Vauva omaan sänkyyn

Mä oon täällä vähän äimän käkenä.
Torstaina illalla, poika itse irrotti rinnasta hereillä ja nukahti sit syliin. Eilen perjantaina imetin ja vein hereillä sänkyyn 20minuuttia itkua mahalleen kääntymistä ja nukahti. Tänään 5min. Eikä mitään protestointia... En osaa rentoutua.
 
Huoh... flunssan seurauksena likasta ois niin äärettömän mukava nukahtaa tissille. Mut sit sänkyyn siirtyminen ei ookkaan niin mukavaa! Siitäkös se riemu ratkeaa. No. Oon nyt yrittäny että nukahtais sitten itse omaan sänkyynsä, niin että oon sen vieressä makoomassa. Huoneesta jos pois lähen ni se ois yleensä viimenen niitti parkumiselle.

Tosin eilen illalla imetyksen päätteeksi tyttö nukahti rinnalle ja heräs sänkyyn siirrettäessä. Hiukan parkas mut sain sen ajatukset kääntymään positiivisen puolelle ja sitten likalla oli omassa sängyssään ihan hyvä meininki, mutta mammalla hermot palasina. Loppujen lopuksi laitoin itkarin tytön viereen ja painuin alakertaan vanhempieni ja siskoni seuraan. N . 5min ja tyytyväinen jokellus hiljeni. Ja liittyi nukkumatin kanssa höyhensaarille.

Mutta siis saisin olla näissä nukkumis tilanteissa tytön mielestä jatkuvana tuttina. Jota en siis kuitenkaan ole.
 
Vauva nukkuu toista yötä pinnasängyssä. En osaa rentoutua vaan kuulostelen koko ajan miten se hengittää ja miten mutkalle se on tälläkertaa itsensä kääntänyt.... Löiköhän se päänsä pinnoihin... Mutta turvallisuussyistä parempi alkaa nukkumaan omassa sängyssään, kiipeilee sitä vauhtia tyynykasojen yli jo.
 
Saapihan nuihin pinnasänkyihin hommattua niitä reunapehmusteita ni säästyypi vaavi vähemmillä kolhuilla. Meillä niitä ei tosin ole, kun tykkään et mulla on suora näköyhteys tytsyyn.
 
onhan meillä pehmusteet, eivät paljoa pehmennä jos toinen päättää konttausasennosta kellauttaa itsensä kyljelleen. :D Mut ihan lupaavalta vauvan kannalta näyttää tuo omaan sänkyyn siirtyminen. Ja meille vanhemmille saapuu huomenna uusi sänky! Jos päästäis nukkumaan vierekkäin ekaa kertaa puoleen vuoteen....
 
Minkki Niin ongelma ei ole kuin se että kui se kävi noin helposti? Olen varma että jossain vaiheessa homma kusee enkä siksi osaa nyt nauttia tästä yhtään.
 
Hepsuli ainahan sitä takapakkia tulee lasten kanssa oli kyse mistä tahansa asiasta, sehän on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mutta koeta nyt nauttia tästä saavutuksesta :)
 
Se tunne, kun vauva putoaa unissaan/hereillä vanhempien sängystä ja äiti herää sydäntäsärkevään huutoon noin klo 5 aamulla. Tämä oli jo kolmas kerta. Nukkuu alkuyön pinniksessä, mutta siirsin syömään viereen, kun en jaksa aina istuen imettää. Täytyy painottaa isille, että nyt on korkea aika siirtyä sohvalta takaisin meidän kanssa nukkumaan...
 
Mä oon aina ihmetelly, että miten perhepetiläisten lapset ei putoile sängystä..ilmeisesti ne siis putoileekin. Vissiin patja alla, jos kolmatta kertaa saa tippua. :D
 
Meillä typy nukkui mun vieressä ja sänky oli seinässä kiinni. Aloin pelkäämään, että pyörii jalkopäähän ja tippuu, joten tein pinnasängystä sivuvaunun. Nyt pelkään, että silti jostain välistä saa itsensä lattialle. Ja tää ei vaan suostu nukkumaan, kun mun vieressä. Ja siinäkin nyt todella katkonaisesti. Huoh! Mieluusti omaan sänkyyn siirtäisin jo... Ei tartteis pelätä tippumista, kun ryömii helposti jo tyynyjen yli!
 
Hannahillahan on ollu ihan nopee herätys:wink kandee varmaan joo laittaa joku patja sinne lattialle tai sänky seinän viereen:) Nää pienet mussukat ku rupeepi liikkumaan yhä enenevissä määrin.
 
