Vauvalle tarvikkeet

Oon ehdottomasti sitä mieltä että musta vaan TUNTUU että kestot olis hankalia :) Kaikki jotka niitä käyttää niin sanoo että helppojahan ne on. No mutta, se alottaminen ja asiaan perehtyminen taitaa olla se hankalampi :wink
 
Meillä käytetään liberon 3 tällähetkellä. Muumit on liian paksuja ja hiostavia meijän muksuille. Esikon vaippailua muistelen silleen et ekaks alotettiin just liberolla ja sit ku oppi kävelee ni tuli pamperssin housuvaipat ku ne oli paremmat ku liberon. Nyt hänel on käytössä liberon teippivaipat yövaippoina.
 
Meillä ollut aika pitkälti Pampers käytössä. Libero ei sovi neidin muodoille. Sitäkin siis koitettiin käyttää. Tuntui myös siltä, että hautui jollain tavalla. Lisäksi on kokeiltu niitä Naty vai mitä lie vaippoja, jotka on ollut muodon puolesta melko sopivia, mutta ne on tosi kovia ja imuteho on heikompi.

Itsellä ei riitä pyykkäysinto kestojen käyttöön. Enkä sitten tiedä, onko ne vauvalle itselleen kivoja. Pysyykö vauva kuivana? Saisi varmaan vaihtaa ihan koko ajan. Mielellään pitäisin ilman vaippaakin, ja kun tulee lämmintä, ajattelin antaa neidille pitkiä ilmakylpyjä.

Niin ja haiseehan ne Pamperssit ja ne kemikaalit on varmaan vahvoja,mutta varmaan myös tutkittuja... kaikkea saisi nykyään varoa. Aurinkoa, rasvoja, aurinkorasvoja (siis aikuiset), paistettua ruokaa, pesuaineita jne.. Ennemmin kuitenkin pesen pyykit ja tiskit koneessa kuin nyrkkipyykkään kestovaippoja. Ehkä oon laiska, mutta kyllä ihmiset näyttää pärjäävän Jenkeissäkin, vaikka niiden ruoat ja juomatkin on ollut pelkkiä lisäaineita jo puoli vuosisataa. Myönnän kyllä, että poden syyllisyyttä kertis vaippojen käytöstä. :bored:
 
^ Kyllä mie ainakin ne kestot ihan pyykkikoneeseen laitan, enkä mitään nyrkkipyykkää. ;D
Esikolla käytin kans ja tää toka menee myös niillä ihan vanhalla rutiinilla.
Moni joka ei tiedä kestoista mitään niin sanoo et se on niin aikaa vievää, vaikeeta yms. Kaveri lainas näitten lasten välissä meiän pieniä vaippoja ja hommas sitten omat ja totes et eihä tää olekkaan laisinkaan vaikeeta.

Ulkoimalla reissussa ollut Natyt käytössä (maissivaippoja) eivät haise niin kuin normi kertsit, se haju on musta ihan jäätävä.
Myrkyt ja säästö oli se juttu miks aloin niitä aikanaan käyttää, vaipoissa saa käyttää sellaisia kemikaaleja jotka on tamppooneissa kiellettyjä.

Syöttötuolina meillä kans tuo tripptrapp ja siinä oli vauvana play tray kiinni, nyt vielä pohdinnassa et mitä tehdään kun tuo esikoinen istuu vielä tuossa eikä oiken normituolista yllä hyvin syömään.
Se ikean antiloop varmasti ainakin sormiruokaillessa kätevä mut musta se oli vaan niin ruma kun sitä käytiin kattomassa etten halunnut meiän keittiöön sellasta ja mies sanoi et ihan rimpula. :D
Makuasioita. :)
 
MaMamma, sepä se kun kaikki ei miellytä kaikkien silmää syöttötuoleissakaan. Mä en ole löytänyt vielä yhtään semmosta mallia, josta oikeasti tykkäisin :).

Eilen kävin neuvolan ja tytön verikokeen jälkeen vähän aleostoksilla ja satuin myös POP-myymälään. Musta ne on normihintaisina aivan kamalan kalliita, vaikka varmaan on jälleenmyyntiarvoa. No, sitten vähän alennushinnoista hurmaannuin ja nyt on vaatteita, saapi nähdä miten kestää.

Ostatteko te muuten vauvalle ns lasten mielestä kihoja vaatteita vai enemmän omaa silmäänne miellyttäviä? Kun ite ostan just oman maun mukaan, parin vuoden päästä kun kuitenkin on se vaihe, jollon tolla pikkuisella tytöllä on se omakin mielipide... :)
 
Ostan kyllä omaa silmää miellyttäviä ja ehdottomasti pitää tuntua hyvälle käsitellä. En voi sietää mitään samettia, enkä vaatteita jotka ei jousta ollenkaa.
:grin
 
Meillä on Muumi-vaipat käytössä ja koko 3 ollut jo vajaan kuukauden. Meillä Liberoissa pissanhaju tuli jotenkin ikävästi läpi.

