Vauvakuume vaikka ei yritystä

Mies nyt useamman kerran vain lauennut sisääni.. tänäänkin ja heitin että ”kylläpäs nyt päästelet miten sattuu” Tähän ei kommentoinut mitään vaan vaihtoi aihetta. Meillä ei siis mitään ehkäisyä. Eilen sanoi pienimmälle, että saatkohan sä siskon. 7v kuuli tämän myös ja oli ihmeissään ” miten niin ”. Minä pyörittelin hämilläni silmiä🤭.
Ettttäää..Oiskohan sitä vauvakuumetta nyt sitten ilmassa hänelläkin🤣🤔

Mies nyt useamman kerran vain lauennut sisääni.. tänäänkin ja heitin että ”kylläpäs nyt päästelet miten sattuu” Tähän ei kommentoinut mitään vaan vaihtoi aihetta. Meillä ei siis mitään ehkäisyä. Eilen sanoi pienimmälle, että saatkohan sä siskon. 7v kuuli tämän myös ja oli ihmeissään ” miten niin ”. Minä pyörittelin hämilläni silmiä🤭.
Ettttäää..Oiskohan sitä vauvakuumetta nyt sitten ilmassa hänelläkin🤣🤔

Joo vähän vaikuttais, että vauvakuumetta ois ilmassa miehelläkin😂 Meinaatko ottaa yrityksen puheeksi miehen kanssa, vai elää vähän jännityksessä "tulee jos on tullakseen" tyylisesti?

Ja @-Nennu- toivottavasti teillä tärppää taustasta huolimatta, kierron tasoittuminen on ainakin hyvä merkki! 🤩

Mulla kierto vaan lyhenee ja ovisoireet tulee yhä aikasemmin. En tikuta ovista vielä, mutta tässä kierrossa lämpöjen ja oireiden mukaan olisi ollut jo kp11 niin nyt odotellaan taas että kuinka lyhyeksi mahtaa kierto jäädä... Menkat on myös nykyisin ihan oudot. Normaalia vuotoa tulee 1-2pvää, jonka jälkeen todella niukkaa tiputtelua.

Joo vähän vaikuttais, että vauvakuumetta ois ilmassa miehelläkin😂 Meinaatko ottaa yrityksen puheeksi miehen kanssa, vai elää vähän jännityksessä "tulee jos on tullakseen" tyylisesti?

Ja @-Nennu- toivottavasti teillä tärppää taustasta huolimatta, kierron tasoittuminen on ainakin hyvä merkki! 🤩

Mulla kierto vaan lyhenee ja ovisoireet tulee yhä aikasemmin. En tikuta ovista vielä, mutta tässä kierrossa lämpöjen ja oireiden mukaan olisi ollut jo kp11 niin nyt odotellaan taas että kuinka lyhyeksi mahtaa kierto jäädä... Menkat on myös nykyisin ihan oudot. Normaalia vuotoa tulee 1-2pvää, jonka jälkeen todella niukkaa tiputtelua.
No se tässä onkin , kun olen nyt ainakin 4 kertaa tehnyt aloitetta keskustelulle ,että haluaako hän neljännen jne ,mutta kun tekee aina saman ,että vaihtaa aihetta. Kerran kun jopa suutuin ,kun ei vastannut niin sanoi siihen vain ,että ei nyt kannata miettiä liikaa🤔 Varmaan vielä yritän asiaa kaivaa ettei sitten järkyty jos kiikutan plussaa nenän eteen🫣🫠

