Vauvalle tarvikkeet

Luin yhtä artikkelia netissä. Että hyvä muisti sääntö on että kutakin vaatetta on hyvä olla kolme kertaa. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Itekin mietin tota äp-pakkausta että uusi vai vanhako tulee? Toisaalta uusi koska vuosi vaihtuu ja kyllä minä ainakin haluun sen uuden nähdä. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mut jos äp-pakkausta pitää hakea vähintään 2kk ennen laskettua aikaa ja se toimitetaan kahdessa viikossa. Ni kyl meijä pakkaukset tulee viimeistään tammikuussa. Ja yleensä uusi pakkaus lähtee jakoon aikasintaan siinä maaliskuussa ni tuskin mitenkään on mahollista saada sitä uutta :D
 
Kelahan lupaili että heti vuoden alusta alkaisi pakkaukset vaihtumaan, muttei taida toteutua.. toki tämän vuoden pakkaus on mun mielestä tosi kiva :)
 
Mä oon vähän miettinyt että en ehkä ota tälle toiselle pakkausta.. mutta katotaan muuttuuko mieli vielä :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä taas en tykkää yhtään tän vuoden pakkauksesta :p Jos ei ehdi muuttua niin tulee rahana otettua.
 
Mä oon miettiny kans tarvitaanko pakkausta toiselle, ei nimittäin tullu kamalasti niitä vaatteita käytettyä siitä... Vanupuku oli sopiva syksyllä, toppapuku ekana talvena liian iso ja tokana vähä liian pien. Ja ne muut vaatteet oli niin hullun mallisia ettei meiän hoikkikselle oikee sopinu :D
Et toisaalta sillä rahalla sais sit ostettua mitä haluu, mut toisaalta sitä pakkausta on niin ihana hypistellä <3
Pitääki käydä kurkkiis millanen pakkaus nyt on :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toi hypistely kyllä just houkuttaa,varsinkin kun ensimmäinen tulossa :grin Tuskin tulis niitä vaatteita pahemmin pidettyä kuitenkaan :oops: Sitten taas toisaalta jotenkin tulee huono omatunto kun on joku joka ihan oikeesti haluais ja tarvis sen pakkauksen.Sillä rahalla sais ostettua kirppiksiltä vaikka kuinka paljon mieluisia.
 
Ääh, on kyllä ihana toi pakkaus ja makuupussi <3 ehkä kuitenki kallistun siis pakkaukseen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itselle on ollut selvä juttu jo hyvin hyvin kauan, että kun lapsia tulee nii ensimmäiselle ainakin äitiyspakkaus.

Meillä aikanaan mun '88 pakkauksen kamat kiersi vielä pikkuveljille ( nuorin vm.'97 ). Voi että, kun se makuupussi ja toppapuku olis nyt retroa :D
 
Esikoinen synty 6.11.13 ja laskettu aika ois 6.3.2015.. ainut suuri hankinta varmaan tulee olemaan sisarusrattat/ tuplat tai jotku muut vastaavat, oisko suosituksia? toinen sänky tietenki ja jos tyttö sattuu tulemaan nii pääsee vaateostoksille ;)
 
Mä en oo ottamut kahdessa aikaisemmassa, mutta nyt vähän houkuttaisi kun nyt vaatekoot on pienentynyt niin tulisi sitten paremmin niitä pidettyäkin. Mutta voipi olla että kattelen netistä noi mieluisimmat pakkauksen vaatteet ja otan avustuksen rahana.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Tulipa siinä sitten käytyä sadepäivän ratoksi naapurissa Helluntaiseurakunnan kirpparilla. Ei ollu ihan helppoa löytää "sukupuolineutraaleja" vaatteita :D Onhan noissa aika nukalle pestyjä osa, etenkin nuo housut, mutta ihan tyytyväinen voi olla - kaikki vajaa 11€. Menevät sit vaik ihan vaan kotona. Huomenna pitää vielä rynnätä hakemaan bongaamani Emman sitteri (hurjat 5€) :)

50cm: Potkarit. 56cm: Pitkähihainen body, lyhythihainen ja -lahkeinen haalari, potkuhousut 3kpl. 60cm: Potkuhaalari, lyhythihainen body 2kpl, potkuhousut 2kpl. 62cm: Hihaton lyhytlahkeinen haalari 2kpl, pitkähihainen body ja potkuhousut
74cm: Pitkähihainen body 2kpl. Lisäksi vielä +74cm body ja jonkun itse ompelema pieni kestovaippa :)
 

Liitteet

  • 1405689742436.jpg
    1405689742436.jpg
    98.4 KB · Katsottu: 53
Otin pakkauksen esikoista odottaessani ja kyllä ainakin meillä ne sisävaatteet oli ahkerassa käytössä. Meidän hoikalle neidille ne meni ihan hyvin. Nyt on pientä vaatetta sen verran paljon jemmassa, ettei uudelle pakkaukselle ole tarvetta.
 