Ostan pojulle omaa silmää miellyttäviä vaatteita mut samalla semmosia mitkä on vauvalle mukavat päällä eli just pehmeitä ja kiristämättömiä. Mäkin ostin POPin alennusmyynneistä jotain mutta on tosiaan kalliita vaatteita. Mulle vaatteiden merkillä ei oo niinkään väliä kunhan on sopivat ja mukavat :)
 
Meillä on hoikka poika niin Name it:n bodyt on olleet sopivan mallisia. Lindexin vaatteisiin oon ollut tosi tyytyväinen, ne on pysyneet pesussa ihan uuden veroisina. Toiset vaatteet kun nyppyyntyy heti ekassa pesussa tai lähtee värit.
 
Meillä on se vanha80luvun puinen syöttötuoli ja mummilassa ikean antilop syöttötuoli ja pöytätaso siihen. Mä oon tykänny siitä ikean syöttötuolista. Käytettii sitä 3 lapsella. Ja hyvin on kestänyt ja sen saa pieneen tilaan varastoon.
Meidän neiti käyttää kans liberon 3, kestoihin en minäkään innostunut. Mul on niit ruskovillan ja äitiys pakkauksien kestoja. Pitäis laittaa kiertoon.. meillä ei niille oo käyttöä.

Mä ostin pikku neidille aurinkolasit. Muutaman totuttelun jälkeen tykkää pitää niitä kun ulkoillaan. Pojilla se totuttelu oli hankalampaan.
 
Ai niin noi arskat piti hommata. Meillä ulkoillaan toistaiseksi niin vähän, ettei tunnu olevan kauheesti tarvetta. Joku aika sitten jo katselin netistä valikoimaa ja muiden kommentteja. Jotkut, oliko Julbo merkkiset muiden mukaan parhaat. Ne ei porautunut naamaan kiinni ja pysyi hyvin päässä. Ilmeisesti kaikki kommentoijat oli jotain muotimammoja kun valittivat lasten lasien olevan niin rumia.
 
Meillä on just noi Julbo-merkkiset arskat pojalle :) Poitsu ei tosin vielä ihan ymmärrä lasien päälle mut ehkä jossain vaiheessa ne saa laitettua hälle ilman huutoa.
 
Mä tykkään hirveesti POPin vaateista ja ovat tosi kestäviä :) pääsääntöisesti kuitenkin hinnan takia käytetään Lindexin, Name Itin ja henkkamaukan vaatteita.

Onko jollain kokemuksia bumbosta? Esikolle pidin turhana mut nyt toisen kanssa harkinnassa uudelleen... suihkussa etenkin vois olla kätevä ja käytettynä näkyy saavan parilla kympillä.
 
Mun siskolla on ollu kahdella lapsella bumbo. On sitä kovasti kehunut. Se käytti sitä semmosissa tilanteissa missä vauvan piti viihtyä eikä sitä ehtinyt vahtimaan. Usein näytti bumbo olevan keskellä ruokapöytää tai keittiön työtasolla. Suikukäytöstä en tiiä oliko niillä tervetta sellaseen.
Se bumbohan on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön just niinku suihkun ajaksi tai jotain. Siinä ei ole tarkoitus viettää aikaa. Mun sisko hankki sen aikoinaan vilkkaalle pojalleen joka pääsi pois sittereistä ja muista vehkeistä. Bumboa mainostettiin, ettei lapsi pääse itse pois siitä. Sitä ei kannata uskoa. Kyllä sieltä vaan sitkee kaveri nousee. Uusimmissa malleissa taitaa olla turvavyöt.
 
Mä ostan tytölle käytännölisiä, kestäviä ja kivan näköisiä vaatteita. Merkit ei kiinnosta silleen, mutta popin vaatteista olen valmis maksamaan vähän enemmän kun kestävät hyvin ja jälleenmyynti arvoa on. Uutena en osta melkein mitään vaatteita, jotain pari mekkoa oon ostanut alesta ja parit sukkikset. Lähellä on nimittäin todella mainioita lastenvaatekirppareita.

En mä kemikaalien takia jätä käyttämättä pamperseja tai käytä kestoja. Pampersit haisee aan kammottavalle mun nenään. Me ei itse käytetä hajusteita pyykinpesuaineessa tai hajuvesiä käytetä tai muuta hajustettua, niin se vaipan haju käy ikävästi nenään. '
 
Mä en oikein tiedä mitä hajua te tarkoitatte kun puhutte kuin pampperssit haisee. Meilläkään ei käytetä hajusteita pyykinpesuaineissa tai parfyymin muodossa koska mua ärsyttää hajusteet. Ei ne pampperssit silti millekkään haise.