No se tässä onkin , kun olen nyt ainakin 4 kertaa tehnyt aloitetta keskustelulle ,että haluaako hän neljännen jne ,mutta kun tekee aina saman ,että vaihtaa aihetta. Kerran kun jopa suutuin ,kun ei vastannut niin sanoi siihen vain ,että ei nyt kannata miettiä liikaa🤔 Varmaan vielä yritän asiaa kaivaa ettei sitten järkyty jos kiikutan plussaa nenän eteen🫣🫠
Mä saan kotona kans tuota samaa vastausta "ei kannata miettiä liikaa" tai "ei kai meillä mikään kiire ole" :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Tiitu90 kuulostaa samalta mistä meidän toka sai alkunsa 🤣 Minä "mennään kumeilla tää joku puoli vuotta ennen yrityksen alkua, ku nää minipillerit ei sovi?" Mies "jos mä vedän vain ulos" "oho sinne meni" menikö 2 kk minien lopetuksesta niin olin raskaana 🤣 kävin elokuussa 2023 tk-lääkärillä valittamassa minien kiertohäiriöistä, ja päädyttiin kortsuehkäsyyn kun en kierukkaa halunnut kun reilu puoli vuotta oli suunnitelma odotella yrittämisen alkua. Kiva oli sit vuoden päästä elokuussa 2024 sama lääkäri tavata synnytyksen jälkitarkastuksessa, kun se vielä muisti mut 😂

Mietin tässä vauvakuumeissani, että gynellä voisi kyllä käydä. Tokan synnytyksen tapahtumista on jäänyt mielenpäälle kysymyksiä, mitkä haluaisi jonkun kokeneen ammattilaisen kanssa keskustella, kun oli niin poikkeuksellisia juttuja. Pitäisi vain tehdä selvitystyötä, kuka Tampereen alueella vastaanottoa tekevistä yksityisen puolen (koska en luota että julkiselle pääsisi tämmöisen pelkän läpikäymisen takia, kun ei ole mitään elämää fyysisesti haittaavia oireita.. 😒) gyneistä voisi olla sopivaa osaamista hankkinut. Kiinnostaisi myös, näkisikö ultralla kuinka sektion arpi on parantunut. Onko lujannäköinen sauma, jos sitä nyt pystyy jotenkin edes arvioimaan sillä. Ei huvita kuitenkaan raskautumalla asettaa itseä ja tulevaa vauvaa hengenvaaraan, jos kohtuun olisikin joku merkittävä heikkous jäänyt. Jos raskautumiselle ei olisi estettä, niin taloudellisesti olisi kiva saada kolmoselle laskettu aika ennenkuin toka täyttää 3 vuotta. Sit samalla haluan kuitenkin antaa kohdulle tarpeeksi toipumisaikaa, enkä kiirehtiä uudestaan raskaaksi. Jos olisi kristallipallo mistä näkisi kaiken menevän hyvin ja raskautumisen voisi vain päättää, niin tärppi vajaan vuoden päästähän ajaisi asian 🙂

Mietin tässä vauvakuumeissani, että gynellä voisi kyllä käydä. Tokan synnytyksen tapahtumista on jäänyt mielenpäälle kysymyksiä, mitkä haluaisi jonkun kokeneen ammattilaisen kanssa keskustella, kun oli niin poikkeuksellisia juttuja. Pitäisi vain tehdä selvitystyötä, kuka Tampereen alueella vastaanottoa tekevistä yksityisen puolen (koska en luota että julkiselle pääsisi tämmöisen pelkän läpikäymisen takia, kun ei ole mitään elämää fyysisesti haittaavia oireita.. 😒) gyneistä voisi olla sopivaa osaamista hankkinut. Kiinnostaisi myös, näkisikö ultralla kuinka sektion arpi on parantunut. Onko lujannäköinen sauma, jos sitä nyt pystyy jotenkin edes arvioimaan sillä. Ei huvita kuitenkaan raskautumalla asettaa itseä ja tulevaa vauvaa hengenvaaraan, jos kohtuun olisikin joku merkittävä heikkous jäänyt. Jos raskautumiselle ei olisi estettä, niin taloudellisesti olisi kiva saada kolmoselle laskettu aika ennenkuin toka täyttää 3 vuotta. Sit samalla haluan kuitenkin antaa kohdulle tarpeeksi toipumisaikaa, enkä kiirehtiä uudestaan raskaaksi. Jos olisi kristallipallo mistä näkisi kaiken menevän hyvin ja raskautumisen voisi vain päättää, niin tärppi vajaan vuoden päästähän ajaisi asian 🙂
Mikäli sulla on jäänyt kysymyksiä nimenomaan edelliseen synnytykseen liittyen, niin niistä pitäisi kyllä päästä keskustelemaan synnytyssairaalaan. Itse kävin ensimmäisen synnytyksen jälkeen synnytyslääkärin vastaanotolla, missä käytiin synnytyksen kulku läpi ja lääkäri selitti, miksi mikäkin toimenpide oli tehty kun oli itselle jäänyt epäselväksi. Toki ymmärrän, että varsinaisiin tutkimuksiin haluaa mennä yksityiselle, mutta kyllä tosiaan synnytyssairaalasta pitäisi saada tämmöinen käynti, missä käydään synnytyksen kulku läpi. Yksityisen gynen voi olla tosi vaikea ottaa siihen kantaa, jos ei tiedä sairaalan käytäntöjä eikä ole ollut synnytyksessä mukana. Mulla sairaalassa käynti auttoi käsittelemään tilannetta ja seuraavassa raskaudessa kävin vielä pelkopolilla kertaalleen. Toivottavasti saat ainakin jotain kautta apua tilanteeseen. :smiling-eyes: Täälläkin kolmas haaveena. :red-heart:

