Vauvakuvia

Mulla oli vauvana hurmankiehkura keskellä päätä ja nous taivaita kohti. Olin ihan vitivalkeatukkainen ja kihara. Pojallani on lupaavasti keskellä päätä tukka menossa pystyyn. Vielä on niin lyhkänen letti kuitenkin, ettei nää onko perinyt multa kiharat hiukset. :D Suloinen tyttö sulla jätski. :)
 
kylvyn jälkee sen hiukset on ihan kiharat:) pitäs saada otettua kylpykuvakii,sitäkää ku ei vielä oo.
 
Meil on esikolla ihan kikkara tukka ja käkkärä taitaa tulla myös kakkosestakin.
Muuten meni kyllä geenit ihan sekaisin. ...esikoinen on perinyt vaaleuden ja siniset silmät multa. Kakkonen taas on huomattavasti tumma tukkaisempi ja ruskeat silmät isänsä mukaan :)
 
Meiän hepulla oli ihan siniset silmät syntyessään. Nyt alkaa jo vähän tummentua. Eiks ne vasta parivuotiaana ole sen väriset, mihin jäävätkin ? Ruskeet kyllä harvoin muuttuu, kun on niin dominoiva väri.
 
meijän tydyn silmät oli melkein mustat,nyt ne on vissii jotkut semmoset harmaat??mut ei ollu semmosia hypnotisoivia jäänsinisiä silmiä.:)
 
mä järkytyin siitä ku synnärillä kuulin et haaruksista näkyy tummat hiukset:laughing002 mä oletin automaattisesti et sillä on blondit hiukset ku mullakii on,mut eipä sit ollukkaa.onhan noi toki jonkun verran vaalentunu,tiiä sit minkä väriset niist oikeesti tulee.
 
Pojalla oli syntyessää ihan mustat simmut, hyvä kun sitä silmän mustaa osaa erotti.. mutta ovat vaalentuneet ja monen mielestä tullut vihreiksi.. Itse en oikein tiedä minkä väriset ovat.. :grin
Myös tummaa tukkaa oli niin että erotti, nyt on tukka vaalentunut ja hieman myös kadonnut. Pientä haituvaa vaan, niskassa enemmän.
Eiköhän tuu samanlainen maantienharmaa hiekan värinen kuin meillä muillakii, se tyypillinen suomalainen tukka :grin
 
Kaikilla vauvoillahan on syntyessään tumman siniset silmät, jotka sitten valon vaikutuksesta muuttuvat lopulliseen väriinsä. Muutaman kuukauden jälkeen alkaa ainakin näkyä, jos tulee ruskeat silmät, mut lopullisen värin asettumiseen kuluvaa aikaa en tiedä. Meillä on aika tumman siniset silmät edelleen. Minulta on ruskea tukka ja joku on sanonut, että vois olla punapigmenttiäkin. Vähän menee ehkä jopa kiharalle vauvan hiukset ja takana mahtava pyörre. Edestä pää on edelleen hieman kalju.
 
IceCream: mulla oli kuulemma syntyessä melkein mustat hiukset ja nyt ole blondi. Saattaapi muuttua tuo hiusten väri :).
 
Ei oo hillevi kaikilla vauvoilla. Veljenpojalla oli syntyessään ruskeat, eikä ne siitä tähän päivään mennessä oo muuttunu :) Meil oli just semmoset jäänsiniset, harmi, etteivät pysyneet. Hurmuri tosta kyllä tulee, on ne silmät sit minkä väriset tahansa :D
 
Joo totta tosiaan eivät olekaan siniset vaan niissä ei ole pigmenttiä ollenkaan ja päivänvalossa vaan näyttävät sinisiltä. Luin juuri tieteen kuvalehden sivuilta. Kyllähän sitä pigmenttiä alkaa sitten pian muodostua syntymän jälkeen.
 
Mitä tohon hiusten väriin tulee, niin se lopullinen ja todellinen väri tulee esiin vasta teini-iässä. Mulla oli lapsena tosi vaaleat, kellertävät hiukset, ja nyt en oikeesti tiiä minkä väriset ne on. Päältä näyttää vaalealta, mut sit ku niin leikkaa, tai kattoo syvemmälle kerroksiin ni on tumma. Mut ei oikee harmaa eikä ruskeeka. Vaikeeta.

Tyynen hiukset on mones valos punertavat, valeet ruskeet, mitä vaan. Vaalentunu on syntymästä, ja vaaleemmat ne oli ku siskollaan. Esikolla oli melkee mustat hiukset, mut nyt sellaset kellanvaaleet, ruskehtavat; luultavasti tulee samanväriset ku mun omista. Sekavaa tekstiä :)
 
Takaisin
Top