vauvamaha!

Ensimmäistä odotan, joten ei ole kokemusta aiemmasta turvotuksesta tai vauvamahan ilmestymisestä. Mulla on heti alusta alkaen n. Rv6 jälkeen ollut jo paljon turvotusta ja maha pömpöttäny. Epäilen, että johtuu mun pienuudesta, 150cm/44kg, niin vaikea peitellä jo alkuvaiheessa. Mies on jo useita viikkoja huomauttelusta, miten on rinnat jo kasvanut ja hänen mielestään niin selkeä vauvamasu :D
Onneks ei oo tarvinnut kesähepenissä kulkea ihmisten ilmoilla vaan on voinut verhoutua huppareihin ja työvaatteetkin on aika väljät. Töissä tosin muutenkin lihonut kevään aikana niin, että oli vaikeuksia saada housun nappi kiinni jo aiemmin enkä nyt ole edes yrittänyt. En ole kehdannut pyytää esimiestä tilaamaan mulle isompia pöksyjä, jottei asia vielä paljastu, joten taidankin käyttää tuota hiuslenkki-kikkaa tarvittaessa elokuiseen lomaani asti. Sen jälkeen ajattelin pyytää tilaamaan mammahousut ja sitä kautta paljasta asian heille :)

Ai niin, tällä hetkellä viikkoja siis 9+4 enkä ole kertonut raskaudesta kuin vasta yhdelle ystävälleni. Hänellekin oli pakko kertoa, kun kävimme iltaa istumassa ja tilasin alkoholitonta drinkkiä hänen ottaessa kuoharia ja viiniä :grin omille vanhemmilleni haluaisin pitää tämän salassa niin pitkään kuin mahdollista. Heille ensimmäinen lapsenlapsi enkä jaksamis sitä hössötystä ja jatkuvaa näkemistä/soittelua, minkä tämän uutisen kertominen takuulla aiheuttaa... Onneks he varmasti alkuun luulee, että oon vaan lihonut, kun meillä tavataan herkutella ja syödä aina hyvin ja meidän suvussa taitaa kulkea geeneissä vatsapömpötys, vaikka muuten ollaan sopusuhtaisia/normaalipainoisia.
 
Muokattu viimeksi:
Itellä kans ihan järkyttävää turvotusta :depressed: Aamulla kun herää ni ei oikeastaa, mut ku aamupalan saa naaman ni siitä asti koko päivän.. Välillä se kyllä vaihtuu pieneen etomiseen (koska nälkä :D), mut sit ku saat ruokaa taas naamaan ni taas turvottaa.. Eikä oikee mikää auta! :sad001 Vettäkin olen yrittäny jouda, mut ei se helppoa oo ku en oo kauheen "hyvä" juomaan :D Liian vähän juon vettä muutenkin.. Kahviakin olen jo jättäny vähän pois.. Ei maistu.. Isäntä siitä vähän kitisi, et "Älä ny kokonaa lakkaa.. ku ei oo kiva keittää vaa itellee kahvia" :hilarious: Hölmö! :Heartred Mut oon kyl huomannu et on itsellä muutenkin se vatsa kasvanut.. Voi olla et toi syömispuoli on kans vaikuttanut asiaan :rolleyes: Yrittänyt kyl vähä tsempata.. En haluis iha törkeesti niit extrakiloja.. Muutenki toi laihtumine on meikäläiselle ollu vaikeeta :sour: Ennen raskautta siis 160cm/81kg .. Täl hetkel paino 83,7kg ja viikot 10+4 .. Kai se täst helpottaa.. Maanantaina oli ultra ni ei tartte enää sen jälkee salaillakkaa :p
 
KatJu26 mehän ollaa melkee samankokoset, mul tosin 1,5cm enemmän pituutta, mut lähtöpaino sama. Mul se kyl tippu eka 79:ää kiloon ja nyt noussu sinne 80:nee kiloo. Ja kyl hirvittää mihin se nousee. Esikosta ku painoa tuli 25kg ja nuoremmasta 20kg, eikä ne kaikki ole vieläkää pois.
 
Bettie laitoin sulle yksäriä. Löytyy ehkä viestit kansiosta. Oon niin huono koneen kanssa että en ole kyllä varma tuliko ees xD Mulla kanssa tuli ekasta painoa jo ihan sairaasti. En todellakaan saanu kaikkea pois ennen tätä raskautta. Lähtöpaino melkein 20 kiloa enemmän kuin esikoisesta. Tavallaan harmittaa ettei oikee vauvamaha tule näkymään siitä syystä pitkään aikaan ja pai oa ei sais tulla oikeestaan yhtään lisää. Pituutta on 168 ja paino 90 kg. Huhhuh. En vaan saanut painoa laskemaan ja tutkimuksissakin ravasin ennen raskautta. Ehkä oli enemmän vikaa vaan korvien välissä.
 