Meillä kans tulee vastaukseksi ”en oo miettiny asiaa”:Upside Down Face: pitäis varmaan istuttaa pöydän ääreen että voin auttaa miettimään asiaa! Turhauttaa kun kuume on kova ja kaipuu vielä suurempi…

Mä täällä ny jänskään ku menkkamaisia kipuja ollu nyt 3 päivää… kuukautisten kuuluis alkaa vasta maanantaina (säännöllinen kierto) … etttäää onkohan nämä nyt raskausoiretta vai alkaako menkat poikkeuksellisesti aikaisemmin. 🫢 Pitkiin aikoihin en kyllä ole kuukautisista kipuja juurikaan tuntenut vaan vuoto vaan alkanut… joten siksikin vähän outoa. Ovulaatio aikaan ei kyllä harrastettu seksiä ,mutta heti seuravana päivänä kylläkin. Seuraan kiertoa flow sovelluksesta.

Muokattu viimeksi:
Mikäli sulla on jäänyt kysymyksiä nimenomaan edelliseen synnytykseen liittyen, niin niistä pitäisi kyllä päästä keskustelemaan synnytyssairaalaan. Itse kävin ensimmäisen synnytyksen jälkeen synnytyslääkärin vastaanotolla, missä käytiin synnytyksen kulku läpi ja lääkäri selitti, miksi mikäkin toimenpide oli tehty kun oli itselle jäänyt epäselväksi. Toki ymmärrän, että varsinaisiin tutkimuksiin haluaa mennä yksityiselle, mutta kyllä tosiaan synnytyssairaalasta pitäisi saada tämmöinen käynti, missä käydään synnytyksen kulku läpi. Yksityisen gynen voi olla tosi vaikea ottaa siihen kantaa, jos ei tiedä sairaalan käytäntöjä eikä ole ollut synnytyksessä mukana. Mulla sairaalassa käynti auttoi käsittelemään tilannetta ja seuraavassa raskaudessa kävin vielä pelkopolilla kertaalleen. Toivottavasti saat ainakin jotain kautta apua tilanteeseen. :smiling-eyes: Täälläkin kolmas haaveena. :red-heart:
Meidän tokan synnytyksen voi tarkemmin lukea synnytystarinaketjusta, mutta lyhyeksi tiivistettynä: tuntemattomaksi jääneestä syystä yliaikakäynnistyksessä ballongin laitto käynnisti suuren verenvuodon, mun ja vauvan vointi romahti, ja meidät kärrättiin juosten hätäsektioon. Käynnistyksen alusta vauvan syntymään alle vartti, enkä supistuksen supistusta ehtinyt kokemaan. Niin lähinnä niistä tilanteeseen johtaneista syistä, joita voi vain arvailla, sekä edellisen raskauden kulusta haluaisin puhua. Edelleen kun tuota tapahtumaa ja sen syyn pohdintaa pyörittelee mielessä lähes päivittäin. Täytyy ehkä kysyä, mahdollistuuko se käynti tällein yli vuoden jälkeen enää tai voisko ne edes kommentoida chatissä / kantaan jos kirjoitan kysymykset.

