Vauvalle tarvikkeet

Jossain ketjussa oli puhe siitä, että kuunnellaanko vauvan kanssa musiikkia. Mä jäin miettimään mitä lastenlaululevyjä meillä oli aikoinaan ja mistä lapset ja mä tykättiin. Voisitte laittaa vinkkejä mitä levyjä teidän lapset on mielellään kuunnellut ja mitä jaksaa aikuinenkin kuunnella. Eihän niitä nyt vielä tarvi, mutta jos vastaan kävelee, niin vois hankkia.

Omat suosikit/suositukset olis seuraavat

Sotta ja Pytty: Sotta ja Pytty
Herra Heinämäen lato-orkesteri: Ilosofiaa!
Tohtori Orff ja Herra Dalcroze: Muu vaara

Röllit oli kans ihan kivoja, mutta Frööpelin palikat ja ti-ti nalle kävi hermoon, ja käy edelleen.

Omasta lapsuudesta muistan Mörköoopperan, se oli kova juttu :) Ja tietty aatsipoppaa pojat keitti soppaa...
 
Ostettiin tytölle unipussi, kun potki aina peitot pois päältään. Mä olen tykännyt siitä kovasti. Sopii ainakin tällaiselle unissaan mönkivälle vauvalle hyvin. Meillä on nyt Name Itin lyhythihainen, tosi kevyesti topattu 74/80-kokoinen pussi. Ihan sopiva ( mitä nyt kyljistä hiha-aukkojen kohdalla hieman avoin). Pienempi ei varmasti olisi mukava. Täytynee hommata näitä lisää. Tämä siis ihan vain tietoiskuna, mikäli joku harkitsee pussin hankkimista.
 
Parasta ikinä: Pölynimuriin liitettävä Baby-Vac. Jää Nenä-Friida mennentullen kakkoseks käytettävyydessä. Ei tuo nuhanenä toki Baby-Vaciakaan pahemmin arvosta, mutta on niin paljon helpompi imeä sitä räkää, kun voi samalla kuitenkin tsempata lasta. Letku suussa ei meinannut tulla hommasta mitään.

Unipussi toimii meilläkin, rauhoittaa kummasti pienten jalkojen vipellystä muutenkin.
 
Päivitetään tätäkin osastoa.

Millaisia syysvaatteita olette ajatelleet hankkia vauvoille? Itse mietin, kannattaako nyt hommata jo vedenpitävää syksyksi / talveksi. Tarvitseeko kenkiä talveksi, jos ei vielä kävele?

Vaunuihin on jo helpompi vaatettaa kuin keväällä. Nyt mietin, miten kauan voi repussa kannella ympäriinsä. Viileämpinä päivinä olen kietaissut ohuen peiton koko paketin ympärille ja neiti on tyytyväisenä tutkaillut maailmaa...

Nyt täällä maitotainnutus loppumetreillä ja sen jälkeen äiti pääseekin tekemään syysmyssyä murulleen. :goodnight
 
Mä ostin toisen sellasen äitiyspakkaushaalarin, oliko vuodelta 2012 tms. Ja jalkoihin tulee villasukat ja/tai sellaset ugg tyyliset töppöset. Niissä ei ole sellaista kenkäpohjaa, vaan ovat sellaset turkiksesta tehdyt töppöset. Varmasti lämpimät. Kovilla pakkasilla vaan villahaalari alle, toppahaalari päälle, töppöset jalkaa ja sitten vaunuihin aattelin vielä hommata sellasen lämpöpussin. Siinä ei tule kylmä vaikka yrittäis :happy:

Kantamista olen pohtinut, mutta olen päätynyt ajatukseen, että ostan kantotakin, jos vaikuttaa siltä, että tulee kannettua paljon talvella. Epäilen kyllä vahvasti ja kun vauva on jo nyt 10,3kg niin en varmaan ihan kauheen pitkään jatka kantamista.Vaunuissa viihtyy nykyään niin hyvin:)
 
Niin, enemmän mietin, että pitäs ostaa ittelleen kunnon toppatakit ja housut, että pystyn tuolla ulkona talvellakin lenkkeillä! :p
 
Toinen pohdinnan aihe: kuinka moni on ajatellut siirtyä vaunuista rattaisiin lähitulevaisuudessa? Liilliputti rakastaa maailman katselemista eikä nuku vaunuissakaan kuin max sen 30 min. Aajattelin, että voitais muutaman viikon päästä testata rattaat, jos ei viihdy vaunuissa. Vielä onneksi ollut aika tyytyväinen ihmetellessään vaununreunaan ripustettua lelua.
 
