O viikkoja vasta 10 + 5. mutta näin se varmaankin vaan menee.. :)
 
Ninuska, ehkä sulla on vaan se raskauden hehku kasvoilla, mikä paljasti [:D]

Mahasta vielä piti sanoa, että mulla on hassusti jääny kaikki rasvat vatsalle, reisiin ei oo tullu mitään lisää. Turvotukset on myös tulleet taas takaisin, joten melko pömppöhän tämä jo on. Yhetkään housut ei mee enää kokonaan kiinni. Mutta vauvamaha ei kyllä ole, ei ole nimittäin kova ja viikkojakin vasta 11. Vatsalihakset siellä välillä hiukan kovistelee, mutta kohtu on vielä jossain tuolla. Kyllä se sieltä sitten aikanaan tulee, nyt olen jo näihin pariin makkaraankin tottunut :) Kaikki ajallaan.
 
Minä kanssa osallistun, nyt viikkoja 12+0 ja maha on iso [:D] kävin jo hennesillä täydentämässä vaatevarastoja oikein kunnolla, ei vaan noita omia voi pitää. Pelottaa, että kuinka iso sitä tuleekaan olemaan, onneksi viime hetket on talvella eikä kesäkuumalla.
Ihanaa aikaa =)
 
Fearsome, minä mietin puolestani jo sitä, että miten tarkenee syystalven, kun ei mikään talvitakki mahdu päälle!
Uutta tuskin viitsii ostaa, takit kun on aika kalliita.
 
Juu, täällä ei sitä varsinaista vauvamasua kai vielä oo, kun on tuota läskiä enemmänkin... Tai siis ei enää mahdu vanhoihin housuihin ja paidat alkaa olla liian lyhyitä, mutta se maha ei kyllä oo kasvanu sieltä mistä pitäis, eli alhaalta, vaan jostain syystä pikku mönkiäinen on työntäny kaikki mun sisuskalut ylös niin että vatsan sisään vetäminen on lähes täysin mahdotonta. [:-]

Oon siis todennäkösesti kyllä muutenkin lihonu pari kiloa, mutta miten se kaikki voi mukamas olla yhdessä kohdassa...? Jos seison ihan rentona, niin näytän jo siltä että olisin ainaki kolme-neljä kuukautta pidemmällä tän mahan kasvattamisen kanssa. [:@] Vähän kun yrittää vatsaa vetää sisään, niin se on edes vähän pienempi, mutta aika heikkoa on... Niin ja sit sen todennäköisen lihomisen ja muuten vaan mahan keräämisen lisäksi on NIIN turvonnut olo koko ajan, että ei mitään väliä!![&:]

MUTTA: lohdutukseksi kävin tänään tuhlaamassa vähän kesälomarahoja uusiin kuteisiin, kun on tosiaan käynyt hankalaksi tää peittely-yritys vanhojen vaatteiden kanssa, ja löysin Seppälästä ja H&Mltä ihania vaatteita ja vieläpä ihan kohtuuhintaan! [:)]
 
Huoh, ihana lukea että muillakin jo nyt on alkanut massu pömpöttää [:D].
Itse olen 10+5 menossa ja masu on turkasen iso. Varhaisultrassa kävikin ilmi että kiinnitys on tapahtunut etuseinämään, joten voin vain kuvitella minkälainen masu on loppuvaiheella. [;)]
Ja turvotusta on, myönnän. Suolainen maistuu ja vettä menee. Neuvolatäti on varmasti iloinen kun seuraavan kerran tavataan [:)]
 
TsN ihana maha sulla :) Minä olen pyörinyt peilin edessä vaikka kuinka ja painellut mahaa ja ottanut mittaa.. ja tulos: ei yhtään mitään!!  Ei minkäänlaista mahaa. No sit varmaan kun se pullahtaa esiin niin pullahtaa kunnolla :D
Meillä on TsN vielä melko samat päivät takana, ja niin kyllä toivoisin että olis samanlainen kumpu kun sulla.. no ehkä sit joskus :)
 
heh, kiitos Ang1..:) Se on vaan paisunu tuosta entisestään. Justiinsa oltiin kotipaikkakunnallani käymässä pitkästä aikaa niin ihmiset huomas heti, että  oon raskaana. On se vaan niin iso, että huh huh.. mutta kyllähän se pieniki sielä alakaa kasvaa hurjaa kyytiä.. Ang1, kyllä se sieltä sullaki pulpahtaa viimestään puolessa välissä raskautta.. Mun kaverilla en ite huomannu ku vasta puoli välissä, että se ootti, kun sillä vasta sitten kunnolla pulpahti maha. :D
 
Onpa helpottavaa kuulla, että on muitakin, joilla ei vielä näy!! Musta on alkanu tuntumaan, että onko nyt jotain vialla, kun kaikilla tuntuu jo olevan ihan selkeä masu, ja mulla ei muuta ku ilmaa suolistossa... Siis en oo mikään hoikka tyttö, eli varmasti rasvakerros peittää osan, mutta oisin nyt kuvitellu, että edes vähän jo näkyis [&:] (tai no... siis näkyyhän se vähän, mutta niin vähän, että vain minä ite huomaan, ja iteki vain ehkä jonku sentin...[;)]). Mutta jos se sitten vasta puolivälissä tuleeki kunnolla näkyviin, niin tässähän on vielä yli kuukausi siihenki aikaa, että ehtii vielä! [:)]
 
Takaisin
Top