Vauvamaha

Jos nyt sitten ensimmäisenä laitan kuvaa tänne ^^ ainakin kaveri oli eilen sitä mieltä että maha erottuu jo ja ihmettelikin että on jo samanlainen kumpu kun esikoisen kanssa joskus rv 17-18. Kuvassa siis rv 12+0.
 

Liitteet

  • 1437903804499.jpg
    1437903804499.jpg
    38.3 KB · Katsottu: 258
Eriliona näyttää kyllä selvästi vauvakummulta :) mul on myös maha alkanut tulemaan esiin ja ei mene enää kyllä turvotuksen piikkiin. Esikoisesta tuli paljon myöhemmin!
 
Mulla pullottaa vaan läskit vielä, ainaki omasta mielestä. Jaan sit kuvaa kun on omastakin mielestä jo vauvamahaa :)
 
e51846316fc417226a94ee20eac40b0a
 
Kuvaa en viitsi jakaa, mutta kyllä vähän harmittaa jo nyt ahtautua äitiysvaatteisiin. Maha on yhtä mojova kuin paljon paljon myöhemmin ensimmäisessä raskaudessa. Eikä sitä enää saa vedettyä sisään. Olisin mieluusti kasvatellut kumpuaa ihan hissukseen.

Varmaan johtuu harjoituksen puutteesta, ei ole oikein palautuneet vatsalihakset. Haaveilen aloittavani kiinteyttää treenit synnytyksen jälkeen, sektion jälkeen olin liikuntakiellossa pari kuukautta ja sitten siinä vaiheessa niin väsynyt, etten vaan jaksanut. Höh.
 
I feel you RS. Mun maha näyttää myös niinku olisin jossain 6-7 kuukaudella etenkin iltaisin ja sit ton treenaamisen kanssa käynyt vähän samoin et se on vain siirtynyt ja siirtynyt.
 
Voi ko teirän vauvamahat on söpöjä :Heartred ite ku oon ennestää pullukka ni menee hetki ennenku mitään vauvamahaa näkyy :)
 
Laitetaan nyt tällekin puolelle, kun ei kaikki taida tuolla salaisissa vielä olla. Vertailin vähän kuvia ennen raskautta ja nyt. Vasemman puoleinen on otettu toukokuussa (eli rv 1-4) ja oikeanpuoleinen just äsken. Kai se pötsi siitä kasvaa :D ultran mukaan nyt olis kyl menossa jo 13+3 mut mennään nyt ainakin seuraavaan neuvolaan näillä vanhoilla laskuilla :)
ImageUploadedByVau Foorumi1438422042.455124.jpg
 
No vautsi! Täällähän on jo ihan kunnon masuja! Mitä ihmettä!! :-D Ja jo viikolla 12 noin selkeästi näkyviä. Mulla nyt rv 11+2 ja tietoakaan masusta ei vielä ole. Eikä siinä mitään, ihan maltillisesti odotellaan. Olen ajatellut, että vasta joskus lokakuun puolella näkyisi, niinkuin mun äidilläkin oli näkynyt vasta joskus viidennellä kuulla. On se vaan niin yksilöllistä! :cat:
 
Musta tuntuu kuin olis tuo mahan turvotus vähän jopa helpottanut alkuajoista ja farkutkin mahtuu vielä ihan hyvin jalkaan - ainakin yhdet, toisia en oo pitäny hetkeen, kun ne painoi jossain vaiheessa ikävästi. Painokin tuntuu jopa hieman laskeneen nyt kun menin töihin (sitä ennen se nousikin 2-3 kiloa). Ei oo varmaan tullut puputettua kaikkea herkkua koko ajan niin kuin lomalla. Ei oo niin jatkuvasti nälkäkään. Meinaan silti huomenna mennä katsomaan pareja äitiyshousuja, kun oman paikkakunnan facebook-kirpparilla oli myynnissä. Kai sitä vois jo uskaltaa semmoset ostaa valmiiksi, kun eivät ole hinnalla pilatut.
 
Minustakin tuntuu,että maha on pullahtanut tai ainakin reilua turvotusta. Ostin noin kuukausi sitten uuden mekon ystävien häihin silloin se istui hyvin, mutta nyt kun sitä sovitin se kirrasi rumasti selästä. Aattelin, etttei niin nopeesti tilanne muutu, kun kuitenkin löysää oli. Ahdistaa vähän, vaikka viime raskaudessa nautin masusta. Tosin tätä massaa on ennestäänkin niin ei kyllä vielä vauvamasuksi huomaa :sad001
 
Tänään kävin ne äitiyshousut ostamassa ja kun niitä sovittelin sekä kaupanpäälle saamiani paria teepaitaa, niin kyllä alkoi jo näyttää siltä, että vauvamahaa pukkaa. Voiko olla, kun nyt vasta 10+6? On mulla muutenkin ollut vähän pömppömahaa, mutta ennen sen sentään on saanut paremmin piiloon ja vedettyä sisään kuin nykyisin...
 
Minulla on tunne, että se vauva ja kohtu on vielä aika syvällä näkymättömissä, mutta se kohtu on pukannut tieltään vatsaläskit näkyviin. Minusta ainakin tuntuu, että vatsa pullottaa paljon enemmän kuin koskaan, vaikka paino onkin tippunut 5kg raskauden alusta.
 
Mullakin turvotus on vaan jäätävä vaikka paino tippunut 4 kiloa. Mutta kyllä jo makuulla tuntuu alavatsalla pieni kumpu :Heartred ja tosiaan rv 13+3
 
Mulla ei todellakaan vielä näy ja toivottavasti meneekin pitkään että alkaa työntymään maha ulos. Eipä mene sitten kauaa kun joutuu työt lopettamaan kun maha kasvaa rattiin kiinni. Nyt vielä menee etusormi mahan ja ratin väliin eli aika lähellä jo nyt. Eihän se vaarallista olisi vaikka ratti painaisi läskeihin mutta kun se alkaa painamaan lapseen niin sitten on huono.
 
Mulla tuntuu, että turvotus mahassa on lähinnä helpottanut tässä parin viikon aikana. Torstaina tulee 12 viikkoa täyteen. Alkuun oli jäätävää turvotusta, nyt on melkein pelottavan normaali olo mahassa. Ja en usko, että mulla alkaa kauheen aikaisin masu näkyynkään, kun on jo valmiiks pömppö alavatsa ja vielä taaksepäin kallellaan oleva kohtu...
 
Takaisin
Top