Istuin ja puhuin miehen kanssa kunnolla tästä asiasta eilen ja oli sitä mieltä että nyt ois paras hetki lapsihaaveen toteutukselle. Ehkä tässä siis pikkuhiljaa varailis kierukan irrotusaikaa!:Hugging Face:

Minua kalvaa ajatus pikkusisaruksesta lapselle. Haluaisin kokea kaiken uudestaan, tulla äidiksi, rakastua vauvaani. Voihan tämä olla tietenkin vain vauvavuoden lopun häämöttämisen aiheuttamaa haikeutta.

No, luultavasti minun pitäisi hajottaa lapseni perhe saadakseni pitää vielä omaa vastasyntynyttä sylissä, joten taitaa jäädä realisoitumatta tämä vauvakuume. 😟 Yritän keskittyä nauttimaan näistä vauvavuoden viime metreistä ja olemaan paras mahdollinen vanhempi lapselleni.

@Tiitu90 Ristiriitaista, että mies välttelee aihetta mutta kuitenkin ottaa riskejä petipuuhissa🫣 siellä jännät paikat menkkoja ootellessa... Itse en luota flo:n ovulaation seurantaan, heittelee ihan ihme ajankohdalle oletettua ovista. Lämpöjen seuranta ja fertility friend toiminut itsellä luotettavammin, kun ei ole ainakaan vahinkoa tähän mennessä käynyt varmoilla päivillä.😁

@litranmitta Ei ihme, että asia pyörii mielessä, kuulostaa pelottavalta tilanteelta. Toivottavasti pääset käymään asiaa läpi ammattilaisen kanssa🥺

@Mem Raastava tilanne sinulla🥺

Täällä kierto jäi 24 päivään, lyhin tähän mennessä. Toivon, ettei enää tästä lyhentyisi kun alkaa jo huolestuttaa, että onko kropassa jotain häikkää.🙄

@Tiitu90 Ristiriitaista, että mies välttelee aihetta mutta kuitenkin ottaa riskejä petipuuhissa🫣 siellä jännät paikat menkkoja ootellessa... Itse en luota flo:n ovulaation seurantaan, heittelee ihan ihme ajankohdalle oletettua ovista. Lämpöjen seuranta ja fertility friend toiminut itsellä luotettavammin, kun ei ole ainakaan vahinkoa tähän mennessä käynyt varmoilla päivillä.😁

@litranmitta Ei ihme, että asia pyörii mielessä, kuulostaa pelottavalta tilanteelta. Toivottavasti pääset käymään asiaa läpi ammattilaisen kanssa🥺

Täällä kierto jäi 24 päivään, lyhin tähän mennessä. Toivon, ettei enää tästä lyhentyisi kun alkaa jo huolestuttaa, että onko kropassa jotain häikkää.🙄
Joo huomasin saman eilen kun katselin muista laskureista ovulaatiotani niin heitti kyllä flow pahasti eritavalla😳 .. eli olenkin nyt harrastanut seksiä juuri ovulaation aikaan vaikka flow mukaan olisi ollut ohi.
Pitääpä testailla alkuviikosta jos ei menkkoja näy..

Joo huomasin saman eilen kun katselin muista laskureista ovulaatiota niin heitti kyllä flow pahasti .. eli olenkin nyt harrastanut seksiä juuri ovulaation aikaan ..kun näytti että olisi ollut ovis ohi. Muut laskurit näyttää juuri ovulaatiopäivää siihen🫣 Nyt ihmetyttää miten olen raskautunut flow ”avulla” 3x kun siitä kytännyt aina näköjään väärän oviksen😯 No ehkä siinä sitten harrasteltu niin tiheään.

