Vauva ja lemmikit

Meillä ei koirat oo koskaan saaneet tulla sänkyyn, jtoen siks ei meillä ongelmaa. Toki lattialla voi aina kompastua, mutta toki voin kompastua johonkin muuhunkin, kun itte tulee aina heiteltyä lattialle sitä sun tätä iltasella.
 
Meillä koirat tulee vain pyynnöstä sänkyyn ja joskus "erehdyksissään". Meillä on eteinen makkarin vieressä joten siihen konserttiin herää joka tapauksessa, mutta onneks ovat tottuneet kerrostalon ääniin.
 
Jännä homma jonka oon esikoisen kanssa huomannut: ei ole herännyt edes vauvana koiran haukuntaan, tottunut luultavasti ääneen mahassa? :grin Toki kiellän koiria jos alkavat räkyttämään (tiiätte pienen/keskikokoisen koiran rasittavan paukuttavan räkytyksen kun menee ihan sekaisin jostain ja puolustaa kotia :hilarious:) mutta joskus sattunu tilanteita että tyttö ollut nukkumassa ja koirat ruvenneet haukkumaan. Toivittavasti tuleva pikkukaveri ei myöskään kovin herkällä säiky. Tosin haukkuminen ei ole meillä sisätiloissa päivittäistä, ehkä kerran max kaksi kertaa viikossa.
Meillä koirat on yön eri huoneessa mutta päivällä saattavat käydä makkarin lattialla nukkumassa, varsinkin vanhempi koira on nyt parkkeerannut päiväunille aina pinniksen viereen :Heartred
 
Meillä koirat saa tulla makkariin. isompi ei kyllä siellä nuku sillä ei tykkää olla samassa huoneessa itkevän lapsen kanssa. pienempi nukkuu sitten lattialla millon missäkin kohtaa ja eräänkin kerran meinannut häneen kompastua.. ja mikään ei oo rasittavampaa kun se, että koira huomaa aamulla että esikoisen uni kevenee niin alkaa varsin teputtaa ees taas sängyn eessä ihan täysin siinä tarkotuksessa että noustas ylös antaan ruokaa. kynsien ääni laminaatilla, arrgh.
 
Mä oon alkanu epäillä, että meidän koiran kummallinen käytös johtuu minusta. Tai siis vauvasta pikemminkin. Sille on ihan pienellä aikaa tullu kummallisia tapoja. Laitoin aluksi vanhuuden piikkiin, mutta ilmestyivät kyllä epätavallisen yhtäkkiä sellaisiksi oireiksi. Tuosta meidän pihan läpi menee tie kahdelle mökille. Koira saa olla pihassa aina irti, kun ei kulkijoihin kummemmin kiinnitä huomiota (toisen mökin omistajan autolle joskus haukahtaa, on vähän ärsyttävä ukkeli meidänkin mielestä :grin). Muuten haukahtaa yleensä vain, jos kokee, että joku ajaa liian lujaa (ärsyttävän ukkelin mökki vuokrakäytössä, niin kaikenlaista porukkaa liikkuu). Nykyään koira sitten haukkuu kaikkea ja kaikille. Jopa meidän porukat kun tuli tänään pihaan, haukkui heille! Mitä ei siis ole tehnyt _ikinä_, kun tuo koiruushan on alunperin ollut vanhempieni ja jäi sitten heidän muuttaessa tästä pois, meidän huoleksi. En meinannu uskoa korviani kun tajusin asian. Se saattaa haukkua myös ihan olemattomille asioille ja selkeästi näkee, ettei se tiedä itsekään mikä on aihe. Pyörii pitkin pihoja ja räkyttää. Eikä tosiaan ole mikään haukkuherkkä ollut koskaan ennen. Se myös mun ollessa ulkona kiehnää paljon jaloissa kerjäämässä huomiota, on hurjan leikkisä ja eilen sille meinasi tulla hätä, kun käytiin miehen kanssa muutama kilometri ajeluttamassa hevoskoppia renkaiden vaihdon jälkeen. Koira meinasi seota, kun luuli varmaan, että jätettiin se aivan yksin ulos. Se aivan selkeästi myös osoittaa mieltä joka kerta kun poistun kotoa. On äärettömän perso kuivatuille leiville (varastelee niitä tallista aina kun silmä välttää). Tänään läksin kauppaan ja annoin sille sitten palan leipää kun tuli kiltisti sisälle. Siinä se oli leipä kupissa edelleen kun kotiin tulin. Varmasti olisi syönyt, jos en olisi mihinkään lähtenyt.
 
Histam-iini mun koira (havannankoira narttu) on kans selkeästi ruvennut raskauden aikana vahtimaan mua ja osoittamaan mieltään kun joutuu jäämään yksin. On esim. levittänyt pojan huoneen roskiksen, mitä ei koskaan ennen ole tehnyt. Lisäksi jos ollaan lenkillä kahdestaan, se saattaa äristä (joillekin, ei kaikille) vastaantuleville, mitä ei myöskään ikinä ennen ole tehnyt. Jos mies on mukana, koira on siivosti. Perässä ja lähellä tuo on koko ajan ja tuntuu, että on tarkkailuasemissa, missä ikinä pötköttääkään. Mutta, myös mun siskon koira (lapinkoira narttu) on myös alkanut tehdä hassuja mut kohdatessaan. Viimeksi sinne mennessäni se pissi ilopissat eteisen lattialle suorilta, vaikka oli juuri ollut ulkona. Hassuja nuo koirat. Meidän hormoonihaisut saa ne sekaisin ilmeisesti. :D
 
Musta tuntuu että meidän isompi koira on ollut viimeaikoina tuhmempi kuin koskaan! Olen pistänyt sen vähäisten lenkkien piikkiin, sillä on varmaan virtaa ihan liikaa. Harmittaa.
Oon myös huomannu että molemmat koirat reagoi nyt jotenkin siihen kun oon niin paljon kotona.
 