Meillä on siirrytty rattaisiin noin 4,5kk iässä. Meillä ei enää viihdytty vaunuissa, ei tästä kotoa päässyt kun ehkä 100m kun tuli jo huuto ja pakko palata takaisin, ei enää nukahtanut edes liikkuviin vaunuihin. Rattaissa meillä on viihdytty tosi hyvin, tyttö tykkää sieltä katsella maailmaa ja yleensä nukahtaakin sinne kun on tarpeeksi saanut katsella.

Onko muut jo hankkineet syöttötuolin? Ite oon koittanut metsästää tripp trapp tuolia käytettynä mutta tuntuu jo toivottomalta, ensinnäkään täälä päin ei ole niitä hirveesti ollu myynnis ja jos on ni on huonos kunnos tai maksaa melki uuden hinnan. Haluttais sellanen mutta uutena on vähän turhan arvokas :)
 
Meillä siirryttiin myös aikoja sitten siihen ratas osaan. Pidän sitä vaan makuuasennossa tai ekaan pykälään kohotettuna. Enää ei mahtunut siihen vaunuosaan kunnolla...
 
Meillä ei ole koskaan vaunuja ollutkaan. Ihan alusta asti pelkät kuomurattaat. Ehkä kuukausi sitten nostin selkänojaa ekan kerran vähän istuvampaan asentoon. Mennään makuulleen niin kauan kun viihtyy ja sitten nostan pystympään kun alkaa hermo menee.
 
Mä meinasin pärjätä niillä äippäpakkauksen haalareilla ja lisäks meillä on jotain villahaalareita tarvittaessa sinne alle. Samoin niillä äippäpakkauksen tossuilla, kummoisempia kenkiä en hanki.

Meillä on triptrap uutena hankittu, ajattelin että saahan sen sitten myytyä. Mummuloihin oon ostanut kirppikseltä kympillä sellasen perus puisen ja toisaalle sellasen mistä saa käännettynä pöydän ja tuolin.

Meillä ei oo nukkunut vaunuissa pitkään aikaan. Mutta just viikonloppuna yhtäkkiä kelpaskin muutamat unet siellä. Eli ei olla vielä kokeiltu ratasmallisena. Meillähän on käytetyt vaunut ja musta tuntuu että se selkänoja on vähän lenkka. Siis ei toimi kunnolla. Saa nähdä kuinka se pysyy sit pystyssä ja saako asentoo muutettua jos poika vaikka nukahtaa. Mehän ollaan pyöräilty sen pyöräkärryn kanssa jo ties kuinka kauan ja poika viihtyy siellä tosi hyvin. Näkee maisemia ja sit saa torkahtaa kun tulee väsy. Eilenkin pyöräiltiin joku 3,5 h yhteensä. :)
 
Syysvaatteista: meillä on semmonen Lassien välikausihaalari. Ei ole vedenkestävä. Ensi kevääksi ajattelin ostaa vedenkestosia juttuja.
Luulen, että villasukat riittää alkuun kengiksi ja sitten jotkut toppatöppöset kun ilmat viilenee. meillä ei ole mitään lämmintä pipoa vielä hankittu. Taitaa olla kauppoihin jo saapunut syksyvaatteet. Haalarin alle voi laittaa jotain villaa tai fliisiä ennen toppahaalarin tarvetta.

Talvi mennään äitiyspakkauksen puvulla ja makuupussilla. Ja meillä on lampaantaljoista tehty makuupussi myös. Sukulais mummot on kutonu ihania villapukuja haalarin alle lämmikkkeeksi. Mä osti kuoman talvikengät kokoa 19 poistomyynnistä kympillä. Luulen että ne on ihan oikean kokoiset esivuoden puolella tammi-huhtikuussa. Saa nähä sitte, jos ei sovi, niin ne voi myydä sillä samaisella kympillä jollekki.
 