Ristiriitaista joo..🫠 Katsotaan mitä tuleman pitää🫢 Täytyy testata ensi viikolla jos ei menkkoja näy.

Muokattu viimeksi:
Meidän tokan synnytyksen voi tarkemmin lukea synnytystarinaketjusta, mutta lyhyeksi tiivistettynä: tuntemattomaksi jääneestä syystä yliaikakäynnistyksessä ballongin laitto käynnisti suuren verenvuodon, mun ja vauvan vointi romahti, ja meidät kärrättiin juosten hätäsektioon. Käynnistyksen alusta vauvan syntymään alle vartti, enkä supistuksen supistusta ehtinyt kokemaan. Niin lähinnä niistä tilanteeseen johtaneista syistä, joita voi vain arvailla, sekä edellisen raskauden kulusta haluaisin puhua. Edelleen kun tuota tapahtumaa ja sen syyn pohdintaa pyörittelee mielessä lähes päivittäin. Täytyy ehkä kysyä, mahdollistuuko se käynti tällein yli vuoden jälkeen enää tai voisko ne edes kommentoida chatissä / kantaan jos kirjoitan kysymykset.
Kuulostaa kyllä pelottavalta tilanteelta. Kannattaa ehdottomasti asiaa käsitellä, toivottavasti saat siihen apua luotettavalta ammattilaiselta. :red-heart:

Mulla on tosiaan sellainen tilanne, että alkuvuodesta yritettiin kolmatta hetken aikaa mutta ei tärpännyt. Mulla diagnosoitiin silloin kilpirauhasen vajaatoiminta, niin se oli saanut kierron ihan sekaisin. Mies tuli sitten katumapäälle ja ei olla sitten sen jälkeen enää yritetty. Nyt on taas keskusteltu asiasta ja mies hieman lämmennyt ajatukselle, mutta saa nyt nähdä päästäänkö vielä yrittämään... Mä olen 37v. ja meidän lapset on 9v ja 6v niin jos meidän perheeseen vielä kolmas lapsi halutaan, niin kyllä sitten haluaisin alkaa yrittää mahdollisimman pian.

Heippa! Toivottavasti saan liittyä tähän ketjuun! Meillä on vauvavuosi lopuillaan, mies ei oikein tiedä taloudellisen tilanteen puolesta, kannattaisiko vielä alkaa kolmatta yrittämään. Molemmat olemme työssäkäyviä, mutta haluaisin töiden ohella suorittaa vielä yhden tutkinnon, jotta urasuunnitelmani toteutuisi ja palkkatasokin hieman nousisi. Emme elä kuitenkaan täysin kädestä suuhun, vaan pystymme kyllä elämään tavallista elämää, joten en nyt oikein itse allekirjoita tuota, että kolmas romuttaisi meidän talouden.

Mitenkähän uskaltaisin ottaa puheeksi, että parempi olisi "lusia mammalomat" nopeasti, sillä kolmas olisi meidän viimeinen. Olen kuitenkin pian 35v enkä mielelläni enää siitä vanhempana lapsia enää halua, nyt olisi vielä viimeiset hetket, kun ns. jaksaisin toisen vauvavuoden. Mitä olette mieltä?

@Fazerina nostaisin asian vaan rohkeasti esille ja katsoisin mitä yhteinen keskustelu poikii. Onko miehellä ajatuksena, että taloudellinen tilanne olisi otollisempi kolmannelle vasta uuden tutkintosi jälkeen? En toki tiedä taustojanne tai kuinka pitkästä tutkinnosta olisi kyse, mutta eihän se raskautuminen välttämättä myöhemmällä iällä niin helposti onnistukaan. Opiskella ehtii myöhemminkin. 😊

Näettekö saman kuin minä 😳
1000039409.jpg

Takaisin