Vauvamaha

Mulla on kyllä aivan selkeä vauvamaha jo rv 14+4 & 3. Lapsi tulossa. Sanoivat neuvolassakin että aivan on jo näkyvissä. Riippuu tosiaan kohdun asennostakin ja oman kropan mallista miten alkaa näkymään.
 
Mulla tuntuu, että turvotus mahassa on lähinnä helpottanut tässä parin viikon aikana. Torstaina tulee 12 viikkoa täyteen. Alkuun oli jäätävää turvotusta, nyt on melkein pelottavan normaali olo mahassa. Ja en usko, että mulla alkaa kauheen aikaisin masu näkyynkään, kun on jo valmiiks pömppö alavatsa ja vielä taaksepäin kallellaan oleva kohtu...

Perun (osittain) puheeni. Välillä iskee ihan hillitön turvotus mahaan ja koko maha on niiiiiiin pallo, että! Eilenkin illalla oli semmoinen pömppä, että voi morjes. :rolleyes: Välillä taas sitten turvotus vaan häipyy.
 
Mulla näyttäis kans siltä, että paino vähän laskenut ja ihan kuin mahakaan ei pömpöttäis niin paljon kuin aiemmin. Tosin alussa tuntui, että söin paljon enemmän, kun oli koko ajan nälkä ja oli vähän huonovointisuutta mihin syöminen auttoi. Nyt oon syönyt enemmän normaalisti. Lisäksi kun oon taas töissä loman jälkeen niin ei voi edes syödä koko aikaa. :P Terkkari sanoi, ettei tässä vaiheessa vielä tarvii edes syödä yhtään sen enempää kuin ennen. Myöhemmin sitten tarvitsee sen 200-300 kcal päivässä enemmän.
 
Töissä on kyl vaikeeta olla, kun pitäis olla koko ajan jotain välipalaa hollilla. :p Mä en osaa yhtään arvioida syömisen määrää (tai ainakaan päivittäistä kalorimäärää), kun tällä hetkellä syömiset on niin kummallisia. Joudun syömään tosi tiuhaan (välillä melkein 1-2h välein), koska näläntunne iskee kauheena kaikerruksena tosi yhtäkkiä. Sitten tulee heti sellainen heikottava olo, jos ei saa jotain suuhunsa laittaa. Painoa mulle on kylläkin tullut n. kilo kuukaudessa, koska en oo tosiaankaan keskittynyt mihinkään terveellisyyteen ruokavalion suhteen. Suuhun menee lähinnä asioita, jotka sillä hetkellä tuntuisivat maistuvan. Hyvin monet ruoat ällöttää edelleen (ainakin ajatuksena), joten ihan normaaliin ruokavalioon ei pysty palaamaan vieläkään...
 
Voi että teillä on ihania vauvamasuja. Mulla rv 13+4 ja pelkkää turvotusta. Varsinkin iltaisin oon yks iso pallo :D Toivottavasti turvotus vähenis ja tilalle kasvais oikee vauvamasu mahdollisimman pian.
 
Mulle kerrottiin ultrassa että on taaksepäin kallistunu kohtu. Tällä hetkellä rv 16+1 eikä näy yhtään mitään, onkohan ihan normaalia?
 
5e1698e0d9ed0534423cdaf54066cd5d


Paisuu paisuu :Heartred raskausviikko 15 :) ilman pientä mulla ei oo siis oikeestaan yhtään massua. :D Tosi nopeasti kasvaa, mutta niin kasvo esikoisestakin.
 
No se selittää aika hyvin, jossei normaalisti mahaa oo, ni pakkohan sen on johonki levitä. :) Itellä ei tosiaa o merkkiäkään vielä mistää eikä varmaa tuu olee monee viikkoo ku on sen vert paljo ylimäärästä ennenstää. Pläskit vaa venyy. :D
 
Mulla ei edelleenkää oo mitää kuvattavaa. Jännä nähdä tuleeko ees. :D
 
Onpa jo isoja masuja. Mullakaan ei ole vielä mitään. Vaikuttaakohan taaksepäin kallistunut kohtu asiaan vai onko sillä mitään merkitystä? Noh, vauvamahaa odotellessa...
 
Voihan se varmasti vaikuttaa asiaan (: mutta älä huoli! Kyllä se varmasti sieltä putkahtaa varmaan kyllästymiseen saakka :D ajan kanssa vaan (: mä otin n. 2 viikkoa sit kuvan mahasta ja eilen kuvan niin herran jumala on se kasvanut :D itse en sitä huomannut muutakun vasta kuvia vertaillessa. Mahan kanssa kun päivittäin on niin paras mahdollinen keino huomata on kuvat kasvavasta mahasta (:
ImageUploadedByVau Foorumi1439801429.223921.jpgImageUploadedByVau Foorumi1439801440.303736.jpg
 
Minäkin odottelen vauvamahaa vielä. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja se juurikin vaikuttaa että vauvan potkuja (tai tässä vaiheessa niitä hipsutuksia) ei tunne ihan alussa ja se maha tulee sit jälkijunassa. Kuopuksesta tunsin jotain elämää rv 16. Nyt en ole vielä tuntenut, josko edes niin kuulostellutkaan liikkeitä. Mahaa ei entuudestaan edes paljoo oo, joten jotain pömppöö on tullut, mut voi mennä lihomisen piikkiin jos joku ei tiedä. Laihduin sen rankan pahoinvoinnin aikana 6 kiloa eikä tähänkään mennessä 15 viikossa ole tullut yhtään painoa lisää. Onneksi kuitenkin vauveli on kunnossa ja kasvaa hyvin . Näillä paikkeilla edellisissä raskauksissa se maha kuitenkin alko kasvaa vauhdilla, eli sitä odotellessa
 
Muoks. Tuli vahingossa väärään ketjuun, kopioin toiseen ku en saa poistettua :D Tää nyt ei liity varsinaisesti aiempiin keskusteluihin mutta tuli mieleen että ennen ekaa raskautta söin vähähiilihydraattisesti ja laihduin 20kg. Kun tulin raskaaks ni sain neuvolassa kunnon paasaukset vhh-ruokavaliosta ja aloin syödä täsmälleen virallisten suositusten mukaan. Hups vaan ku tuli 30kg painoo raskauden aikana ja synnärille niistä jäi alle 5kg. 6kk myöhemmin kun raskauduin uudestaan niin kiloja oli edelleen jäljellä melkein 20. Nyt rv15 eikä yhtään painoa oo tullu lisää kun käytän maalaisjärkeä :wink
 
Takaisin
Top