Me ollaan ostettu tai saatu kaikki vaatteet käytettynä, paitsi äitiyspakkaus. En katsele merkkejä enkä kauheesti ulkonäköä muutenkaan. Toki sen pitää jollain tasolla miellyttää silmää. Vaatteen täytyy olla käytännöllinen, helppohoitoinen, tarkoitukseen sopiva, 60 asteen konepesun kestävä (jos kyseessä on perus puuvillavaate, body/potkarit). Ja nyt joutuu venyttelemään housun kauluksia ja hihan suita hiukka kriittisesti kun on tota vyötärönympärysmittaa kertynyt tolle meitin pompulalle sen verta enämpi. Helposti kaikki vaatteet kiristää ja puristaa.

Mun piti kuuklettaa mikä on pop. Ei sano mulle mitään, en oo koskaan kuullutkaan, enkä tunnistaisi kadulla jos jollain on päällä.
 
Mun mielestä noi Liberot ei ainakaan sen kummemmin haise, tottakai se vaipassa oleva pissa haisee jos on siellä pitkään ollut. Joten kyllä meillä useinkin aina yön jäljiltä haisee vaipassa pissa, kun se on sitä täynnä. Ostettiin just Liberon 3-kokoa yöksi, että riittäisi imukyky, hyvin on toiminut. Mutta selvästi kyllä on muuten malliltaan tytölle vielä liian iso, joten jatkamme päivisin noilla libero 2-kokoisilla.

HoosiAnna, mä tykkäisin noista Polarn o Pyretin vaatteista kyllä kovasti, mutta ne on mun mielestä todella kalliita. Pyrin aattelemaan lapsen vaatteissa myös sitä, että mitä maksaisin omasta vaatteestani ja kyllä paidan pitää olla aika erityinen, että siitä 25 € maksan. Puhumattakaan tuosta lapsen vaatteesta, joka tulee olemaan käytösäs aika vähän aikaa.
 
Meillä on käytössä pampersin baby dry 3, en tiiä luulenko vaan mutta tuntuu että kun käytin niitä pampersin new baby vaippoja niin ne haisi jonkin verran mutta musta nuo baby dry vaipat ei niinkään haise. Liberot oli huonon mallisia tytölle, muumivaipat ei myöskään toimi meillä. :)

Mulla on mennyt niin hyvin etten oo ite ostanu tytölle lähes ollenkaan vaatetta. Naapurikaupungissa oli reiman varastontyhjennysmyynti, sieltä ostin pienen satsin vaatetta. Tyttö on saanut hirveen määrän vaatetta lahjaksi ja silloin kun odotin tyttöä, sain veljeni poikaystävän siskolta 6 pussillista uudenveroista vauvan vaatetta. Mä en kans oo mitenkää merkkiuskollinen, oli mitä merkkii vaan niin pääasia että malli on hyvä ja että kestäis hyvin. Nuo äitiyspakkauksen vaatteet on kyl jotenkin hullun mallisia meidän tytölle ja laatu on mitä on, yks body meni sillai rikki et kainaloissa oli reiät parin käytön jälkeen ja jostakin niistä lähti nappi käveleen.

Meillä on tytölle julbon violetit arskat. Oon niitä muutaman kerran koittanu sille, ei oo paljoo välittäny että sellaset on päässä mut voi olla että heittäs pois tai tulis huuto jos joutus niitä pitää. :)
 
Meillä on kans Julbot pojalle, mies osti ne käytettynä työkaverilta. Ollaan kokeiltu niitä pojan päähän ja vähän ihmettelee kun ympärillä "pimenee". Lähinnä naureskelee. Mutta en tiedä miten suhtautuis jos ihan pidemmän aikaa pihalla pidettäis.
 
Meillä on ollut noita pampersin ykkös ja kolmos vaippoja ja kummatkin haisee minusta:eek: Mutta hajut on taas niitä mieltymyksiä, ehkä muiden mielestä ne ei haise pahalle,niin ei sitä hajuakaan huomaa. Jotenkin itse vain inhoan sitä lemua:yuck:

Ostin aurinkolasit, mutta en tiedä päästäänkö niitä käyttämään. Kauheet raivokohtaukset tuli kun niitä kaupassa sovitettiin. Toki neitonen oli väsynyt silloin, että saatto olla sellasta väsykiukkuakin, mutta silti vähän jännittää, että suostuuko noita aurinkolaseja pitämään!
 
Takaisin
Top