Vauvakuume vaikka ei yritystä

Meillä on kesän reissun suunnittelu siskojen kanssa käynnissä ja itse yritän hilata sitä mahdollisimman aikaiseksi, että päästään yrittämään toista heti sen jälkeen 😅 Tää kuumeilu on tosi hauskaa! Ensimmäistä ehdittiin harkita vain kuukausi kun sitten päätettiin yrittää ja tärppäsi toisesta kierrosta. Jotenkin pöhlö fiilis että mihin ne meidän 11v ennen edes ekan harkintaa katosivat 😂 Silloin puhuttiin aina lapsista, mutta kaikki oli niin epävarmaa kun se tapa oli itsestäänselvänä adoptio, mutta se on niin vaikea edes päästä prosessiin! Nyt meillä on selkeä suunnitelma, vaikka eipä sitä aina mene niin kuin asiat suunnittelee.

Täällä ollaan jossain influenssan jälkeisessä taudissa. Neljäs viikko kipeänä täyteen… pää särkee aamusta, nenä vuotaa ja yskittää edelleen…

Välillä kun on hyviä hetkiä niin tuntuu, että kyllä tähän yksi vielä mahtuisi. Sitten kun kuopusta joutuu hyssyttää öisin ja päivällä tulee meltdown niin tulee ajatus, ettei jaksa enää yhtäkään vaikka haluaisi.

Mies on antanut pallon mulle. Päätös yrittämisestä on enää musta kiinni, mutta oon edelleen sitä mieltä että liian hektistä nyt.., ❤️

Esikoinen haluisi hirveästi pikkusisaruksen ja puhuu, että koska äitillä ois vauva masussa. 🤣

Mulla olis niin kova halu alkaa jo yrittämään toista, mutta täysimetyksen takia ei kuukautisia vieläkään kuulu niin pitää vaan kärsivällisesti odotella… mitään halujakaan ei oo, kun toi kierto vielä hukassa…

Ekaa kertaa ikinä eli tässä reilun 2,5 vuoden aikana huomasin äsken turnausväsymystä vaipanvaihtoruljanssissa. Häivähti mielessä semmonen olo et oikeestiko jaksan tätä vielä monta vuotta, esim. jos 2026 syntyis toivottavasti viimenen vauva meille ni meinaa et vielä ainakin 3 vuotta tiedossa monta kertaa päivässä vaipanvaihtoa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Meillä siis aikalailla 2 kk nyt ehkäisyn poisjättöön. Eli ihan pian. :Sparkling Heart:

Ja oikeesti todellakin annetaan vielä yhdelle mahdollisuus. Hauska vaan oli toi huomio tänään.

- - - - - - - - -

Mites muilla kuumeilevilla ei-vielä-yrittäjillä menee?

Mä oon vaihtanut vaippoja nonstoppina kohta 10 vuotta 🙈 alkaa se aika rutiinilla jo mennä 😅 se onkin outoa sitten kun ei ketään vaippaikäistä enää olekaan talossa! Niitä on ollut yleensä kaksikin kerrallaan 😂

Alle 2 viikkoa niin lähtee hormonit veke. Jänskättää koska oma kierto mahtaa palautua, vai palautuuko itsestään. Vitamiinit ja foolihappo tietty ollut käytössä jo useamman kuukauden, lisäksi syönyt nyt gelee royalia. Ilmeisesti se on joillakin auttanut kierron palautumisessa joten 🤞🏻

Pitäis varmaan harjoitella jo vähän etukäteen kuukautislevyn käyttöä, et olis joku tuntuma kun sitä sit tarvii. Pitävyydestä tietty osaa sanoa ennen mitään, mut et sais paikalleen ja pois suht näppärästi. Kyl tää menkattomuus on ollut niin vaivatonta, et en kyllä odota niiden kanssa säätämistä yhtään. Mielenkiintoista nähdä myös se, että kestääkö ne yhtä pitkään, ku raudanpuutteisena meni helposti 10 päivää niiden kanssa 😬

Vaipanvaihtorumba ei ärsytä, mutta ulkovaatekausi on kyllä yhtä huhheijaata 😆 odotan sitä aikaa kun joskus ei tarvi enää pukea ketään hiki valuen eteisessä, vaan kaikki laittaa päälle ihan itse tarvittavat välikerrastot, hanskat, pipot, haalarit, kengät...

Täällä ei oo vieläkään ekoja menkkoja kuulunut, vauvalla ikää viikon päästä 9 kk. Esikoisesta jotain vuotoja alkoi noin 4 kk kohdilla. Silloin tosin oli minipillerit sotkemassa, kun nyt oon luomuna.