Sain mä sen Lara, en vaa vielä ehtiny vastaamaa, ku on aika menny tän ja eilisen ja pe-illan tekstejä lukiessa :grin
 
Mulla on n. 5-7kg ylimäärästä, joten ei ihan hirveitä onneksi. Silti tällä hetkellä tuntuu, että se vauvamaha on vain kaukanen haave ja läskit tursuaa.. phuuuh... Tiedän kyllä, että totuus ei ole ihan tuo. Maha on kasvanut (tai sitten edelleen turvottaa vaikka siltä ei tunnukaan..) ja vaikea enää piilotella. Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin 100g lisää, joten kovin paljon normaalia enempää läskiä siinä ei voi olla :P toivoisin että ihan hirveitä ei paino nousisi, kun olen maailman huonoin laihduttaja :D mutta toisaalta en kauheasti aio ottaa siitä myöskään stressiä vaan syön normaalisti ja liikun sen mitä pystyn :)
 
Mulla lähtöpaino oli 63kg, pahoinvoinnin takia tipahti 61kg 15 päivässä.. Nyt se on taas takas 63kg kun viimeksi tarkistin. Pituutta 161cm. Alkaa varmaan nousemaan tässä pikkuhiljaa kun pystyy syödäkin jo jotain.
Vielä ei ainakaan omasta mielestä näy "vauvamahaa", turvotusta sen sijaan on kyllä välillä melkoisesti :eek:
12+4
 
Hih, aika söpöjä noi teijän pömppikset! Parempi alkaa vaa tottumaan :P
 
On kyllä sievä, mua itteä vähän itkettää kun mä oon just laihtunut 10kg ja nyt niitä kiloja on alkanu hiipii takasin.. Ja oon huomannut ettei tää mun masun turvotus mihinkään häviä. Turpoo ku mikä! Kiva kattella noita biksu kuvia mitä ottanut kun maha alko olee "hyvä" pieni pömppis ehkä oli mutta mies sanoi just eilen että kyllä tää mun masu on alkanut kasvaa... Karu totuus vaikka viikkoja onkin vasta 10+0 kasassa.. ImageUploadedByVau Foorumi1436123009.521206.jpg
 
Mulla meinaa kans vähän harmittaa kun just alkanu reenit tuottaa tulosta niin nyt tuntuu ettei niitä lihaksia oo enää missään vaan tilalle tullu joku ihme löllö :eek: mut jospa tää tästä taas iloksi muuttuis. Aamulla on ihan hyvä, mut iltaa kohti menee kyky vetää vatsa sisään. Ei vaan jaksa. :p
 
Joo mullakin aamulla on vielä siedettävä, iltaa kohti aivan kamala! :blackeye: Mä oon aina ennen pitänyt tosi tiukkoja vaatteita, nyt ei enää mene mitkään päälle ja ahdistaa jos esim housut vähän puristaa. Alan oleen vähän pulassa ku tarttis löysiä ja reiluja vaatteita ostaa mutta tiedän et raskauden jälkeen en tule niitä enää käyttämään.
 
Mikset osta Pinni äitiysvaatteita jo? Ne kumminkin on tehty joustamaan, joten voi hyvinkii samat mennä koko raskauden :wink Elloksel tais nyt olla äippävaatteet kaikki tarjouksessa. Mä oon nyt kuumilla käyttäny edellisest raskaudest äitiysmekkoa :) Ja hyvältä näyttää päällä vaik ei masu ookkaa vielä samaa kaliiberia ku silloin (loppukesän lapsi, ni ihan viimesillää käytin samaa mekkoa).
 
Juuri viimeksi eilen ramppasin kaikki lähikuntien äitiysvaateosastot, kaikki alkaa koosta S ja niissä näytän kävelevältä teltalta. Äsken laitoin tilaukseen hm muutaman koltun mutta aika harvassa oli sielläkin pienet koot!
 
Edellisestä lapsesta en käyttänyt ä-vaatteita kuin yksien housujen verran.. Oli niin pieni maha ja sitä oli kiva esitellä että käytin ihan normivaatteita :angelic:
 
Mä kävin viime viikolla Kampin Bebes:issä. Siellä oli tosi paljon äippävaatteita -30%--60% alessa. Itse en mitään löytänyt itselle, kun oli liian pieniä tai liian villejä mun makuun.
 
Tää vatsaturvotus on aivan kamalaa. Mulle on vielä monta kertaa sanottu ennen raskautta, ettei mulle tuu mitään isoa vatsaa tai se ei ainakaan alussa tule näkymään kun olen niin pitkä(176cm). Mutta kuinkas kävi. Oon aivan varmasti sekä lihonut vatsasta että vatsa on plussasta asti ollut turpea meloni ja olokin on kokoajan tukala. Odotan sitä viikkoa kun tän oikeasti kuuluisi näkyä, eikä tarvitse enää "hävetä". Nyt 13+1, sikiön koko vastaa paria päivää isompaa, mutta IFV eli on vain isompi, ei väärin arvioitu.
 
Takaisin
Top