Tuplarattaista kaveri kehui Britaxin b-dual -rattaita, jotka niillä on ollu kovassa käytössä! Meille ei varmaan tuplia tarvita, kun isosisko täyttää jo 3 vuoden alussa, niin mennään samoilla Stokke Xplory-yhdistelmillä kun oon ollu niihin niin tyytyväinen näin kaupunkiolosuhteissa. Ehkä tarpeen tullen ostetaan siskolle se seisomalauta. Kevyet työntää ja mahtuvat hyvin autoonkin, lisäks hyvä että pidemmänkin ihmisen on kiva työntää eikä koko ajan osu jalat taka-akseliin tai alakoriin jos ottaa pidempiä askeleita! Kuulostaa pikkujutulta, mut arkipäivisin kiireessä vituttaa muuten aika paljon! Nimittäin matkarattaissa just kyseinen ongelma ja siks jääny ihan käyttämättä...

Vauvanvaatteita hamstrasin viimeks etukäteen aika paljon, ja puolet alle 62cm vaatteista jäi täysin käyttämättä tai käytin kerran, koska parissa viikossa typy otti painoa niin hyvin, vaikka oli jo syntyessäänkin melkein 4kg. Tällä kertaa katon mitä entisistä on jäljellä (ei paljoa, annoin kaikki kavereiden pienille eteenpäin) ja jos tulee poika niin otan ehkä äitiyspakkauksen, kun siellä on nut ihan siedettävän näköisiä kotivaatteita. Viime pakkauksesta vaatteet jäi aika käyttämättä, kun tytölle oli niin paljon mekkoja yms söpöjä käyttövaatteita, mutta haalari oli hyvä ja villahaalari AIVAN MAHTAVA. Mahtui päälle kahtena talvena ja oli joustava ja pehmeä eikä kutittava, meni autoiluhaalarina yms. Kauppojen paksummat oloiset on sitten isommille ihan hyviä, mutta se kermanvärinen oli hitti.

Autoistuin ja telakka on vielä tallella(maxi-cosin cabriofix) joten niitäkään ei tartte uusia. Käytin autokoppaa välillä sitterinäkin, joten en usko että tälläkään kertaa sellaista hankitaan viemään turhaan tilaa olohuoneesta.

Yks mihin olin ja olen edelleen tyytyväinen, on Manducan kantoreppu. Pikkuvauvana tyttö nukahti siihen aina hetkessä, eli oli selvästi ergonomisesti hyvä asento! Vielä 2,5v tyttö tyytyy siinä hyvin matkustamaan silloin tällöin esim jos on kädet täynnä kauppakasseja tai matkalaukkuja tms. On ollu siis todella kätevä esim lentokentillä tms kun kaikkialla ei saa rattaita viedä koneelle asti enkä toisaalta viitsiskään, kun ne on niin kätevä pakata valmiiks omaan kuljetuslaukkuun niin on kädet vapaana taxfree-ostoksille:)
 
Tuli heti katsastettua tuo Manducan reppu. Ja köyhänä pakko sanoa, että johan oli hintava. Mutta paremman/käytännöllisemmän näköinen kuin eräs toinen vielä hintavampi. Kantoliinaa olin ennemmin ajatellut, mutta eipä sitä tulisi käytettyä kuin kotioloissa.

Mietin tuossa juuri toissa iltana koiran kanssa metsässä samotessani, että mitenkähän tämä ensikesänä hoituu. Samoin mustikassa käynnit jne. Vaunuilla kun ei pahemmin umpimettässä rymyytetä!
 
Manduca on huippu. :) Me pyydettiin joululahjaksi, kun ei itsellä ollut varaa hankkia.
 
Joo manducaa mäkin suosittelin, ekan aikana en raaskinut ostaa, mut tokan aikana ostin ja taitaa olla ainut vauvatarvike mitä en oo eteenpäin laittanut :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Taitaa se sitten meillekin tuo manduca kuitenkin tulla.Liinaa mäkin aattelin ensin mutta niin paljon hyviä arvosteluja saanu joka paikassa manduca että kait se on pakko uskoo :grin
 
Takaisin
Top