Meilläkään ei olla enää vaunussa nukuttu aikoihin ja ei oo pystyny käydä vaunulla lenkilläkään. Tänään kokeilen ekaa kertaa mennä lenkille rattaalla ja nostan ekaan pykälään, näkee vähä maisemiakin.
syksy/talvi mennään äp:n vaatteilla ja j os tulee hirmu pakkaset niin hommataan lisää vaatetta. Prismassa oli viime vkolla viime vuoden topat -50%...olisin muuten ostanu, mutta ei voi yhtään tietää miten kasvaa. Kenkiä ei oo vielä, ostetaan ku tarvitaan:happy:

syöttötuoli on ikeasta ja kylään/mökille on kankainen tuoliin kiinnitettävä syöttis:glasses1

poju ei enää osaa juoda tuttipullosta:fucyc
 
Niimmuute, meki ostettiin ikean antilooppi ja siihen pöytätaso. Meidän ruokapöytä on niin korkea, että kovin pieni ei yllä syöttötuolista.
 
Muokattu viimeksi:
Kantamista olen pohtinut, mutta olen päätynyt ajatukseen, että ostan kantotakin, jos vaikuttaa siltä, että tulee kannettua paljon talvella. Epäilen kyllä vahvasti ja kun vauva on jo nyt 10,3kg niin en varmaan ihan kauheen pitkään jatka kantamista.Vaunuissa viihtyy nykyään niin hyvin:)

Oletko ajatellu selässä kantamista kokeilla. Sillein jaksaa paremmin painavampaakin kantaa.
Mä olen menossa kantoliinatapaamiseen harjoittelemaan selkäpuolen sidontoja ja sitä kuinka lapsen saa helposti kyytiin. Alkaa olemaan kymmenen kiloa vähän liikaa pitkillä matkoilla edessä kannettuna.
 
Selkään olen myös laittanut, mutta silti tuo on aikas painava kantaa jo ja jos vielä kauheesti aatteli tota painoo nostaa...
 
Meidän on tarkotus pärjäillä äotiyspakkauksen vanupuvulla ja toppahaalarilla. Kevättalveksi saadaan tytön kummitädiltä lainaan 86cm toppahaalari, niin ei tarvi ostaa. Ostan sitten vuoden päästä kunnollisen, vettähylkivän ja tarpeeksi reilun, että menee pari talvea.
Tilasin mä silti semmosen fleecehaalarin nyt syksylle :), kohta pitäis tulla postissa. Kenkiä ei osteta ennenkuin on pakko.

Meillä nukutaan kotona ollessa kummatkin päikkärit vaunukopassa. Ei siellä enää hirveästi tilaa ole, mutta jos nyt pärjättäisiin tämä syyskuu ainakin niin.
 
No niin, nyt sain sukulaiselta 74 koon toppavaatteet, jotka pitää vettä... saas nähdä miten mahtuu päälle. Että osuuko oikeeseen aikaan! :eek:
 
Eihän vaatteista koskaan oikein tiedä. Meillä on jo käytössä 74-kokoiset bodyt, housut vielä pienempiä... mäyräkoiravauva. Anopilta saatu 74 Benettonin veluuriasu alkaa olla jo vähän nafti, ja tyttö ei ole vielä edes 70cm.

Meillä on äp:n vaatteiden lisäksi nyt 80-kokoinen toppapuku, joka saatiin odotusaikana lahjaksi. Lisäksi vasta yksi fleece-haalari. Villavaatteet on aika tyyriitä ja itseä inhottaa ajatus siitä, miten ne kutittaa, jos osuvat ihoon. No, ovat lämpimiä, eli täytynee hankkia. Mä en kyllä ole yhtään kartalla siitä, mitä äitiyspakkauksessa oli. Täytyy käydä laatikot läpi. Tykkäisin vaan kovasti ostaa Lilliputille kaikkea söpöä päällepantavaa. Tiedän, että jäävät nopeasti pieneksi yms. mutta kun vielä saan valita itse vaatteet neidille. Meillä on onneksi anoppi ollut hyvin innokas ostamaan vaatetta prinsessalle, joten ei kulu kaikki rahat vaatekaupoilla.

Lampaantalja ja lämpöpussi täytynee hommata rattaita varten. Lisäksi kintaat ja töppöset. Jos olisi aikaa, neuloisin mielelläni itse villasukkia ja myssyjä. Varsinaiseen ompelemiseen ei omat taidot riitä.
 
Takaisin
Top