Meidän tyttö ei edes nukahda enää mun viereen! Eli en edes suostu enää ottamaan viereen kun se vaan myllää siinä hereillä! Parhainpina öinä kuten viime yönä herää vain kerran tai sitten huonoina öinä huutaa tunnin välein tai valvoo 1-2 tuntia ja mölyää.. Voisikohan tuo kohta opetella nukkumaan täysiä öitä :/
Olen yrittänyt lopettaa yömaidon antamista mutta se tekee yöstä vaan yhtä helvettiä. Eli mieluummin annan sen yhden kerran maitoa kuin tappelen tuntikausia sen kanssa yöllä...
 
Meillä syö sen kahden-kolmen tunnin välein koko yön. Välillä olen tassutellut yhden syötön ohi vasta. Ei ole edes ollut patjaa lattialla (kun ei omisteta ekstroja ja on vähän tilaa huoneessa), vaan kova parketti! Perhepedissä ei ole tippunut, mutta nyt onkin äitilapsipeti :eek: Yksi vaihtoehto on mun nukkua poikittain niin, että sängyn pehmeä pääty on pojan toisella puolella. Luulisi hillitsevän putoamista.

Pinnasänky oli muuten jo sängyn toisella puolella ja seinä toisella, mutta se karkotti miehen. Joten siirsin takaisin siinä toivossa, että tulee takaisin meidän luo.
 
Olisko mitään jutella asiasta miehen kanssa ja selvittää, onko tulossa nukkumaan lähiaikoina samaan sänkyyn..jos ei oo, niin sit vaan sänky takas seinään kiinni. Älä nyt anna enää kovalle lattialle pudota tai kai nyt jotain pehmustetta löytyy..päiväpeittoa ym.
 
Kuulostaa kyllä hurjalta, että tippunu kolme kertaa. :eek: Meillä vauva tippunut kerran ja niin hirveet huolen ja syyllisyyden tunteet asiasta tuntenut, että pyrin varmistamaan ettei todellakaan niin tapahdu enää kertaakaan (sitten kun enemän kiipeilee itse yms tulee varmasti kopsuja enenevissä määrin). Todellakin pehmustetta lattialle ainakin. Onneksi vauvat siinä mielessä vahvaa tekoa, että monesta säikähdyksestä selviää säikähdyksellä, mutta niilläkin rajansa.
 
Joo nyt on otettava asiaksi ettei enää tipu. Meillä oli sellainen vaihe, kun nousi seisomaan kaikkea vasten tepsuttelemaan eikä vielä osannut itse laskeutua takas lattialle, niin muksahteli selälleen useamman kerran päivässä. Onneksi se oli ehkä vain noin viikon kestävä vaihe. Siinä vaiheessa oli syyllisyydentunteet korkeimmalla, kun ei kerinnyt aina vahtimaan. Enkä halunnut laittaa sitteriinkään tms että oppii. Nyt työntelee kärryä eteenpäin ja kävelee eteenpäin talutettuna (horjuen kylläkin) vain toisesta kädestä kiinni pitäen :)
 
Tähän asiaan liittyen; eilen likka putos mökiltä sängystä pää edellä :sad001 Yritin siis nukuttaa sitä sinne sänkyyn ja ja lähdin 2m päässä käymään niin jo kerkes hiippailla reunalle, sain kädestä kiinni mutta silti kolahti pää ja tuli verjälki otsaan. Paska fiilishän siitä tuli ja muutenkin jo oli paha mieli kun mut oli yksin jätetty mökille tytön kanssa. Ei mitään pystynyt tekemään, en edes vessaan päässyt muutamaan tuntiin kun piti likkaa yksin vahtia :/
 
Hienoa on tosiaan olla yksin kotona kun vessassakin poika pitää olla mukana. No nää on näitä.

Pojan pinnasänkyily otti taas takapakkia, mummolassa piti ottaa viereen nukkuun.
 
Hannah, teillä onkin varsin liikunnallinen tapaus:D Harvassa taitaa olla ne vauvat jotka ei mistään koskaan tippuile. Meillä ainakin molemmat vauvat on kierähtäny sängyltä alas ja esikoinen sohvaltakin. Täytynee likan enempi liikkeelle lähtiessä ottaa reeniin reunoilta jalat ja pylly eeltä alastulo. Esikoisen kanssa se oli lähinnä hauska yhteinen leikki:wink
 
Takaisin
Top