Tosin on tässä vielä 3 kk sektionjälkeistä raskautumiskieltoa päällä, että hyvä vaan jos menkat pysyykin poissa. Yöimetyksiä tarkoitus jatkaa vauvantahtisesti 1-vee asti, sit kokeillaan jättää ne varmaan pois mutta päiväimetys saa jatkua niin kauan kuin hyvältä tuntuu 😊 tätä toistahan aloin odottaa silloin kun esikoisesta oli pari kk aiemmin lopetettu yösyötöt, joten saa nähdä tuoko yövierotus tällä kertaa ovulaatiot ja menkat takaisin.

Vaipanvaihtorumba ei ärsytä, mutta ulkovaatekausi on kyllä yhtä huhheijaata 😆 odotan sitä aikaa kun joskus ei tarvi enää pukea ketään hiki valuen eteisessä, vaan kaikki laittaa päälle ihan itse tarvittavat välikerrastot, hanskat, pipot, haalarit, kengät...

Täällä ei oo vieläkään ekoja menkkoja kuulunut, vauvalla ikää viikon päästä 9 kk. Esikoisesta jotain vuotoja alkoi noin 4 kk kohdilla. Silloin tosin oli minipillerit sotkemassa, kun nyt oon luomuna.

Tosin on tässä vielä 3 kk sektionjälkeistä raskautumiskieltoa päällä, että hyvä vaan jos menkat pysyykin poissa. Yöimetyksiä tarkoitus jatkaa vauvantahtisesti 1-vee asti, sit kokeillaan jättää ne varmaan pois mutta päiväimetys saa jatkua niin kauan kuin hyvältä tuntuu 😊 tätä toistahan aloin odottaa silloin kun esikoisesta oli pari kk aiemmin lopetettu yösyötöt, joten saa nähdä tuoko yövierotus tällä kertaa ovulaatiot ja menkat takaisin.
Mä oon luonnonoikku ja tykkään vaipanvaihdosta. 😂 Ulkovaatteet on kanssa semmoinen rumba, että ootan kesää ja sitä kun ei tarvi pukea päälle paljon mitään,

täällä kohta 5kk synnytyksestä eikä menkkoja kuulu. Toisaalta oon kuullut et monilla loppuu imetys kun tulee uudelleen raskaaksi, joten toisaalta ei vielä sen suhteen kiire, kun haluisin jatkaa imetystä mahd pitkään esikoisen kanssa. Ei olla vielä kiinteitäkään alotettu

Mulla ei menkat ehtiny alkaa kun alotin keltarauhashormonin muutama kuukausi sitten. Toisaalta vähän harmitti alottaa se, kun ei tosiaan saa nyt tietää millon menkat ois alkanu synnytyksen jälkeen, ois ollu kiinnostavaa 😄 Pitää sitten jännittää, kuinka nopeesti kierto alkaa kun lopettaa lääkkeen (viimeksi meni onneksi vain kuukausi).

Nyt kun on kauheet loskakelit, nii vaunulenkillä tuli mieleen, että en halua synnytyksen jälkeisinä kuukausina uutta tulokasta loskassa työntää, niin mietin, että yrittämisen voisi aloittaa elokuussa, kun sitten laskettu olisi huhtikuun puolella ja loskakelit jo väistymään päin 😄 Mutta siis tämä menisi syksyyn -26, kun tänä vuonna ei ole vielä ajankohtaista. Sitte taas jos alottaa vasta elokuussa, pitäis aika nopeesti raskautua, että lapsille tulis max 3 vuotta ikäeroa. Sit toisaalta ei ehkä järkee suunnitella "sopivaa" syntymäkuukautta, kun kuitenkin aikaa voi mennä että onnistuu ja kun on endometrioosia vaikeuttamassa.

Meillä on lasten "vääränkokoiset" vaatteet vintillä koottain lajiteltu ritiläkoreihin. Tarvitsin yhtä koria lisää, joten pakkailin pienimmät 50-56 vaatteet korista äitiyspakkauksen pahvilaatikkoon. Miten ison kaipauksen niiden hypistely saikaan aikaiseksi 🥺 pääsisipä niitä vielä kerran pesemään takaisin käyttöön ❤️

Meillä on lasten "vääränkokoiset" vaatteet vintillä koottain lajiteltu ritiläkoreihin. Tarvitsin yhtä koria lisää, joten pakkailin pienimmät 50-56 vaatteet korista äitiyspakkauksen pahvilaatikkoon. Miten ison kaipauksen niiden hypistely saikaan aikaiseksi 🥺 pääsisipä niitä vielä kerran pesemään takaisin käyttöön ❤️

Niin tiedän tämän! Varsinkin niitä tyttöjen vaatteita haluaisin vielä pukea jollekin 🥺

Toisaalta taas olis kiva jo laittaa niitä eteenpäin, niin saisi tilaa lisää. Viimeksi kun tämän tein, ajatuksena ettei enempää lapsia, aloin vaan itkeä.