Meillä toinen kisu oli alussa hieman arka vauvan suhteen, nyt ei enää pelkää muuta kuin alkaa mouruta jos alkaa vauva itkeä. Toinen on mustasukkainen, esittää välinpitämätöntä, katsoo pahasti ja meitä vanhempia räpsii tassuilla, kun tulee itse syliin siliteltäväksi :grin
Raskausaikana kumpikaan kisuista ei tullut mahan päälle, vissiin vaistosivat että joku muu on jo siellä :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä koira on mustasukkanen. Villiintyy ku iskä pitää vauvaa sylissä. Ja me ku halataan, niin tunkee väliin väkisin :D Mä oon se enemmän komentaja niin musta ei onneks oo mustasukkanen. Saan vauvan kanssa jo olla rauhassa.
 
Meillä sai kaikki eläimet häädön makuuhuonesta sit loppujen lopuksi. En voisi nukkua yhtään jos olisi pienikin pelko et kissat makaa lapsen naamalla. Muuten meillä on mennyt yhteiselo hyvin - koirat innoissaan kun lapsen takapuoli haisee :grin
 
Meillä onneks kissat pysyttelee kaukana vauvasta.. Sillon tällöin saattaa käydä haistamassa että mikä tuo on mut muuten pysyttelevät kaukana eivät tule edes kosketus etäisyydelle
 
Meillä taas kissat nukkuu pojan sängyssä, kantokopassa, hoitoalustalla... ja sängyssä siis vain silloin kun poika ei nuku siellä. Syliinkin änkeevät just silloin kun poika on siinä, pientä huomionhakuisuutta ilmassa :rolleyes:
 
Meillä on pari kertaa uroskoira 3kg hypännyt vauvan kylkeen makaamaan sohvalle, silloin kun itse olen ollut toisessa huoneessa ja välillä imettäessä uroskoira on astunut vauvan päälle, jos se on ollut viltin alla "piilossa". Narttukoiralle ei käy tämmöisiä vahinkoja kun se on hyvin tietoinen koko ajan että missä vauva milloinkin on ja tekee vauvan lähellä kaikki liikkeensä tosi hillitysti.
 
Meillä on sama vius. Uroskoira meillä ja sellainen höselö! Ei välitä vauvasta, mutta häslää välillä, esim. tänään laitoin vauvan hetkeksi sohvalle mun viereen laittaessani paitaa kiinni imetyksen jälkeen ja koiruus innostui (jostain syystä?) ja etutassuilla pamautti vauvan päätä. Ei näkynyt onneksi mitään kynnen jälkiä eikä vauva ollut moksiskaan. Täytyy aina olla valppaana ton takia.
 
Meillä nuori suomenajokoira narttu joka on hyvin perhekeskeinen, ei mene tervehtimään vieraita jne.. käyttäytyi kuin olisin ollut vieras kun olin ollut 3 yötä sairaalassa ja meni pari päivää ennenkuin taas tuli minun luo.. vauvaa se kävi alkuun välillä haistelemassa ja nyt monesti istuu vauvan vieressä kun vauva nukkuu ja menee katsomaan jos vauva ähisee.. Tuo koira ei onneksi ole mikään hössöttäjä, ei hypi vasten ja pysyy lattialla..
 
Meidänkin narttu tervehti mua jotenkin omituisesti kun haettiin se hoidosta synnytyksen jälkeen. Ties varmaan mitä,on tapahtunut.
 
Meijän koira oli hakenut mun paidan ja nukku sen päällä kun oltiin sairaalassa. Reppana. Isäntä otti sen kerran siltä pois ja koira haki sen uudestaan :P

Kovasti tarkkailee mun liikkeitä ja tuntuu vähän varovan kun olen vauvan kanssa. Kovasti yrittää haistella vauvaa muttei oikein uskalla. Jos vauva on jonkun muun kun mun tai miehen sylissä, menee koira siihen viereen istumaan.

Saksanpaimenkoira\suomenajokoira mix on meidän mummeli.
 
Meillä näemmä nuorempi kissa alkaa tottumaan enemmän ja enemmän vaan. Nyt käy lähes päivittäin haistamassa vauvaa ja jos muistan oikein niin eilen tuli tuo sama kissa ihmettelemään miksi vauva itkee..
 
Meillä vanhempi kissa ei väistä jos sattuu nukkumaan hoitopöydällä kun menen vaihtaa vauvan vaippaa, pitää nostaa kissa pois. Mut ei tuu vauvan lähelle, on ilmeisesti vaan ominut tuon hoitopöydän, kun ollut kasassa esikoisen syntymästä asti eli kohta 2,5v
 
Meidän koirat tottelee mua tosi hyvin nyt, varmaan ovat huomanneet että tuo akka on ihan hormonihirmu :D
 
Takaisin
Top