Kyllä on vaikeaa tietää mikä on sopiva määrä! Meilläkin olis nyt hyvä tilanne, kun mahduttais koko perhe 7-paikkaiseen autoon. Yksi sinne menisi vielä, mutta sitten mies ei mahdu vaan hänen tultava omalla autolla perässä. Toisaalta, ei nuo varmaan teininä enää halua sinne peräkonttiin kömpiä istumaan, että silloin kuitenkin pitäisi olla minibussi ja siinä on automaattisesti lisää penkkejä 🤭 mutta nyt ei ole rahaa ostaa minibussia, ne on aika kalliita. Puolesta ja vastaan löytyy mielipiteitä! Itsehän voisin ottaa parikin vielä, jos ei tarvitsisi näitä raha-asioita miettiä ollenkaan 🤭

Mulla ei menkat ehtiny alkaa kun alotin keltarauhashormonin muutama kuukausi sitten. Toisaalta vähän harmitti alottaa se, kun ei tosiaan saa nyt tietää millon menkat ois alkanu synnytyksen jälkeen, ois ollu kiinnostavaa 😄 Pitää sitten jännittää, kuinka nopeesti kierto alkaa kun lopettaa lääkkeen (viimeksi meni onneksi vain kuukausi).

Nyt kun on kauheet loskakelit, nii vaunulenkillä tuli mieleen, että en halua synnytyksen jälkeisinä kuukausina uutta tulokasta loskassa työntää, niin mietin, että yrittämisen voisi aloittaa elokuussa, kun sitten laskettu olisi huhtikuun puolella ja loskakelit jo väistymään päin 😄 Mutta siis tämä menisi syksyyn -26, kun tänä vuonna ei ole vielä ajankohtaista. Sitte taas jos alottaa vasta elokuussa, pitäis aika nopeesti raskautua, että lapsille tulis max 3 vuotta ikäeroa. Sit toisaalta ei ehkä järkee suunnitella "sopivaa" syntymäkuukautta, kun kuitenkin aikaa voi mennä että onnistuu ja kun on endometrioosia vaikeuttamassa.
Täällä kans ajatuksia milloin kannattaa aloittaa. Toivoisin, että pikkukakkonen ei olisi loppuvuoden vauva. Suunniteltiin että aloitellaan puolivillainen yritys toukokuussa, niin LA olisi helmikuussa. Tämä siksi, koska ensimmäinenkin syntyi kuukauden etuajassa niin oltais vähän varmemmilla vesillä alkuvuoden LA:n kanssa. Toki kaikki on mahdollista, joskus syntyy pikkukeskosia ja välttämättähän meillä ei onnista saman tien.

Eilen mulla taisi olla ovulaatio, ainakin luulen niin. En tikuttanut, luotin vain kropan tuntemuksiin. Jos tässä kierrossa jo raskautuisi, niin laskettu aika menisi taas tuonne joulukuulle. 🤯

Itse täällä edelleen kuukautisia odottelen ja ihmettelen missä ne oikeen viipyy🙈 ehkä luonnon tapa hidastella, ettei toinen tule heti tähän perään. Tähän asti olen raskautunut helposti.

Itse täällä edelleen kuukautisia odottelen ja ihmettelen missä ne oikeen viipyy🙈 ehkä luonnon tapa hidastella, ettei toinen tule heti tähän perään. Tähän asti olen raskautunut helposti.
Imetätkö... Se ainakin minulla tädin kaukana meidän ovesta piti. 😁

Joo ja vaikka kuukautiset pyörisi, niin mulla imetys myös ehkäisee tehokkaasti. Vielä tässä 1v iässäkin.

Mulla pysyi reilu vuoden kuukautiset poissa synnytyksen jälkeen. Vasta tammikuun keskenmenon jälkeen kierto tasaantunut. Alkaa varmaan hormoonitkin olemaan kropassa "normaalilla" tasolla, kun ei ole raskaana tai imetä.

Imetätkö... Se ainakin minulla tädin kaukana meidän ovesta piti. 😁
Joo imetän, viimeistään sit kun palaan töihin alotetaan pullo, mut silti ajattelin pumppailla vielä omaa maitoa, jos sitä vaan tulee. Ajatus olis kuitenki 1v mennessä lopettaa ellei sit neidin puolelta tuu lopetus ennen sitä

Takaisin